Кременчуцький НПЗ запрацював на повну: наскільки це вплине на вартість бензину, дизеля та автогазу

Кременчуцький НПЗ запрацював на повну: наскільки це вплине на вартість бензину, дизеля та автогазу

УНІАН

Останнім часом у ціні додає лише блакитне пальне.

Кременчуцький нафтопереробний завод (НПЗ) досяг рівня максимального добового виробництва в 14 тисяч тонн пального.

Фахівці в коментарі для UBR розповіли, наскільки це вплине на вартість бензину, дизеля та автогазу.

Зазначається, що останнім часом в оптовому сегменті ціни формувалися не за імпортним паритетом, як раніше, а з урахуванням граничних цін на АЗС, що встановлюються Мінекономіки.

"Таким чином, оптовики, створюючи ситуативний дефіцит дизпального, фактично "перенесли" центр створення прибутку з роздрібного сегмента на оптовий", - зазначив експерт Леонід Косянчук.

За його словами, в ситуації, що склалася, роздріб був змушений "піднімати" ціни на АЗС до межі, встановленої Мінекономіки. А за подібні ринкові "експерименти" змушені були платити споживачі. Збільшення обсягу власного виробництва на 5 тисяч тонн/доба "Укртатнафтою" вже "охолодило" апетити оптовиків. Експерт зазначив, що деякі ціни "пішли вниз".

На думку Косянчука, наскільки ця тенденція відіб'ється на цінах на АЗС, буде зрозуміло приблизно за тиждень.

"Сьогодні таких підстав ще немає, тому що в торговельній мережі ще залишаються нафтопродукти, придбані за попередньою ціною. У міру заміщення дорого ресурсу дешевшим, з'являться передумови до зниження цін на АЗС, хоча це малоймовірно в період максимального споживання", - підсумував експерт.

Експерт з ринку пального Олександр Киримов, своєю чергою, вважає, що ціни на АЗС "знизяться тоді, коли зменшиться споживання". За його словами, вітчизняні виробники забезпечують "за бензином" близько 50% споживання. За дизпальним ситуація гірша - там цей показник не перевищує 30%, а за автогазом - ще гірше, до 20%.

Наступна публікація