На дорогах з'явилися знаки "Зелена хвиля". Що вони означають і як допомагають водіям

На дорогах з'явилися знаки "Зелена хвиля". Що вони означають і як допомагають водіям

Фото: ТСН.ua

Експеримент ТСН показав, що в Києві "Зелена хвиля" повністю не діє.

"Зелена хвиля" в Києві. Від 6 лютого столичні водії бачитимуть на вулицях нові знаки з рекомендованою швидкістю для проїзду на всі зелені світлофори. Раніше так звана "Зелена хвиля" вже діяла на майже 50 вулицях, кажуть комунальники. За умови, якщо водій їде 40-50 кілометрів за годину, він мав би не зупинятися на кожному світлофорі.

Про це йдеться в сюжеті ТСН.

Рекомендована для проїзду швидкість 50 кілометрів та знизу табличка "Зелена хвиля". Такі дорожні знаки помітили столичні водії, щоправда, поки лише на вулиці Василя Липківського.

Центр організації дорожнього руху Києва. Тут досліджують, як кияни мають їздити, керують більшістю світлофорів і створюють так звані "Зелені хвилі".

"Обираються вулиці, проспекти, які входять до маршруту, аналізується трафік", - говорить керівниця відділу технологічного забезпечення з удосконалення дорожнього руху Інна Біленька.

Останні роки "Зелена хвиля" в Києві працює на 49 вулицях, але знаки почали чіпляти лише сьогодні. На них рекомендована швидкість, яка дозволяє водію минати світлофори без зупинок.

"Покращується від 20 до 30 відсотків рух".

"Зелена хвиля" діє в багатьох містах України, щоправда, переважно без знаків швидкості. У Києві вони металеві. А ось дорожники Дніпропетровщини пішли ще далі.

Динамічна "Зелена хвиля" на набережній Перемоги у Дніпрі. Одна з основних магістралей міста. Вже понад два роки електронні табло дають поради, як змінити швидкість, аби не стояти на світлофорах. Це як додаткова смуга руху - правильно підібраний режим світлофорів та оптимальна швидкість авто, твердять розробники. Динамічна "Зелена хвиля" на 25% збільшує пропускну спроможність шляху.

Спробуємо проїхати й ми. За нормальних умов, коли немає ані ДТП, ані заторів. Вказівник вмикається разом із зеленим сигналом світлофора і одразу радить 50. Подекуди табло просять ще скинути швидкість. Врешті на "червоне" ми не потрапили жодного разу.

Якщо справді рухатися за порадами електронних табло, можна проїхати без зупинок. Та на вказівники водії геть не зважають. Адже не всі готові їхати хорошою дорогою лише 50 кілометрів на годину.

У Києві ми теж їдемо перевіряти "Зелену хвилю" разом із її розробником. Чекаємо, поки перший світлофор буде зеленим, і рушаємо. Швидкість - 50. Минаємо один зелений світлофор, і зупиняємось. Червоне. Експерт каже, потік може раз зупинитися, щоби врешті не було затору. "Зелена хвиля" знову дає збій. Керівник відділу перспективного планування з удосконалення дорожнього руху Олександр Циганок припускає, систему ще тестують.

Експерт із безпеки дорожнього руху каже, винуватити, що "Зелена хвиля" не працює, водіям потрібно ще й себе, адже розрахунки проводяться для ідеальних умов - незапаркованих смуг руху, дотриманні швидкості, проїзду на зелене.

"З нашою культурою водіння "Зелена хвиля" може перетворитись… ну, як завжди у нас на світлофорах - йому горить червоне, а він виїжджає на перехрестя", - говорить експерт з безпеки дорожнього руху Олександр Крижанівський.

Столичні комунальники сподіваються, що в надії зекономити час і не стояти на світлофорах водії будуть дивитися на ці знаки і менше порушувати правила.

Антон Страшко, Ольга Павловська

Повʼязані теми:

Наступна публікація