Штрафи надходять навіть на родичів: пільгове розмитнення "євроблях" дало збій

Дата публікації
Поділитись:
WhatsApp
Viber
Штрафи надходять навіть на родичів: пільгове розмитнення "євроблях" дало збій

galinfo.com.ua

Найбільш проблемними в цьому питанні є три області.

В Україні виникли серйозні проблеми з пільговим розмитнення автомобілів на європейській реєстрації.

Про це йдеться в UBR.

Зазначається, що "євробляхи", які завозили в країну так звані “верблюди”, не зможуть розмитнити, поки не погасять штраф в 34 тисячі грн. На цю суму виписують штрафи на родичів і друзів українців, які ввезли автомобіль до України.

Річ у тім, що людина, яка перетнула кордон України, не має права передавати таке авто в управління іншій особі. За фактом же на "євробляхах" у нас часто їздить абсолютно не та людина, яка завозила автівку в країну.

Так, наразі пільгове розмитнення зараз вже пройшли близько 17 тисяч "євроблях" з усього завезених пів мільйона машин. За прогнозами експертів, найреальніше, що до закінчення терміну дії пільгового розмитнення 10 листопада 2021 року процедуру зможуть пройти ще приблизно стільки ж. Іншими словами, виходячи з поточних проблем і відсутності законних інструментів їхніх рішень, не виключено, що більшість українців так і не зможуть легалізувати транспорт.

Особливо гостро це питання стоїть у Волинській, Львівській і Закарпатській областях, де вже зараз розмитнення майже зупинилася, оскільки більшість євроблях для жителів цих регіонів ввозили або їхні родичі, які мають постійне місце проживання в Польщі, Німеччині, Словаччині та Чехії, або друзі-литовці. З подібним стикаються і діаспори: грузинська, вірменська, азербайджанська, чиї співвітчизники ввозили для них автомобілі в Україні.

За словами юриста Івана Казачука, спочатку пільгове розмитнення мало на увазі, що, якщо в разі легалізації "євроблях" оплачується добровільний внесок 8 500 грн, тоді особа звільняється від низки санкцій. Однак штраф за ст. 469 до цього переліку не внесли. Причину експерти вбачають у тому, що дані статті “переписувалися” з закону Южаніної, який діяв під час “першого пільгового розмитнення "євроблях”, а вже за пів року до статті 469 були внесені зміни.

У зв’язку з цим, Львівська область, де найбільше "євроблях", наразі відстає за митною статистикою в кількості розмитнених автомобілів. А власники таких машин не готові окрім загальних витрат на легалізацію в розмірі 2 тисяч доларів, “обкладати” додатковим штрафом ще і своїх родичів в ЄС. У багатьох на це просто немає грошей, та й сума легалізації загрожує в такому випадку перевищити вартість самої "євробляхи", каже Казачук.

У своїх прогнозах експерти відзначають, що для того, щоб поміняти закон, потрібно буде пройти всю стандартну процедуру його прийняття: реєстрацію правок, розгляд на профільному комітеті, перше і друге читання, голосування в залі, підпис спікера, підпис президента. Регламентом передбачено процедуру прискореного ухвалення законопроєкту, якщо, наприклад, він є невідкладним для розгляду президентом. Однак, за словами Бучацького, проблеми з розмитненням "євроблях" навряд чи стануть пріоритетними. Разом з цим у Верховній Раді ходять чутки про можливе продовження пільгового розмитнення на 90 днів (до лютого 2022 року), щоб встигнути усунути всі законодавчі недоліки.

Раніше розповідалося про те, як змінилися ціни після легалізації "євроблях" та скільки вони коштують зараз.

Наступна публікація