У Верховній Раді пропонують нові послаблення для "євробляхерів": що відомо та кого стосуватиметься

У Верховній Раді пропонують нові послаблення для "євробляхерів": що відомо та кого стосуватиметься

УНІАН

Питання розмитнення авто й досі залишається актуальним.

До Верховної Ради внесли черговий законопроєкт щодо "євробляхерів".

Депутати розробили документ №4643-д, згідно з яким пропонується змінити формулу розрахунку акцизу і ввести особливі правила для тих, хто не розмитнив свій автомобіль вчасно.

Про те, як будуть працювати нові правила і кого вони стосуватимуться, повідомляє Obozrevatel.

Отже, кого саме це стосуватиметься:

  • тільки "євроблях", ввезених до 31 грудня 2020-го;

  • термін дії закону – 180 днів від моменту ухвалення;

  • одне авто однієї категорії на одну людину (одне легкове, одне вантажне, один причіп)

  • авто повинні відповідати стандарту "Євро-2" (не пізніше ніж 1999 року випуску) або вище.

Яким чином рахуватиметься акциз за новою формулою:

  • Базова ставка + коефіцієнт двигуна + доплата за дизельний двигун.

Базова ставка залежить від віку машини. Якщо менш ніж 9 років, то платити її зовсім не потрібно. Далі ставки змінюються так:

  • машині до 9 років – 0 євро;

  • машині 10 років – 25 євро;

  • машині 11 років – 50 євро;

  • машині 12 років – 75 євро;

  • машині 13 років – 100 євро;

  • машині 14 років – 125 євро;

  • машині від 15 років – 150 євро. 

Коефіцієнт двигуна залежить від його обсягу. Щоб його вирахувати, потрібно обсяг помножити на зазначену нижче ставку:

  • ставка для двигуна до 2000 куб. см – 0,25 євро;

  • ставка для двигуна до 3000 куб. см – 0,2 євро;

  • ставка для двигуна до 4000 куб. см – 0,25 євро;

  • ставка для двигуна до 5000 куб. см – 0,35 євро;

  • ставка для двигуна від 5001 куб. см – 0,5 євро. 

Доплата за дизель становить 100 євро. Для прикладу прорахуємо, який розмір акцизу на розмитнення автомобіля віком 8 і 14 років з бензиновим двигуном 2000 куб. см за старими і новими правилами.

Отже, за новими правилами:

  • машина віком 8 років – 500 євро;

  • машина віком 14 років – 625 євро.

За старими правилами:

  • машина віком 8 років – 800 євро;

  • машина віком 14 років – 1 400 євро.

Важливо також зазначити, що за новими правилами мито платити не потрібно, а ПДВ треба буде заплатити не з усієї вартості автомобіля, а тільки з акцизу.

Додамо, "євробляхери" ніяк не можуть домогтися ухвалення законопроєктів щодо доступного розмитнення. Наразі на розгляді у Верховній Раді перебуває три відповідні документи. "Євробляхери" навіть протестували біля урядового кварталу в Києві з вимогою нарешті внести цей законопроєкт до Верховної Ради, однак наразі це не принесло жодного результату.

Зараз ставки розмитнення складені таким чином, що легалізація вживаного автомобіля у деяких випадках сягає 250-650% від його митної вартості. Цікаво, що за різними даними на сьогодні приблизно мільйон автомобілів потребує обов'язкового митного оформлення та реєстрації на території України.