Україна переплачує за дороги удвічі більше, ніж Словаччина. Дослідження

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Дорожникам радять сфокусуватись на капітальних ремонтах і ставити більш конкретні цілі.

В Україні гроші на ремонт доріг витрачають у 2-2,5 рази менш ефективно, ніж у Словаччині.

Такого висновку дійшли експерти Центру економічної стратегії на основі показника індексу ефективності витрат.

Індекс обчислюється у розрахунку на 1 євро витрат на 1 км автомобільних доріг.

У повідомленні зазначається, що головна причина неефективної витрати коштів – це відсутність цільових показників, яких потрібно досягти, витративши кошти. Також експерти вважають, що інвестиції розподіляються нерівномірно на дороги державного значення відповідно до об’єктивних критеріїв.

Експерти звернули увагу на те, що у 2007-2017 роках був наявний політичний розподіл коштів на ремонтно-будівельні роботи на дорогах.

Більше того, вони вважають, що витрати на капітальний ремонт доріг є занадто низькими. На думку експертів, цьому є кілька причин.

"По-перше, кошти, виділені міжнародними інституціями, не використовуються повністю. По-друге, горизонт довгострокового планування в Україні вкрай низький: лише 5 років. Водночас у Словаччині – 20", - йдеться у повідомленні.

Крім того, зауважується, що конкуренція підрядників під час проведення тендерів в Україні є дуже низькою – всього у середньому у торгах беруть участь два учасники. У Словаччині їх чотири, а то й п’ять.

У Центрі економічної стратегії зауважують, щоб підвищити ефективність витрати коштів в Україні варто:

  • запровадити вимірювані цільові критерії для відстеження ефективності дорожніх витрат;
  • запровадити автоматизований збір даних про інтенсивність руху;
  • враховувати інтенсивність руху під час розподілу дорожньої субвенції;
  • запровадити довготермінове планування на 10 років уперед замість п'яти;
  • запровадити інструменти для планування транспортних коридорів;
  • створити умови для посилення конкуренції серед підрядників, що виконують проектні, ремонтно-будівельні та інші роботи на українських дорогах.

 Раніше згадувалось, що Нацполіція назвала найнебезпечніші траси України. Поліція відзначила примітну закономірність, згідно з якою аварій стає більше після ремонту доріг.

Залиште свій коментар

Вибір редакції