Поліція і юрист розповіли про штрафи і парковку без фейків та перебільшень

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

27 вересня набрали чинності ухвалені зміни, які стосуються реформування сфери паркування транспортних засобів, але інформація про зміни уривчаста, надходить з різних джерел і викликає резонанс. Ми звернулися до фахівців, щоб прояснити всі деталі нововведень.

В Україні кількість аварій збільшується з кожним роком, а безвідповідальність водіїв зростає ще швидше. За даними Національної поліції України, за минулий рік було зареєстровано понад 162 тисяч ДТП, в яких постраждало 39 109 осіб. Головною причиною аварій стало порушення правил маневрування та недотримання дистанції (28%), а перевищення швидкості призвело до 27,8% інцидентів. Незважаючи на те, що статистика свідчить про зниження аварій, ми щодня спостерігаємо мінімум по чотири-п'ять ДТП у столиці.

Після розформування ДАІ і передачі повноважень Департаменту нової патрульної поліції, влада поступово приймає заходи для наведення ладу на дорогах. Збільшена кількість дорожнього патруля дозволило трохи приструнити водіїв, але у них не вистачає законних засобів для контролю за тією ж швидкістю. Законопроекти надходять в Кабмін і на розгляд у Верховну Раду, але поки глобально змінити нічого не можуть.

Ввели драконівські штрафи?

Минулоріч Кабінет Міністрів України схвалив зміни, спрямовані на боротьбу з порушеннями ПДР ініційовані МВС. З січня 2018 року набули чинності обмеження швидкості руху в населених пунктах до 50 км/год, впровадження відеофіксації порушень ПДР, а також зміни в "Порядок видачі посвідчення водія".

Тим часом було запропоновано збільшити розмір штрафів за деякі порушення і посилити відповідальність за керування транспортом у нетверезому стані. Але такі дії вимагали внесення відповідних змін до "Кодексу України про адміністративні правопорушення", які схвалюються тільки Верховною Радою України. Тому нова система штрафів ще не почала діяти, як ні в січні, так ні з 27 вересня.

Адвокат, керівний партнер ЮФ "Можаєв і Партнери" Михайло Можаєв підтвердив ТСН.Авто, що всі штрафні санкції, які діють сьогодні, вже були прописані в Кодексі і жодні зміни поки їх не торкнулися. Суми штрафів за паркування залишилися на тому ж рівні. Змінюється лише порядок нарахування штрафів. Так за несплачену парковку, буде нараховуватися пеня за кожну годину простою в 20-кратному розмірі вартості паркування - 100-200 гривень. Стягнення можна заробити, не сплативши парковку після 10 хвилин простою. А зайнявши місце для осіб з обмеженими можливостями без належного на те права можна потрапити на 30-кратну вартість паркування за кожну годину (від 210 до 300 грн).

У поправках прописані тепер грошові покарання для інспекторів паркування, які наважуються взяти в руки готівку у порушника. Їх завдання суто контролювальне. Вони можуть виписувати протоколи або викликати евакуатор. За відсутність на парковці паркомата, відповідальні за цю територію будуть платити штраф у розмірі 850 грн.

парковка, штраф
npu.gov.ua

Що змінилося?

Сам Закон "Про внесення змін у деякі законодавчі акти України з реформування сфери паркування транспортних засобів" прийняли у грудні 2017 року. Зміни покликані ліквідувати стихійне паркування і проблеми, пов'язані з ними. Про подробиці писали вже всі, враховуючи і нас, але варто повторитися.

Головним чином, уповноважені особи зможуть виносити постанови по справі про адміністративне правопорушення без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Це зможуть робити і спеціальні муніципальні служби. Насамперед вони фіксують порушення на фото, а потім розміщують на лобовому склі транспортного засобу копію постанови про притягнення до адміністративної відповідальності або повідомлення про нього.

Прописані і ситуації, за яких представник порядку повинен буде викликати евакуатор:

парковка, эвакуатор, евакуатор
npu.gov.ua

Начальник Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький зазначив, що за тимчасового затримання транспортного засобу розташування такого транспортного засобу буде фіксуватися в режимі фотозйомки (відеозапису). Про що повідомляється на сайті відомства.

"Інформація про тимчасове затримання транспортного засобу буде передаватися на абонентський номер рухомого (мобільного) зв'язку та адресу електронної пошти, вказані відповідними користувачами або особами, на яких зареєстровані транспортні засоби. Однак, на сьогодні, є багато власників, які під час реєстрації транспортного засобу не надали електронну пошту або мобільний номер. Також над цим питанням працюють фахівці МВС для того, щоб це виправити і ввести", - розповів Олексій Білошицький.

Транспортний засіб буде повернуто невідкладно після сплати штрафу, вартості транспортування (від 600 до 1500 грн) і зберігання. Передбачено введення обов'язкового страхування цивільної відповідальності суб'єкта господарювання, який надає послуги з транспортування та зберігання транспортних засобів, у разі заподіяння шкоди при здійсненні цих операцій. У разі відсутності документа об'єкт діяльності буде оштрафований на 1200 грн.

Не уникнуть відповідальності й власники автомобілів на єврономерах. Для них окремим пунктом прописані правила, згідно з якими буде покарано особу, яка ввезла транспортний засіб на територію України. У разі відмови від погашення штрафу їй буде заборонено в'їзд/виїзд за кордон, поки стягнення не буде сплачено. Такий власник може оскаржити виписаний на нього протокол, надавши в 20-денний термін доказ відчуження цього транспортного засобу.

Контроль за паркуванням

Втім, ніхто не поспішає дотримуватися правил паркування або контролювати їх згідно з ухваленими поправками. Як повідомляє патрульна служба Києва, поки зміни до правил дорожнього руху запрацювали не повною мірою, тому патрульна поліція керується старими правилами. Зокрема і під час евакуації автомобілів. Поки читачі повідомляють про те, що евакуатор активно працював у Києві на вулиці Нижній Вал, де вулиці і так досить вузькі і спостерігаються регулярні затори.

На сьогодні ми маємо стандартну ситуацію для України: правила є, контролери є, а от коштів для контролю немає. Відеокамери встановлені і продовжують працювати в тестовому режимі. Юристи відзначають, що "листи щастя" з'являться пізніше, оскільки такі дії передбачають багато підзаконних актів, яких поки немає. Виписувати штрафи за порушення правил паркування інспектора зможуть тільки в присутності порушника, адже їм необхідно вказувати в протоколі його дані, які повинні бути в загальній базі.

Передбачена законом 50% знижка за оплату штрафу протягом перших 10 днів, поки теж не буде діяти. Вона так само потребує певних технічних доробок, як, втім, і подвійний штраф після 30 днів несплати.

Основною проблемою посилення контролю стане відсутність паркувальних місць. Оскільки заходи ввели, контроль почнуть рано чи пізно, а от відбудувати більшу кількість парковок по містах – справа клопітка. Поки у КМДА обіцяють до 2020 року збільшити кількість паркомісць до 125 тисяч, коли на сьогодні їх всього 25 тисяч. Згідно з Концепцією, перехоплювальні паркінги можуть з'явитися на Вишгородському, Чернігівському, Бориспільському, Дніпропетровському, Одеському, Житомирському та Ірпінському напрямках. Загалом розглядається можливість облаштування 23 таких майданчиків. Але це тільки в перспективі.

Слід очікувати і спекуляції цінами на вже наявних парковках, куди масово ломануться водії. Попит породжує пропозиції, а наш народ завжди готовий поживитися.

Єршова Олександра

Приєднуйтесь до групи ТСН.Авто у Facebook

Залиште свій коментар

Вибір редакції