Поради водіям: Як не втратити контроль над автомобілем на мокрій дорозі

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Осінь несе нам регулярні опади, тим самим підвищуючи аварійність на дорогах. Тільки від власників автомобілів залежить, чи зможуть вони впоратися з можливими наслідками аквапланування, а ми підібрали інформацію про те, як зберегти зчеплення з дорогою.

Під час дощу на дорозі утворюється тонка плівка, яка збільшує гальмівний шлях, посилює ймовірність зносів і заносів автомобіля. Експерти багатьох шинних компаній, а також фахівці з основ контраварійного водіння закликають водіїв звернути увагу на якість покришок і манеру їзди.

Фактори, що провокують аквапланування

Найважливіше правило збереження безпеки - це дотримання строку користування покришками. Коли зношена шина, протектор має дуже мало шансів направити потік води в потрібному напрямку. Виходить ефект лиж, коли площа ковзання збільшується в прямій прогресії від віку покришки. Результат - непередбачувана поведінка машини. Легке відхилення рульового колеса, викличе неконтрольований занос.

Nokian, шина, покрышка, вода, лужа
Фото Єршової Олександри

Глибину калюжі або товщину водяної плівки не можна недооцінювати, а тим більше намагатися розігнатися, щоб проплисти через калюжу. Будь-який дефект дорожнього полотна, прихований під водою може спровокувати аварійну ситуацію.

шины, покрышки, лужа, вода, Nokian
Фото Єршової Олександри

Знижений тиск в шинах цілком може стати ще однією причиною виникнення аквапланування. Як передає журнал "За кермом", дослідження, які провела компанія Michelin, показали, що зниження тиску в шині легкового автомобіля до 1,7 бару замість покладених 2,4 бару призводить до того, що на швидкості 100 км/ч шина втрачає пляму контакту і повністю спливає.

Висота протектора безпосередньо впливає на кількість відведеної води. Випробування показали, що шини з протектором менше 1,6 мм і при шарі води 3 мм на швидкості 75 км/год пляма контакту становить лише 16% від плями контакту стоїть на місці автомобіля. У свою чергу фахівці Continental відзначають, що нові шини можуть відводити до 30 літрів води в секунду на швидкості 80 км/год, але при мінімальній висоті протектора в 1,6 мм водовідведення зменшується вдвічі.

Кожному власнику автомобіля слід сдледить за станом шин. На покришках існує розмітка зносу протектора. У Nokian її називають DSI (Driving Safety Indicator), у Continental – "індикатор вологи" і тд.

шины, покрышки, лужа, вода
Фото Єршової Олександри

Як працює протектор на мокрому асфальті

Ще одним фактором, що впливає на здатність шини протистояти акваплануванню є малюнок протектора. Наприклад, в сучасних шинах Nokian присутній концепція Dry Touch і спрямовані під кутом канавки. Вони дозволяють відводити воду з плями контакту і направляти в більш широкі основні канали шини та виводити за межі колеса. А шинам Goodyear допомагає протистояти подовжньому акваплануванню спрямований V-подібний рисунок.

Nokian, шина, покрышка, аквапланирование
nokiantyres

На швидкість відводу води впливає напрям, ширина, глибина і частота розташування канавок на покришці. Чим вони яскравіше виражені, тим швидше і більше видаляється води із зони контакту шини з дорогою. У гладкої шини (типу слік), наприклад, коефіцієнт підйомної сили на водяному клині в два рази вище, ніж у шини з малюнком.

Як уникнути небезпеки

Всім відомо, що швидкість руху під час дощу варто знижувати на 15-20% від стандартної, але мало хто знає, що найбільш високий ризик аквапланування спостерігається в коліях і поворотах.

Якщо вже так сталося, що під час руху вас застала злива, то найголовнішим попереджувальним засобом може стати тільки зниження швидкості. Навіть з новими шинами від іменитого виробника при зіткненні з водою глибиною більше 5 см машина може втратити контакт з дорогою.

Nokian, вода, покрышка, шина, лужа
Фото Єршової Олександри

"Якщо ви помітили, що ваш автомобіль "поплив", заберіть ногу з педалі газу і вичавте зчеплення. Ні в якому разі не зупиняйте і не робіть різких рухів кермом. Так як процес зниження швидкості вже почався, зчеплення коліс з дорогою швидко відновиться. І коли це станеться, ваші шини повинні бути спрямовані в правильному напрямку, а не поперек напрямку руху", – коментує керівник відділу технічної підтримки концерну Nokian Tyres Матті Моррі.

Щоб не потрапити в небезпечну ситуацію і зберігати контроль над поведінкою автомобіля, експерти радять:

  • Перевіряти глибину протектора. Вона не повинна бути менше 3 мм;
  • Контролювати тиск у шинах. Подспущенная шина втрачає легкість маневрування, ускладнює завдання протектора при відведенні води, а також збільшує витрату палива. Перевірити потрібний тиск можна на стійці з боку водійського крісла;
  • Швидкість руху повинна відповідати погодним умовам. При русі по асфальту в проливний дощ необхідно знизити швидкість на 15-20 км/год, ніж при русі по сухому дорожньому полотну;
  • Не робіть зайвих рухів кермом і маневрів. Зберігайте свою смугу і збільшите дистанцію до автомобіля попереду;
  • Слідкуйте за станом дороги і мінливих якістю асфальту. Намагайтеся уникати попадання в колію, оскільки там накопичується вода;
  • Якщо сталося аквапланування: відпустіть газ, тримайте кермо нерухомим і по можливості не гальмуйте.

Для того, щоб переконатися в надійності покришки водіям залишається тільки вибирати шини відомих брендів, а також стежити за рейтингами сезонного тестування, яке проводять зарубіжні видання.

вода, лужа, трасса, мокрая дорога
Фото Єршової Олександри

Приєднуйтесь до групи ТСН.Авто у Facebook

Залиште свій коментар

Вибір редакції