Поради водіям: Як не втратити контроль над автомобілем на мокрій дорозі

Поради водіям: Як не втратити контроль над автомобілем на мокрій дорозі

Фото: Фото Єршової Олександри

Осінь несе нам регулярні опади, тим самим підвищуючи аварійність на дорогах. Тільки від власників автомобілів залежить, чи зможуть вони впоратися з можливими наслідками аквапланування, а ми підібрали інформацію про те, як зберегти зчеплення з дорогою.

Під час дощу на дорозі утворюється тонка плівка, яка збільшує гальмівний шлях, посилює ймовірність зносів і заносів автомобіля. Експерти багатьох шинних компаній, а також фахівці з основ контраварійного водіння закликають водіїв звернути увагу на якість покришок і манеру їзди.

Фактори, що провокують аквапланування

Найважливіше правило збереження безпеки - це дотримання строку користування покришками. Коли зношена шина, протектор має дуже мало шансів направити потік води в потрібному напрямку. Виходить ефект лиж, коли площа ковзання збільшується в прямій прогресії від віку покришки. Результат - непередбачувана поведінка машини. Легке відхилення рульового колеса, викличе неконтрольований занос.

Фото: Фото Єршової Олександри

Глибину калюжі або товщину водяної плівки не можна недооцінювати, а тим більше намагатися розігнатися, щоб проплисти через калюжу. Будь-який дефект дорожнього полотна, прихований під водою може спровокувати аварійну ситуацію.

Фото: Фото Єршової Олександри

Знижений тиск в шинах цілком може стати ще однією причиною виникнення аквапланування. Як передає журнал "За кермом", дослідження, які провела компанія Michelin, показали, що зниження тиску в шині легкового автомобіля до 1,7 бару замість покладених 2,4 бару призводить до того, що на швидкості 100 км/ч шина втрачає пляму контакту і повністю спливає.

Висота протектора безпосередньо впливає на кількість відведеної води. Випробування показали, що шини з протектором менше 1,6 мм і при шарі води 3 мм на швидкості 75 км/год пляма контакту становить лише 16% від плями контакту стоїть на місці автомобіля.Своєю чергою фахівці Continental відзначають, що нові шини можуть відводити до 30 літрів води в секунду на швидкості 80 км/год, але при мінімальній висоті протектора в 1,6 мм водовідведення зменшується вдвічі.

Кожному власнику автомобіля слід стежити за станом шин. На покришках існує розмітка зносу протектора. У Nokian її називають DSI (Driving Safety Indicator), у Continental – "індикатор вологи" і тд.

Фото: Фото Єршової Олександри

Як працює протектор на мокрому асфальті

Ще одним фактором, що впливає на здатність шини протистояти акваплануванню є малюнок протектора. Наприклад, в сучасних шинах Nokian присутній концепція Dry Touch і спрямовані під кутом канавки. Вони дозволяють відводити воду з плями контакту і направляти в більш широкі основні канали шини та виводити за межі колеса. А шинам Goodyear допомагає протистояти подовжньому акваплануванню спрямований V-подібний рисунок.

Фото: nokiantyres

На швидкість відводу води впливає напрям, ширина, глибина і частота розташування канавок на покришці. Чим вони яскравіше виражені, тим швидше і більше видаляється води із зони контакту шини з дорогою. У гладкої шини (типу слік), наприклад, коефіцієнт підйомної сили на водяному клині в два рази вище, ніж у шини з малюнком.

Як уникнути небезпеки

Всім відомо, що швидкість руху під час дощу варто знижувати на 15-20% від стандартної, але мало хто знає, що найбільш високий ризик аквапланування спостерігається в коліях і поворотах.

Якщо вже так сталося, що під час руху вас застала злива, то найголовнішим попереджувальним засобом може стати тільки зниження швидкості. Навіть з новими шинами від іменитого виробника у разі зіткнення з водою глибиною більше 5 см машина може втратити контакт з дорогою.

Фото: Фото Єршової Олександри

"Якщо ви помітили, що ваш автомобіль "поплив", заберіть ногу з педалі газу і вичавте зчеплення. Ні в якому разі не зупиняйте і не робіть різких рухів кермом. Так як процес зниження швидкості вже почався, зчеплення коліс з дорогою швидко відновиться. І коли це станеться, ваші шини повинні бути спрямовані в правильному напрямку, а не поперек напрямку руху", – коментує керівник відділу технічної підтримки концерну Nokian Tyres Матті Моррі.

Щоб не потрапити в небезпечну ситуацію і зберігати контроль над поведінкою автомобіля, експерти радять:

  • Перевіряти глибину протектора. Вона не повинна бути менше 3 мм;
  • Контролювати тиск у шинах. Подспущенная шина втрачає легкість маневрування, ускладнює завдання протектора при відведенні води, а також збільшує витрату палива. Перевірити потрібний тиск можна на стійці з боку водійського крісла;
  • Швидкість руху повинна відповідати погодним умовам. При русі по асфальту в проливний дощ необхідно знизити швидкість на 15-20 км/год, ніж при русі по сухому дорожньому полотну;
  • Не робіть зайвих рухів кермом і маневрів. Зберігайте свою смугу і збільшите дистанцію до автомобіля попереду;
  • Слідкуйте за станом дороги і мінливих якістю асфальту. Намагайтеся уникати попадання в колію, оскільки там накопичується вода;
  • Якщо сталося аквапланування: відпустіть газ, тримайте кермо нерухомим і по можливості не гальмуйте.

Для того, щоб переконатися в надійності покришки водіям залишається тільки вибирати шини відомих брендів, а також стежити за рейтингами сезонного тестування, яке проводять зарубіжні видання.

Фото: Фото Єршової Олександри

Повʼязані теми:

Наступна публікація