Перейти до змісту
ŠKODA OCTAVIA A8 - враження, які заслуговують на особливу увагу. Огляд, ціни і комплектація

Вважається, що буквально з перших кілометрів, проведених з автомобілем, можна скласти про нього правильне враження — і підсумкові емоції будуть саме такими.

Але у разі з новою "Октавією" — однією з головних і очікуваних новинок року — на нас чекав негаданий сюрприз. Який? Зараз розповімо!

Отже, герой нашого сьогоднішнього тестдрайву — справжній бестселер серед українських (і не тільки) автомобілістів, лідер за кількістю обговорень і майже еталонний автомобіль, про який справедливо кажуть "складно причепитися". Все це про четверте покоління ліфтбеку ŠKODA OCTAVIA із заводським індексом А8. Під капотом новинки працює всім знайома бензинова турбочетвірка EA211, об'ємом 1,4 л і потужністю 150 к. с., що діє в парі з 8-ступінчастою АКПП японської компанії Aisin.

Чи не такий уже й еталонний? Дійсно, запитань до новинки накопичилося безліч і руки сверблять, щоб у всьому розібратися. Підсумковий цінник на нову "Октавію" в комплектації Style з урахуванням довгого списку всіх додаткових опцій потягне від 580 тисяч грн. Вражає! Але порівняно попередницею, ŠKODA OCTAVIA A8 подорожчала не надто сильно.

По-перше, це красиво!

Щодо дизайну, а рівень вражень від нього дійсно заслуговує на особливу увагу, то цього разу чехам вдалося здивувати всіх зовнішністю "Октавії". І цього разу уже в хорошому сенсі. Якщо раніше про зовнішність говорили спірно, подейкували і сходилися на думці, що "з лиця води не пити", то тепер профіль новинки, який захоплює погляд, залишає приємний післясмак. Дійсно, третє покоління, за дизайн якого відповідав Йозеф Кабан, "зайшло" далеко не всім.

Гармонійний силует четвертого покоління хороший, звідки не глянути! Спереду акуратний, фари красиві, а найбільше уваги привертає сміливе рішення задньої частини з динамічними поворотниками ліхтарів складної форми й увігнутою верхньою частиною кришки п'ятих дверей ліфтбеку. Від цього корма сприймається легкою, а загальний дизайн тільки виграє. І, швидше за все, це — хороший виняток із правил, до яких привчили споживача. Про естетичну задоволеність покупців подумали передусім.

Але, виявляється, це не тільки у зовнішності, здебільшого зміни торкнулися інтер'єру чеського автомобіля. Та увага до дрібниць просто вражає! Як театр, що починається з вішака, нова "Октавія" особисто у мене почалася з елегантно виконаного ключа вдалої форми, хоч і в блискучому глянсовому корпусі. А вже потім, розшукавши на стоянці потрібне мені авто, я приємно здивувався, активувавши запалювання.

Ех, якими яскравими першими враженнями я би поділився з вами, сідаючи за кермо Octavia у вечірній час! У темряві на мене і чекав згаданий вище сюрприз. Річ у тім, що сірість інтер'єру намагалися скрасити контурним і фоновим підсвічуванням, покликаним розвеселити публіку. Про м'яке ненав'язливе підсвічування я дізнався пізніше, та воно стало приємним бонусом. На мій погляд, від колишньої правильності та нудьги не залишилося й сліду. Ні, ергономіка від цього не постраждала, все, як і раніше, на своїх місцях і під рукою.

В ногу з часом

Насамперед якісно виділяється новинка — великий екран мультимедійної системи з прекрасно виконаною графікою, можливістю зміни не тільки теми, а й фонового зображення. Панель обшита приємною на дотик алькантарою, а просте рішення у вигляді симпатичної вставки іншого кольору візуально розділяє всю передню панель навпіл і робить інтер'єр ширшим і легшим для сприйняття.

Мальовані прилади теж хороші, бічні колодязі можна налаштувати під себе для будь-якої необхідної інформації, всю картинку можна мінімізувати або й зовсім заповнити картою навігації. На автомобілі з'явилася бездротова зарядка і можливість підключити смартфон до бортової системи так само без дротів, користуючись усіма принадами Apple CarPlay і Android Auto.

На автомобілях з автоматичною трансмісією зник важіль КПП, а його місце зайняв новомодний джойстик, що чимось нагадує електробритву. Це ще одна революційна зміна в салоні, що не вимагає, втім, навіть хвилини звикання — ніби так і треба. Єдине, до чого доведеться звикати деякий час — відмова від більшості фізичних кнопок. Будь-які маніпуляції з музикою, налаштуваннями або кліматом покладені якщо не на новеньке двоспицеве колесо, то на екран мультимедіа.

Єдине, що не сподобалося особисто мені, це сенсорне управління звуком, розтягнуте на всю довжину екрану, тягнешся налаштувати обігрів сидінь, а вмикаєш музику на повну. Данина моді, нічого не поробиш. Але спеціально користуватися таким повзунком мало хто буде. Куди приємніше крутити красиві барабанчики на кермі, з приємною на дотик рискою. Кнопка триступеневого обігріву рульового колеса, до речі, розташована на ньому ж (логічно, чи не так?), Прогрівається воно по всьому периметру обода й відбувається це досить швидко.

Передні крісла — не прикопаєшся. Зразкові зовні й задовольнять їздця будь-якої комплекції. Оглядовість не вимагає акуратності з маневрами у дворах і на парковках, та й тісноти на передньому ряду явно не відчуваєш. Вшир і в довжину автомобіль виріс на кілька сантиметрів. Надбавку відчують коліна задніх пасажирів. Центральний тунель, однак, все ще пристойних розмірів. Зате гальорка отримала не тільки два порти Type-C для зарядки гаджетів, а й персональний клімат-контроль.

Надбавка в обсязі простору не так відчутна в багажнику, хоча його, здавалося б, і так величезні розміри навіть зросли. У всьому іншому, це, як і раніше, дуже зручний для навантаження-розвантаження тип кузова, продуманий до дрібниць кожен куточок, такелажні гаки, петлі для пакетів і якісна оббивка. Такому багажному відділенню позаздрить кожен, а сімейні завдання завдяки йому вирішуються "на ура". Словом, градус настрою в розкішному салоні нової Octavia став помітно вищим. Їдемо далі?

Система координат

Точніше, поки що тільки рушаємо! У цьому місці в мене особисто, як, я впевнений, і в багатьох читачів виникає питання про комфорт "Октавії". Адже річ у тому, що високий рівень комфорту поїздки попередні покоління не балували своїх власників, навіть якщо йшлось про використання коліс адекватного розміру. Так, потрібно нагадати, що революції в плані платформи очікувано не сталося. Це все та ж відома і перевірена часом платформа MQB.

Але якщо раніше про гарний зовнішній вигляд у вигляді великих колісних дисків можна було тільки мріяти (або жертвувати комфортом), то нині навіть 17-дюймові колеса тестового авто не витрушують з їздців душу. Автомобіль став набагато плавнішим, на ходу це відчувається і в умовах їзди в місті, і на трасових швидкостях. Коротка хвиля прекрасно згладжується ходовою частиною — не помітиш. Щодо розбитих ділянок, швидких прохватів бруківкою або путівцем, то, перебравши зі швидкістю, "Октавія" все ще має фірмові поштовхи в підвісці під час роботи стійок на відбій.

Здається що працює вона вже на межі. Про це говорить і звук роботи ходової частини. Так, йдеться про відверто погані дороги, але без невеликого засмучення не обійшлося. А шкода, адже загалом автомобіль помітно додав ще й у звуковому комфорті. Відмінно знешумлені колісні арки і моторний відсік, дзеркала і зовсім залишаються беззвучними, лише кочення шин на тлі нагадує про те, що відбувається зовні.

Та все ж для комфортної їзди з сім'єю великий розмір коліс буде вже надлишковим. Натомість зусилля на кермі та його прозорість — на висоті. До точності реакцій потрібно звикнути, але ж і автомобіль був взутий у зимові шини. А ось в граничних ситуаціях жодних проблем не помічається. За різкого переставлення на слизькому покритті автомобіль активно йде в занос, але так само легко та спокійно повертається на траєкторію додаванням газу і легкою корекцією бубликом, не лякаючи недосвідченого водія.

Головне — відбувається все прогнозовано. Система стабілізації тут, до речі, не відключається, а щоб деактивувати противобуксовальну систему, доведеться покопатися в меню. Тож поставити автомобіль на дугу можна без побоювань, з точними реакціями на кермі робити це особливо приємно. І, на мій погляд, інженери діяли в правильній системі координат, додаючи в комфорті й не втрачаючи в керованості. Відмінний результат!

Питання дня

Та, як відомо, люблять "Октавію" не за красиві очі й аж ніяк не за комфортну підвіску (тепер, щоправда, будуть ще й за це). Всі ці "дрібниці" водії готові були пробачити "Октавії" за темпераментний характер. 150-сильний мотор у парі з роботизованою коробкою робив дива — економив паливо і вистрілював автомобіль вперед дуже активно. З приходом класичного автомата шибайголові доведеться придивлятися до потужніших моторів, щоб у граничних режимах викручувати з двигуна всі соки.

У новій же зв'язці знайомство мотора з КПП проходить спокійніше. Рушає автомобіль без жодної затримки, перемикання непомітні (хоча DSG робить це швидше — відчути майже неможливо), а найважливіше — ніяких тепер ривків у заторах, які доводили до божевілля власників машин із DSG. Все це в минулому, як, сподіваємося, і проблеми з довговічністю агрегату. "А 8" на секунду повільніша за попередницю, та суб'єктивно ви не відчуєте різниці. А ось в заторі будете усміхатися від радості і плавності роботи.

Дещо збільшилась і витрата палива, класична АКПП трохи, але все ж довше справляється з перемиканнями. У міських тягучках в пристойні морози та не заглушаючи мотор під час фотосесії мені вдалося вкластися в 9 л/100 км, що поганим результатом для досить активного автомобіля аж ніяк не назвеш. А якщо від переходу на звичайну АКПП виграє надійність, а думки про перепродаж не виникнуть тривалий час — фахівці зі своїм завданням впоралися, а в загоні прихильників чеського ліфтбека очікується пристойне поповнення.

До гальм потрібно звикати. Щонайменше, перші враження склалися саме такі. У верхній частині реакції на натискання досить плавні, але подальше переміщення ноги призводить до дуже активного уповільнення "Октавії". Кілька днів доведеться потренуватися. Зате в граничних режимах автомобіль зупиняється як укопаний, не змінює траєкторію і не вириває кермо з рук.

Окреме слово потрібно сказати про шикарні, хоч і опціональні, матричні фари головного світла. Одного разу встановивши світло в автоматичний режим далекого, просто забуваєш про те, що може бути інакше. Саме так і хочеться, щоб працювали освітлювальні прилади. Вони, що правда, є однією з найдорожчих опцій (на тестовому авто дорожчий тільки шкіряний салон), але з погляду безпеки і водіям, часто їздять на далекі відстані, про таку опцію варто задуматися.

Підсумуємо?

В результаті серйозного доопрацювання нова "Октавія" отримала, на наш погляд, кращу зовнішність за всю свою історію, недоступний раніше (та й зараз на багатьох автомобілях класом вище) список опцій і зміцнила думку про свою практично бездоганну репутацію. До опису автомобіля без вживання прислівники "практично" не вистачало надійності КПП. З переходом на класичний "автомат" ситуація повинна змінитися.

Щонайменше, багато хто на це сподівається. Час, як-то кажуть, покаже. Нам і нашим читачам нова ŠKODA OCTAVIA відповіла на більшість запитань і, поклавши руку на серце, впоралася з ними гідно. Тепер цей набагато легший для сприйняття, молодіжний і свіжий автомобіль тільки додав у своїх головних перевагах — використання не тільки як швидкого транспортного засобу, а й здатного впоратися з багатьма прямими завданнями. Для сім'ї він залишається одним із кращих автомобілів в своєму класі. А наші люди вагу сімейних цінностей знають.