"Японець" й досі впевнено тримається в автосвіті.
Японський автомобіль Mazda 3 користується популярністю серед багатьох автомобілістів. Полюбляють цю модель й українські водії, особливо це стосується вживаних екземплярів.
ТСН.ua розповідає про головні переваги та недоліки цієї моделі, а також хто її є суперником на ринку.
ХАРАКТЕРИСТИКИ MAZDA 3
Mazda 3 з’явилася в автомобільному світі 2003-го, прийшовши на заміну 323-й моделі.
Перше покоління було представлене на автосалоні в німецькому Франкфурті, спочатку як п’ятидверний хетчбек під назвою Mazda 3 Sport. Цікаво, що в Японії ця модель називається Mazda Axela.
Mazda 3 першого покоління була спроєктована на "глобальній" платформі Ford C1 - такій самій як у машин Ford Focus і Volvo S40. У лютому 2004 року був представлений чотиридверний седан.
Кузов автомобіля спроєктований згідно з новою фірмовою концепцією MAIDAS (система поглинання і розподілу енергії зіткнення Mazda), в основі якої лежить особлива силова структура корпусу під назвою Triple-H. Конструкція переднього бампера знижує ризик отримання важких травм пішоходами. Шість подушок безпеки включені в базову комплектацію, водночас ступінь розкриття передніх подушок залежить від сили удару.
У країнах Європи автомобіль мав модифікацію з бензиновим мотором 1.4 (84 к.с.) і варіанти з турбодизелями об'ємом 1,6, 2,0 і 2,2 потужністю 109-185 к. с. У США і Канаді покупцям "трійка" пропонувалася з двигунами 2.0 (144-148 к.с.) І 2.3 (151-156 к.с.), а турбована 260-сильна версія називалася Mazdaspeed3.
Обсяг багажника становить 300 літрів у хетчбека і 420 літрів у седана. Великогабаритні вантажі можна перевозити за складання спинок задніх сидінь, завдяки чому місткість багажного відділення збільшується більш ніж на 300 літрів.
Від 2006 року Mazda 3 піддалася рестайлингу, під час якого отримала легкі косметичні зміни та переналаштовану підвіску. Окрім того, в результаті оновлення була доопрацьована шумоізоляція, змінені бампери, облицювання радіатора, панель приладів і оббивка салону. Системи ABS і DSC (EBD) після поновлення стали входити в список базового устаткування. Тоді ж з'явилися спортивні версії MPS і Flash Edition. У 2007 на автомобілі з двигуном 2.0 літра встановлювали 6-ступінчасту МКПП, або 4-ступінчасту АКПП.
Усього до 2009 року було випущено близько 2 мільйонів автомобілів Mazda 3 першого покоління.
Друге покоління автомобіля, що дебютувало в 2009 році, зберегло платформу і загальну архітектуру кузова від попередньої моделі, але отримало нові дизайн і інтер'єр. Седан та хетчбек стали трохи більшими, але водночас їхня маса зменшилася.
Цікаво, що за аналогічної колісної бази (2 640 мм) і ширини (1 755) довжина хетчбека збільшилася від 4 420 до 4 460 мм, а висота — від 1 465 до 1 470 мм. Японці серйозно переробили і інтер'єр — салон став більш стильним і отримав більш просунуті опції: шкіряний салон із підігрівом сидінь, регульоване водійське крісло з системою пам'яті налаштувань, систему навігації, стереосистему Bose, двозонний автоматичний клімат-контроль, давач дощу. Також була поліпшена шумоізоляція салону, зокрема моторного відсіку і колісних арок.
На європейському ринку були модифікації з турбодизелями об'ємом 1,6 або 2,2 (109-185 к.с.) І з дволітровим бензиновим мотором із безпосереднім впорскуванням. А американські покупці могли вибирати з бензинових двигунів об'ємом 2,0 або 2,5 літра.
У березні 2011 році відбувся рестайлинг другого покоління Mazda 3. Оновлена версія цієї моделі 2011 модельного року була представлена широкій публіці на Женевському автосалоні.
Так, в екстер'єрі Mazda 3 2011 року змінилися бампери, протитуманні фари і легкосплавні диски. Нарівні з цим, хетчбек отримав модифіковані задні фари, що розмістилися ближче до боковин кузова. Усередині нова Mazda 3 2011 здебільшого залишилася незмінною, якщо не брати до уваги хромованих елементів в оформленні панелі приладів, а також підсвічування приладів і ЖК-дисплея, яке змінилося з червоного на білий. Автомобіль трохи змінився в габаритах, седан підріс у довжину на 90 мм, а хетчбек - на 55 мм.
Окрім того, були проведені роботи з підвищення жорсткості кузова: для цієї мети була збільшена товщина центральних лонжеронів. Крім того, нова Mazda 3 2011 має поліпшену, порівняно з попередницею, аеродинаміку і менший коефіцієнт лобового опору за рахунок оптимальної конфігурації переднього бампера і дефлекторів, а також більш плоске дно. Це сприяє зниженню шуму в салоні на високих швидкостях.
Нова Mazda 3 2011 модельного року вже пройшла всю серію тестів Euro NCAP і отримала вищу оцінку - 5 зірок. Новинкою в системі безпеки автомобіля стала система ESS, яка автоматично вмикає аварійну світлову сигналізацію під час екстреного гальмування, привертаючи увагу водіїв, що їдуть позаду.
На європейському ринку оновлена Mazda 3 2011 оснащується 8 двигунами, зокрема 4 турбодизелями, потужністю від 115 до 260 к. с. Виробництво "трійок" другого покоління в Японії завершилося 2013 року.
Третє покоління Mazda 3 було презентовано одразу в декількох містах в 2013 році.
Mazda 3 в цій версії пропонується в двох типах кузова: седан і хетчбек; і чотирьох комплектаціях: Drive, Active, Active+ і Supreme. В основі дизайну обох кузовів лежить концепція "KODO - Soul of Motion", яка покликана надати автомобілю образ хижака, за рахунок спрямованих уздовж автомобіля ліній рельєфу та плавного їх переходу в такі деталі, як передні і задні фари, а також решітка радіатора.
У моторну гаму обох версій входить три атмосферних бензинових двигуни. Перший 1,5-літровий агрегат видає 120 к.с. і розганяється до "сотні" за 11,7 секунди. Дволітровий двигун демонструє кращі показники: 150 к.с. і розгін за 9 секунд. Також він оснащений системою безпосереднього вприскування палива. Ці двигуни комплектуються виключно шестиступінчастою автоматичною коробкою передач. А механічна коробка доступна тільки для 1,6-літрового двигуна потужністю 104 к. с. Всі двигуни, крім 1,6-літрового, створені із застосуванням технології SKYACTIV, яка дозволяє зменшити витрату палива за збереження продуктивності.
Технологія SKYACTIV є "флагманською" для цього автомобіля. Вона використовувалася і під час розробки каркаса Mazda 3. Завдяки цьому інженерам компанії вдалося знизити вагу автомобіля, підвищивши, таким чином, характеристики динаміки і економічності. Водночас міцність конструкції тільки зросла, що позитивно позначається на рівні безпеки автомобіля.
2016 року відбувся рестайлинг цієї моделі. Автомобіль зазнав незначних змін.
У нього стильні витягнуті фари головного освітлення, нова решітка радіатора з тонкими горизонтально орієнтованими ребрами, хромованою облямівкою і великим логотипом виробника. Також варто відзначити змінений передній бампер із невеликими заглибленнями по краях, вони не тільки надають автомобілю неповторний і динамічний зовнішній вигляд, але також вміщають в себе невеликі протитуманні фари і світлодіодні денні ходові вогні.
Усередині оновлена Mazda 3 третього покоління обладнується: шістьма подушками безпеки, штатними паркувальними давачами, камерою заднього вигляду, клімат-контролем, багатофункціональним бортовим комп'ютером, давачами світла і дощу, повним електропакетом, мультимедійною системою, підігрівом дзеркал, стекол і сидінь, давачами тиску в шинах, круїз-контролем, штатною навігаційною системою і навіть автономним передпусковим обігрівачем.
Наприкінці 2018 року відбулася прем’єра четвертого покоління Mazda 3.
Воно отримало нову платформу з іншою архітектурою підвіски, інноваційну лінійку силових агрегатів, класичний набір коробок передач, стильний салон із високим рівнем оснащення, а також перекроєний екстер'єр. Як і раніше, дизайн виконаний у фірмовому стилі Kodo.
Дійсно, автомобіль отримав більш спокійний силует із більш плавними гранями. Фари головного освітлення вже і візуально примикають до збільшеної решітки радіатора. Вона отримала більш округлі обриси і оформлення з сітки з безліччю маленьких осередків. На кормі можна побачити нові стоп-сигнали з круглими секціями. Mazda 3 четвертого покоління випускається в кузовах п'ятидверний хетчбек і седан.
Його габаритні розміри складають: довжина - 4 460 мм, ширина - 1 795 мм, висота - 1 435 мм, а колісна база - 2 725 мм. Дорожній просвіт досить скромний. Між нижньою точкою днища і асфальтом залишається всього 135 міліметрів. Що стосується розміру багажника, то седан зможе запропонувати 450 літрів вільного простору, а хетчбек до 358 літрів під час завантаження під верхню полицю.
За замовчуванням, автомобіль отримав сім подушок безпеки, систему стабілізації, кондиціонер, штамповані диски на 16 дюймів, давачі світла і дощу, а також світлодіодну начинку фар головного освітлення і проєкційний дисплей. За додаткову плату можна замовити електричний привід передніх сидінь, кліматичну систему, підігрів керма, а також радарний круїз-контроль і систему автоматичного гальмування.
Щодо моторної гами, то базові версії оснащуються рядним атмосферним бензиновим силовим агрегатом об'ємом всього в 1,5 літра. Високий ступінь стиснення, безпосереднім впорскуванням пального і система зміни фаз газорозподілу дозволили інженерам вичавити 120 кінських сил. Як альтернативу можна вибрати дволітровий мотор зі схожим компонуванням. Його віддача становить 150 «коней». За замовчуванням, молодший двигун стикується з шестиступінчастою механікою, а за додаткову плату оснащується і шестидіапазонним гідромеханічним автоматом. Дволітровий мотор пропонується тільки з АКПП. Привід у всіх випадках винятково передній.
ПЕРЕВАГИ MAZDA 3
Серед головних "плюсів" цієї моделі можна відзначити:
- дизайн та імідж;
- рівень безпеки;
- салон та багажник;
- надійність двигуна;
- підвіску;
- керованість та гальма;
- якість збирання та ціну.
НЕДОЛІКИ MAZDA 3
"Мінусами" цього японського автомобіля є:
- шумоізоляція;
- дорожній просвіт;
- обслуговування та запчастини;
- прохідність.
КОНКУРЕНТИ MAZDA 3
Головними суперниками на ринку цієї моделі є:
- Citroen C4;
- Ford Focus;
- Hyundai i30;
- Honda Civic;
- KIA Ceed;
- Toyota Corolla;
- Renault Megane;
- Volkswagen Golf.
Mazda 3 йде в ногу з часом, у неї стильний і яскравий дизайн, який якнайкраще підкреслить характер і індивідуальність свого власника. Такий автомобіль не розчиниться в сірому потоці і не загубиться на великій парковці торгового центру. Салон - це царство якісних матеріалів обробки, вивіреної ергономіки і комфорту. Навіть тривала поїздка не завдасть вам зайвих незручностей.
Читайте новини та автомобільні огляди у нашій рубриці на сайті ТСН.ua. Саме тут можна дізнатися про моделі, які вас цікавлять найбільше.