Усе про автомобіль Skoda Fabia: чому ця модель настільки затребувана та хто є її суперниками на ринку

Дата публікації
Перегляди
6936
Поділитись:
WhatsApp
Viber
Усе про автомобіль Skoda Fabia: чому ця модель настільки затребувана та хто є її суперниками на ринку

Популярністю продовжують користуватися нові та вживані екземпляри.

Як відомо, серед автолюбителів Skoda Fabia користується чималим попитом. Притягують до себе увагу, як нові, так й вживані екземпляри.

ТСН.ua розповідає про те, чому ця чеська модель вже протягом тривалого часу перебуває в автомобільних "топах", які в неї головні особливості та з ким саме вона змагається на ринку.

ХАРАКТЕРИСТИКИ SKODA FABIA

Автомобіль Skoda Fabia з’явився наприкінці 1999 року. Його було побудовано на аналогічній платформі з Volkswagen Polo, а прийшла ця модель на заміну Felicia.

Skoda Fabia спочатку мала три комплектації, які позначалися як ClassicComfort і Elegance. Трохи пізніше з'явилися ще дві найпростіші і аскетичні Basic і Junior. Автомобілі в двох останніх версіях коштують трохи дешевше інших, тому що в них відсутній гідропідсилювач керма, полиця над багажником і навіть кришка скриньки для рукавичок. Хоча версія Classic теж не дуже багата, немає навіть електроприводу передніх склопідіймачів. Зате до ваших послуг система опалення та вентиляції з фільтром, а також звуковим індикатором, який повідомляє про необхідність увімкнути головне світло.

Версія Comfort комплектується протитуманними фарами, бічними дзеркалами, забарвленими в колір кузова, і бічними молдингами. Крім того, водійське сидіння регулюється висотою, поставляються бортовий комп'ютер, передні електросклопідіймачі і центральний замок з сигналізацією, що не дозволяє відкрити двері, навіть, якщо скло розбите.

Найдорожча версія — Elegance, має світлий елегантний салон із великою кількістю хромованих накладок, повним електропакетом, клімат-контролем і сидіннями з електропідігрівом. Для зберігання прохолодних напоїв в салоні є два невеликих кондиціонувальних відсіки.

Цікаво, що перші моделі Skoda Fabia мали лише кузов хетчбек. У 2000 році було випущено універсал Skoda Fabia Combi, а від 2001 року в Чехії виробляли і 4-дверний седан. За рік після дебюту світом розійшлося вже понад 600 тисяч Skoda Fabia.

Фото: Associated Press

З практичної точки зору найвигіднішим є універсал. Всі 262 мм збільшення у довжині (4 222 мм в універсала проти 3 960 мм у хетчбека) йдуть на збільшення об’єму багажника. У місному варіанті Skoda Fabia обсяг становить 426 літрів (у хетчбека 260 л), а якщо заднє сидіння розкласти, то можна перевозити до 1 225 літрів вантажу.

Користуватися багажником Skoda Fabia дуже зручно, в ньому навіть передбачені петлі для кріплення вантажу, але сама сітка в комплектацію Classic не входить. Під підлогою багажника розташувалася повнорозмірна "запаска", а поруч із нею примостився об'ємний бокс, відформований під різний дріб'язок.

Не забули фахівці Skoda і про безпеку Fabia. У моделі 2000 року в стандартне оснащення входять надувна подушка для водія, передні ремені з переднатягувачами і обмежувачами зусилля натягу. Передні надувні подушки для пасажира і ремені пропонуються за доплату. Передбачена можливість установки автоматичної трансмісії, ABS і APS.

Фото: Associated Press

Skoda Fabia першого покоління оснащувалася, як старими моторами 1.0 і 1.4 (50-68 к. с.), так і більш сучасними силовими агрегатами. Це був трициліндровий двигун 1.2 і "четвірки" об'ємом 1,4 і 2,0 літра, що розвивають від 54 до 120 сил. Атмосферний дизель 1.9 SDI мав потужність 64 к.с., а турбодизелі 1.4 TDI і 1.9 TDI - 69-131 "коней".

У 2005 році Skoda Fabia пережила невеликий рестайлинг і в такому вигляді випускалася до 2007 року.

Головні стилістичні нововведення торкнулися зовнішнього вигляду Fabia, в якому тепер поєднуються риси "сімейної" Octavia і спортивного автомобіля: новий бампер, з вузькими прямокутними ґратами посередині замість колишньої горизонтальної виштамповки, нові колісні диски. З'явилися "протитуманки" оригінальної форми, що пропонуються тільки під замовлення або в дорогих комплектаціях. А ззаду красується нова оптика тієї ж форми, але з горизонтальними "прорізами" безбарвних ліхтарів заднього ходу в стилі моделі Octavia II. Всередині теж з'явилося нагадування про друге поколінні Octavia — це нове кермове колесо.

До речі, у Fabia навіть найпростіші версії мають регульовану в двох напрямках рульову колонку. Модифікація 2005 випускається в трьох варіантах кузова — хетчбек, седан і універсал. Комплектації отримали ті самі імена, що і для Octavia: Classic, Ambiente і Elegance.

Фото: cargurus.com

Fabia повністю відповідає стандартам безпеки, які набули чинності в 2005 році. Основа пасивної безпеки — надзвичайно міцний і жорсткий на скручування кузов із м'ятими зонами спереду і ззаду. У дверях встановлені підсилювачі для захисту від бічного удару. Також посилені центральні стійки. Всього було зроблено 1,8 мільйона екземплярів першого покоління Skoda Fabia.

Хетчбек Skoda Fabia другого покоління, створений на модернізованій платформі попередника, дебютував в 2007 році. Автомобіль, який випускався в комплектаціях Classic, Ambiente, Sport і Elegance, зберіг розміри колісної бази, але став помітно вище, що дозволило зробити посадку більш вертикальною, а салон - просторим.

Залежно від ринку збуту та комплектації моделі Skoda Fabia оснащувались: двома, чотирма або шістьма подушками безпеки, базовою системою АБС, а в комплектаціях високого рівня або за замовленням додатково електронною системою стабілізації, яка допомагає водієві утримувати контроль над автомобілем під час заметів і буксування.

Фото: Associated Press

Завдяки продуманій конструкції з застосуванням сучасних матеріалів ця модель за результатами краш-тесту від організації Euro NCAP отримала максимальну оцінку безпеки - 5 зірок. Силові агрегати запозичили у моделі попереднього покоління. Це були бензинові мотори 1.2, 1.4 і 1.6, а також турбодизелі об'ємом 1,4 і 1,9 літра. Коробки передач — механічна або шестиступінчаста автоматична.

У 2010 році Skoda Fabia зазнала невеликого рестайлингу. Ця версія отримала змінені передні фари, протитуманні фари, решітку радіатора, передній і задній бампери, нове рульове колесо, щиток приладів, значки бренду замінені на чорні, написи на кришці багажника виконані в новому стилі і переглянуті рівні комплектацій.

Базовий трициліндровий атмосферник був модернізований, на зміну моторам 1.4 MPI і 1.6 MPI прийшли нові турбомотори 1.2 TSI і 1.4 TSI, а замість "автомата" на машини почали ставити роботизовану семиступінчасту коробку передач DSG. Застарілі дизелі 1.4 і 1.9 були вставлені в "відставку", а на їх місце прийшли нові двигуни 1.2 TDI і 1.6 TDI. Автомобілі другого покоління випускалися в Індії, Китаї і Україні. Всього до 2014 року було вироблено 1,7 мільйона екземплярів моделі.

В кінці серпня 2014 року розпочалося виробництво хетчбеків Fabia третього покоління, на початку жовтня вони були офіційно показані публіці на Паризькому автосалоні.

Довжина автомобіля складає 3 992 мм, ширина — 1 730 мм, висота — 1 467 мм, колісна база — 2 470 мм. Хетчбек має багажник об'ємом 330 літрів (на 15 літрів більше, ніж на моделі попереднього покоління) і 1150 літрів — за складених задніх сидінь, щоправда складається тільки спинка, утворюючи високу сходинку. Універсал пропонує найбільш місткий багажник в класі — 530 літрів (на 25 літрів більше, ніж у моделі попереднього покоління) і 1 395 літрів — за складених задніх сидінь, спочатку складається подушка, потім на її місце лягає спинка утворюючи рівну площадку.

У салоні безліч місць для зберігання різних речей. На центральній консолі з'явився універсальний тримач для мультимедійних пристроїв, у кишенях бічних дверей можуть бути розміщені відділення для сміття, сітки на внутрішніх краях спинок передніх сидінь чудово підійдуть для зберігання дрібних предметів. В обох задніх дверях є відсіки для зберігання півлітрових пляшок, пляшка ємністю в один літр увійде в бардачок і ще дві пляшки по 0,5 літра можна розмістити в центральній консолі.

На 88-му Женевському автосалоні в березні 2018 року Škoda представила переглянуту версію Fabia. Автомобіль більше не постачається з дизельними двигунами.

Виробник переробив моторну гаму, перекроїв інтер'єр і злегка освіжив зовнішність. Відрізнити новинку від попередника не складе труднощів. В очі кидаються нові незграбні фари головного освітлення. Решітка радіатора також трохи змінилася. Загалом модель отримала кілька приємних косметичних змін, які дозволили їй іти в ногу з часом.

Skoda Fabia третього покоління оснащується трициліндровим мотором 1.0 MPI (60-75 к. с.) Або чотирициліндровим турбодвигуном 1.2 TSI, що розвиває 90-110 сил. Також на машину встановлюють 1,4-літровий турбодизель. Покупцям пропонуються версії з механічною або роботизованою преселективною коробками передач. Також в Україні до Skoda Fabia третьої генерації пропонують двигун 1.6 MPI потужністю 110 к. с. в парі з ручною або 6-швидкісною автоматичною коробкою передач.

ПЕРЕВАГИ SKODA FABIA

Головними "плюсами" автомобіля відзначають:

  • дизайн;
  • комфортний салон;
  • надійний двигун;
  • витрату пального;
  • підвіску;
  • керованість;
  • гальма;
  • вартість.

НЕДОЛІКИ SKODA FABIA

Не надто задоволені власники в цій машині такими складниками:

  • імідж;
  • шумоізоляція;
  • потужність двигуна;
  • тісний салон.

КОНКУРЕНТИ SKODA FABIA

Основними суперниками цієї моделі на автомобільному ринку є:

  • Chevrolet Aveo;
  • Nissan Micra;
  • Ford Fiesta;
  • Peugeot 207/208;
  • Renault Clio;
  • Toyota Yaris;
  • Dacia Sandero;
  • KIA Rio.

Skoda Fabia — компактний і маневрений автомобіль для міста. У неї стильний і динамічний дизайн, який якнайкраще підкреслить характер і індивідуальність свого власника. Можна не сумніватися в тому, що Skoda Fabia прослужить багато кілометрів.

Читайте новини та автомобільні огляди у нашій рубриці на сайті ТСН.ua. Саме тут можна дізнатися про моделі, які вас цікавлять найбільше.

Дата публікації
Перегляди
6936
Поділитись:
WhatsApp
Viber
Наступна публікація