Вона продовжує тішити клієнтів і сьогодні.
Як відомо, ліфтбек Skoda Octavia користується неабияким попитом серед автолюбителів. Сюди можна зарахувати, як вживані, так й нові екземпляри.
Skoda Octavia за свій чималий час присутності на ринку авто отримала сім версій, які вилилися в чотири покоління. ТСН.ua розповідає про "життя" цієї моделі, її головні особливості та чому саме вона користується такою популярністю серед водіїв.
ХАРАКТЕРИСТИКИ SKODA OCTAVIA
Skoda Octavia "народилася" 1996 року. Перша версія, яка була побудована на платформі Volkswagen Golf, вироблялася до 2000 року.
Варто зазначити, що спочатку ліфтбек пропонувався лише з переднім приводом. Лише на початку ХХI-го століття (2001 року) компанія почала виробляти повнопривідні модифікації Octavia I. Щодо коробки передач, то як альтернатива "механіці" був запропонований автомат.
Від самого початку базовим був 1,4-літровий восьмиклапанний бензиновий мотор потужністю 60 к. с., але після модернізації 2000 року його замінили 16-клапанним потужністю 75 "коней". Також на машину встановлювали двигуни об'ємом 1,6, 1,8 і 2,0 літра, а найпотужнішою була версія RS з форсованим до 180 сил 1,8-літровим турбомотором. Гама дизелів, своєю чергою, складалася з атмосферних і турбованих моторів об'ємом 1,9 літра і потужністю від 68 до 130 к.с.
Наступна версія Skoda Octavia першого покоління випускалася від 2000 до 2004 року (13 модифікацій). Тоді й був проведений перший фейсліфтинг. У ній змінилися передня і задня світлотехніка, бампери, дизайн інтер'єру. Як вже зазначалося, у 2000 році представлено топове виконання під назвою Laurin & Klement і ліфтбек RS з 1,8-літровим двигуном потужністю 180 к.с.
Велика увага в цій версії була приділена безпеці, так Skoda Octavia I стала першою серед усіх моделей цієї марки, у якій, крім фронтальних подушок безпеки, почали встановлювати і бічні. Цікаво, що від початку випуску 2000 року на моделях стали змінювати форму сидінь. Вони отримали більш гнучкі лінії, були зменшені подушки на задніх кріслах. Завдяки такій модернізації вдалося додати 4 сантиметри зайвого простору ззаду.
Друге покоління Skoda тривало від 2004 до 2013 року, та за цей час було створено дві версії (2004-2009, 2009-2013).
Варто одразу зазначити, що це покоління є одним з найпотужніших серед усіх Octavia, адже в одній з версій воно отримали 200 к.с. Цей двигун був встановлений на RS. Окрім того, завдяки різним модифікаціям автомобіль став більш економічним і більш екологічним. Коробки передач - механічна, автоматична або роботизована преселективна DSG.
Нова версія була представлена в березні 2004 року. Крім нової лінійки двигунів, модель отримала більш просторий салон, зокрема більше простору для ніг задніх пасажирів (слабке місце попереднього покоління). Крім того, був збільшений дорожній просвіт спереду і ззаду. Багажне відділення, своєю чергою, стало рекордним в класі.
У 2006 році до звичайного повнопривідного варіанту Octavia додалася версія Scout, яка була доступна лише у версії універсал. Зовні вона відрізнявся від звичайних Octavia збільшеними бамперами і пластиковим обвісом, котрий надавав йому вигляд кросовера.
Двома роками пізніше був проведений рестайлинг. Так, зміни торкнулися зовнішнього дизайну бамперів, капота і оптик. Щодо технічної частини, то тут змінився перелік пропонованих двигунів і трансмісій, а в салоні помінялися головні мультимедійні пристрої, кермове колесо і варіанти обробки інтер'єру. Також у цій моделі вперше з'явилася роботизована коробка передач DSG7 (0AM).
Щодо особливостей кузова цієї моделі, то варто відзначити, що він добре оцинкований і не боїться впливу зовнішніх агресивних чинників. Поява вогнищ корозії в місцях ремонту дуже малоймовірна.
Салон Skoda Octavia A5 має різні колірні комбінації в інтер'єрі. Найбагатшою за оснащенню версією оздоблення інтер'єру була Laurin & Klement, тільки їй покладалися декоративні вставки з чорним рояльним лаком. Ця версія також оснащувалася шкіряними сидіннями і сидіннями з комбінованою обробкою з алькантари і шкіри. У версії RS також салон із повністю шкіряною або комбінованою обробкою, водночас колірне виконання сидінь також могло варіюватися. Так само на RS версіях стоїть кермо зі спортивним хватом, оброблене перфорованою шкірою.
Підвіска Skoda Octavia A5 досить невибаглива і надійна. Але треба бути готовим, що раз на 60-80 тис.км треба буде міняти стійки стабілізатора. Бензин повинен бути не нижче АІ-95 для атмосферників, а для TSI потрібно використовувати АІ-98. Щодо коробки передач, то за інформацією заводу виробника, 7-ступінчаста преселективна роботизована коробка DSG розрахована на 300 тисяч км пробігу.
Skoda Octavia А5 оснащується бензиновими моторами об'ємом 1,4, 1,6 і 2,0 літра (зокрема силовими агрегатами серії FSI з безпосереднім уприскуванням), їхня потужність - від 75 до 150 к.с. Поступово вони були витіснені турбованими двигунами 1.2 TSI, 1.4 TSI і 1.8 TSI, що розвивають 105-160 к.с. Турбодизелі об'ємом 1,6 і 2,0 літра мали безліч варіантів потужністю від 105 до 170 сил. У "зарядженої" версії RS під капотом стояли дволітрові турбодвигуни: бензиновий (200 к. с.) або дизельний (170 к. с.).
Наприкінці 2012 року з’явилася Skoda Octavia третього покоління, яка мала також дві версії (від 2013 до 2017 та від 2017 до 2019).
Octavia 3-го покоління стала першим автомобілем Škoda, оснащеним переднім радаром і багатофункціональною камерою. Радарний давач у передньому бампері контролює зону перед автомобілем і постійно оцінює відстань, напрямок і швидкість всіх довколишніх об'єктів.
Автомобіль базувався на модульній платформі Volkswagen - MQB: базові версії моделі мали напівзалежну, а більш потужні варіанти - незалежну задню підвіску. Пізніше в списку опцій з'явилася адаптивна підвіска.
Щодо салону, то тут варто відзначити збільшення багажника - цифри становлять 590 і 1580 л, що також більше, ніж у моделі попереднього покоління і є рекордом в класі. Загалом, Skoda Octavia A7 стала, мабуть, першою моделлю серед усіх у цій марці, де була додана величезна кількість інноваційних рішень в убезпеченні руху.
Монохроматична багатофункціональна камера з фіксованим фокусом встановлена на вітровому склі перед салонним дзеркалом заднього вигляду і наділена здатністю розпізнавання дорожні знаки.
2015 року був представлений найпотужніший варіант Octavia, що отримала приставку RS 230 до імені. Потужність двигуна збільшилася до 230 к. с. Пізніше на деяких ринках з'явилася версія Octavia RS 245 з 243-сильним бензиновим турбомотором, визнана найпотужнішою і найшвидшою серійною Skoda Octavia в історії.
На початку 2017 року був проведений рестайлинг. Головна зовнішня відмінність - розділені передні фари, які в базовій версії галогенні, а за додаткову плату - повністю світлодіодні. З'явилася оновлена система запобігання зіткнення з пішоходами, інформаційно-розважальні системи нового покоління та обігрів кермового колеса.
Четверте та поки останнє на сьогодні покоління Skoda Octavia дебютувало наприкінці 2019 року. Під капотом новинки працює всім знайома бензинова турбочетвірка EA211, об'ємом 1,4 л і потужністю 150 к.с., що діє в парі з 8-ступінчастою АКПП японської компанії Aisin. Новинка, як і раніше, використовує модульну платформу MQB концерну Volkswagen AG, зі збереженням довжини колісної бази.
Знову продовжило збільшуватися багажне відділення – від 590 до 600 л. Для моделі пропонується чотири варіанти підвіски: стандартна, «спортивна» (із заниженим на 15 мм дорожнім просвітом), адаптивна DCC (Dynamic Chassis Control, також занижена, на 10 мм) і шасі з пакетом для поганих доріг (зі збільшеним на 15 мм кліренсом ). Серед нових опцій можна виділити появу таких, як: матричні світлодіодні передні фари, задні ліхтарі з динамічними покажчиками повороту, радарний круїз-контроль, функція автоматичного гальмування і зупинки. Помічник Traffic Jam Assist може замінювати водія в повзучому заторі.
Щодо силуету, то спереду він доволі акуратний, а найбільше уваги привертає сміливе рішення задньої частини з динамічними поворотниками ліхтарів складної форми й увігнутою верхньою частиною кришки п'ятих дверей ліфтбеку. Від цього корма сприймається легкою, а загальний дизайн тільки виграє.
У салоні панель обшита приємною на дотик алькантарою, а просте рішення у вигляді симпатичної вставки іншого кольору візуально розділяє всю передню панель навпіл і робить інтер'єр ширшим і легшим для сприйняття. На автомобілі з'явилася бездротова зарядка і можливість підключити смартфон до бортової системи так само без дротів, користуючись усіма принадами Apple CarPlay і Android Auto.
Базовими двигунами є бензинові 1.0 TSI (110 к. с.) і 1.5 TSI (150 к. с.), що працюють в парі зі 6-ступінчастою механічною коробкою передач, передньопривідні. Дизельний двигун передбачений тільки дволітровий, але з трьома градаціями за потужністю: 116, 150 або 200 к. с.
ПЕРЕВАГИ SKODA OCTAVIA
Серед "плюсів" цієї моделі відзначають доволі просторі салон та багажник (за винятком моделі 2000-2004), привабливий дизайн, надійні підвіска та двигун.
Якщо брати до уваги більш нові покоління та рестайлинги, то тут додається ще й шумоізоляція, не надто дорогі деталі (легко дістати порівняно з більш ранніми версіями), низька витрата пального та більш потужний двигун.
До позитиву варто зарахувати й безпеку цієї моделі. Експерти з проведення краш-тестів переважно виставляли високі оцінки за такі складники, як: водій, дорослий пасажир, діти та пішохід.
НЕДОЛІКИ SKODA OCTAVIA
Тут варто відзначити, що на більш ранніх поколіннях позначається міцність, а відповідно й більш дорога заміна запчастин, які дуже важко дістати. В окрему суму обійдеться обслуговування такого авто (стосується більше перших версій), але якщо ремонтувати його самому, то ви й не відчуєте надто сильного удару по своїй кишені. Окрім того, кожна версія Skoda Octavia протягом свого випуску мала ті чи ті проблеми, які виробник намагався виправити вже в наступній генерації.
Так, версія 1997-2000 років мала маленький дорожній прозор, а версія 2000-2004 не могла похизуватися надто містким салоном. У версії 2004-2009 відзначається слабкий двигун, який пізніше виробник все ж виправив.
Як не дивно, але імідж також відіграє важливу роль. Багато власників Skoda Octavia відзначають його у негативному контексті, якщо вони є власниками перших двох чи трьох версій.
КОНКУРЕНТИ SKODA OCTAVIA
"Суперниками" Skoda Octavia на ринку є з десяток моделей, які тією чи тією мірою також мають свої переваги та недоліки.
Так, основними конкурентами цієї моделі є Volkswagen Jetta, Ford Focus, Hyundai i40, Citroen C5, KIA Cerato. Серед «китайців» можна відзначити Geely Emgrand та JAC J7, який також виконаний у кузові ліфтбек.
Утім, жоден із них не може зрівнятися зі Skoda Octavia щодо місткості, а це саме салон та багажник, які так важливі для нас у сьогоденні. Можливо, саме тому Skoda Octavia є найпопулярнішою моделлю марки в історії та на сьогодні залишається однією з найпопулярніших на українському ринку.
Читайте новини та огляди авто у нашій рубриці на сайті ТСН.ua.
Читайте також: