Як не розплавитися в спеку. Користуємося кондиціонером в автомобілі правильно

Як не розплавитися в спеку. Користуємося кондиціонером в автомобілі правильно

Фото: Фото Єршової Олександри

Про те, як краще поводитися з охолоджувальним приладом в машинах розповіли фахівці компанії Seat.

Болісна спека не тільки зневоднює наш організм, але і несе багато інших небезпечних впливів, включаючи втрату свідомості. Автомобілісти радіють можливості увімкнути кондиціонер і охолодити салон машини, але часто страждають застудами і перепадами тиску з приводу різкої зміни температури.

Іспанський виробник Seat провів дослідження про те, як високі температури впливають на водіїв. І з'ясувалося, що перегрівання справляє на людину за кермом ефект, який можна порівняти з алкогольним сп'янінням. Крім того, експерти зазначили, що більшість автолюбителів не вміє правильно поводитися з кондиціонером, від чого страждають не тільки вони самі, але й пасажири.

На парковці під палючими променями сонця температура всередині машини може досягати 60-70 градусів за Цельсієм при 30 градусах на вулиці. І потрапляючи в салон, людина опиняється під загрозою теплового удару, а надто гаряче повітря знижує реакцію водія. Різниця в більш ніж 10 градусів між температурами всередині і зовні може зменшити час реакції на 20%, що еквівалентно показаннями алкоголю в крові 0,05%. Плюс спровокувати простудні захворювання.

Автовиробник з сонячної Барселони дає кілька рекомендацій щодо того, як не нашкодити собі і автомобілю, а також скористатися можливостями кондиціонера раціонально і найбільш ефективно. Згідно з показаннями Seat, загальні помилки повітряного охолодження, включаючи негайне увімкнення на повну потужність, можуть знизити її ефективність, що призведе до більш високих внутрішніх температур і можливого зневоднення.

Інженер з технічного центру Seat Анхель Суарес зібрав воєдино кілька помилок, які допускають власники автомобілів і порадив, як правильно охолоджувати внутрішній простір машини:

Включення кондиціонера на повну потужність.

Спокуса включити кондиціонер на повну потужність при попаданні в розпалений салон автомобіля дуже велика, але ця дія при закритих вікнах просто переверне гаряче повітря. Замість цього відкрийте двері, опустіть вікна на хвилину або дві, перш ніж закриватися і прокручувати кондиціонер.

В інструкції до екплуатациі авто сказано, що необхідно відкрити вікна перед увімкненням кондиціонера і провітрити салон автомобіля, але не пояснюється чому. Але ж згідно з дослідженнями, перш ніж кондиціонер почне охолоджувати повітря, він викидає все нагріте в пластику гаряче повітря, що містить бензол - токсин. У салоні автомобіля, припаркованого в тіні протягом дня з закритими вікнами може міститися 400-800 мг бензолу. А якщо він стоїть на сонці при температурі вище 16 градусів, рівень бензолу досягає до 2000-4000 мг, в 40 разів вище допустимого рівня.

Люди, що входять в машину з закритими вікнами, вдихають надмірну кількість бензолу. Бензол - це отрута, яка може вражати нирки, кістки і печінку, а також підвищувати ймовірність ракових захворювань. Гірше того, організму дуже важко видалити цю токсичну речовину.

Охолодити машину ефективніше на ходу і тільки через деякий час можна включати кондиціонер. Але підвищувати обдув краще поступово.

Включена опція рециркуляції повітря.

Занадто тривала робота на рециркуляції може викликати димку на вікнах і знизити видимість. В ідеалі варто скористатися опцією "Авто", якщо вона присутня у вашому автомобілі. Або ж вибрати температуру не більше ніж на 10 градусів нижче, ніж зовні і направити сопла повітроводів вгору.

Не включати кондиціонер вранці.

Незважаючи на те, що ранок може бути прохолодним і свіжим, експерти радять залишати кондиціонер увімкненим. Він запобігає запотіванню скла за коливання температури.

Направляти повітропровід на людину.

Це заманливо, коли ви занадто гарячі, але може призвести до застуди. Краще направити сопла повітроводів вгору для рівномірного розподілу прохолоди по салону, і пасажири ззаду залишаться задоволені. Ні в якому разі не можна спрямовувати холодне повітря прямо на скло, від різниці температур на склі можуть утворюватися мікротріщини.

Забувати прочищати систему кондиціонування.

Разом з усіма складовими автомобіля система кондиціонування вимагає певного догляду. Щоб охолодження працювало оптимально, необхідно міняти фільтри і чистити систему кожні 10-15 тисяч кілометрів пробігу.

Повʼязані теми:

Наступна публікація