Mazda CX-3: портативна запальничка
Складно уявити собі нащадка вівчарки і чихуахуа, але судячи з компактного кросовера японців, цей союз цілком реалістичний. Поєднавши «двійку» з можливостями CX-5, ми отримали запальний міський компакт у культовому сегменті і з харизмою домашньої чарівки.
© Фото Єршової Олександри
Може здатися, що виробник розраховував завоювати більшу частину жіночої аудиторії, якій CX-5 здається занадто великим, а Mazda2 надто скромною. Але японці самі того не очікуючи потрапили в категорію «і млад і стар». У СX-3 все є для підкорення будь-якого віку і статі: зухвала зовнішність, затишний інтер'єр і сучасні системи у поєднанні з модним статусом кросовера. Компакт вийшов настільки ергономічно пропорційний наскільки технологічно практичний. До того ж він підкорює серця дизайном KODO другого покоління, схиляя на свою сторону чималу кількість споживачів і цінителів естетики.
В Європі компактний кросовер продається з 2014 року, а до нас він приїхав якраз до кінця 2017. Але вже зі сформованою репутацією і після легкого рестайлінгу. У порівнянні з СХ-5 він здається великої іграшковою моделькою, але на ділі цілком повноцінний і практичний автомобіль. / © Фото Єршової Олександри
Скільки не кажи про Mazda, але стилістика бренду не перестає захоплювати, а в CX-3 грані настільки злагоджено зійшлися одна до одної, що неможливо намилуватися. Відчуття, що концептуальна ідея нарешті знайшла своє справжнє призначення. Різко окреслені бічні лінії плавно перетікають в фари, об'єднані хромованою окантовкою з характерними бренду гратами радіатора з опуклим логотипом. Піднята віконна зона і невеликий спойлер біля даху створюють купеоподібні риси.
© Фото Єршової Олександри
Безумовно, зовні «Тріксі» ближче до більш старшого брата по кросоверній лінійці, ніж до хетчбеку, але в основі лежить платформа від Mazda2 зі стійками Макферсон спереду і торсіонною балкою позаду. В перевагах кросовера жорстка і легка конструкція кузова, підвищений до 160 мм кліренс, нові посилені втулки та інші параметри пружин і амортизаторів. Тут немає зубодробилки, яка властива хетчу, а шасі ковтає дрібні нерівності і навіть на 18-дюймових дисках з 50 профілем покришок.
У пропозиції присутні дві версії дволітрового Skyactive-G з віддачею в 120 або 150 л. с. і з однаковим крутним моментом в 204 Нм. Більш потужна оснащується інтелектуальним повним приводом. / © Фото Єршової Олександри
До того ж кросоверний складник присутній разом із повним приводом, що контролюється електронікою. Шестиступеневий автомат бадьоро перемикає передачі, а муфта розподіляє потужність 150 «конячок» між колесами. Ні, найменший SUV бренду не пробереться крізь снігові кучугури, але на слизькій поверхні мінімізує будь-яке прослизання і обереже вас від сносів і заносів в поворотах. Рестайлінг приніс CX-3 у список базового оснащення систему G-Vectoring Control, завдяки якій керованість "Мазди" наближається до досконалої.
Відмінна шумоізоляція, вже випробувана на новому поколінні CX-5 тут дозволяє насолоджуватися музикою навіть без опціональної пропозиції аудіосистеми Bose з саббуфером. Завищена віконна лінія не заважає оглядовості, а ось дзеркала заднього виду все ще мають «мертву зону» / © Фото Єршової Олександри
Гармонійність тут не тільки в зовнішності. Виваженість рішень без зайвих деталей, комбінації пластику, якісні матеріали та пропроційний розподіл кольорових деталей нагадує про майстерність прославленого головного дизайнера Mazda Ікуо Маеда. Пахне в CX-3 преміальністю, властивою більш дорогим конкурентам на зразок Audi Q2. Тільки от похвалитися персоналізацією їй не вдасться в реченні тільки два інтер'єрних рішення, сім кольорів кузова і різний дизайн дисків. Є можливість замовити наклейки і додати спойлер, але вже за додаткову плату.
Управління інформаційно-розважальною системою знаходиться на центральній консолі поруч з важелем перемикання передач. При певній вправності можна навчитися користуватися ним в сліпу. / © Фото Єршової Олександри
Внутрішню постановку крісел злегка занижено, як для кросовера, але саме це створює відчуття купейної спортивності. Регулювання водійського сидіння численні і можна підлаштувати його під будь-яку комплекцію, тільки знайомі крутилки клімату та управління мультимедіа, а також планшетоподібний сенсорний екран 7,5 дюймів нагадують, що ти таки в Mazda.
© Фото Єршової Олександри
При довжині кросовера в 4 275 мм сім'ї з чотирьох осіб місця достатньо навіть для подорожі на моря. На задній ряд можуть втиснутися і троє струнких дівчат, але він кращий для дітей. На перший погляд місця менше, ніж насправді: крісло для чотирирічної дитини поміщається навіть з дитиною в ньому і ніжки не затискає переднє сидіння. Але в 350-літровий багажник з подвійним днищем доведеться все упаковувати з майстерністю знавця гри в "Тетріс".
© Фото Єршової Олександри
На дорозі у CX-3 явні переваги навіть перед старшим кросовером CX-5, визнаним «Автомобілем року в Україні» у 2018 році. Компактність грає на руку не тільки в маневрах, але і в динаміці. Малюк вистрілює з усім своїм азартом, не пасуючи на обгонах, не кренячись в поворотах і дарує задоволення чуйністю керма.
Приладова панель має звичні для Мазди половинчасті дисплеї, а в максимальній комплектації з'явиться проекційний кольоровий дисплей, на якому дублюється швидкість і сигнали систем активної безпеки. / © Фото Єршової Олександри
Фірмова технологія SkyActiv-G демонструє просто приголомшливий ступінь стиснення для бензинових моторів у 14,0:1. Що робить з маленького кросовера «запальничку», крім того він вміє ощадливо витрачати запаси палива. Завдяки наявності систем Start-Stop і E-Loop апетит у CX-3 скромний. Офіційні показники, звичайно, не досяжні в наших умовах, а ось витрата у 7,7 літрів по місту цілком реальна.
Системи безпеки відпрацьовують кожну сплачену за кросовер гривню. Машина дико сигналізує при наближенні до стоячого об'єкту і допомагає не виїхати з парковки в бік найближчої машині. А ось оповіщення про зміні смуги руху більше нагадують перешкоди радіосигналу. / © Фото Єршової Олександри
Споживача може збентежити стартова ціна 679 000 грн., але варто задуматися про те, що мало хто в цьому сегменті запропонує настільки багате оснащення вже в базі. Так за замовчуванням тут є круїз-контроль, бортовий комп'ютер, датчики світла і дощу, підігрів сидінь, системи екстреного гальмування, стабілізації, датчики паркування, система моніторингу сліпих зон і т. д. І за ціною 789 000 грн. ви вже отримаєте у список обладнання такі системи, як «розумне» світло, адаптивний круїз-контроль, контроль дистанції, автоматичне гальмування з визначенням дистанції до автомобіля попереду, камера заднього виду і система оповіщення про зміну смуги руху.
Найближчим часом очікується оновлення CX-3, яке принесе в оснащення підлокітник, електронний ручник, інші крутилки і детальні доопрацювання екстерєру. / © Фото Єршової Олександри
Так, Mazda висунула серйозного суперника в насичений пропозиціями сегмент. І за покупця їй доведеться боротися з усім своїм «небесним» арсеналом. Складно буде переплюнути і французів з їх персоналізованими пропозиціями у вигляді Citroen C3 Airtcross, і корейців Hyundai Creta і Kia Stonic, і старожила Nissan Juke. Чого тільки коштує Toyota CH-R з її стартовим цінником 665 210 грн. за початкову комплектацію з варіатором. Але при доборі тих же функцій, що є в CX-3 її ціна підскочить до 853 230 грн., а запалом при всій своїй екстравагантності вона не відрізняється.
© Фото Єршової Олександри
ПЛЮСИ: Вражаюча зовнішність, насичені комплектації, жвавий двигун, повний привід, витрати пального
МІНУСИ: ціна, скромний обсяг багажника
© Фото Єршової Олександри