Mazda CX-30: Залік автоматом Партнерський Матеріал
1:0. Саме з таким рахунком починає свій шлях на українському ринку новенький компактний кросовер від японського бренду.
© ТСН.ua
І здебільшого в цій грі можна було б озвучити вже фінальний свисток, але аж надто цікавим видався час проведений від старту наших дорожніх випробувань до повернення машини до преспарку. А значить рахунок можна збільшити. Зараз розповімо чому.
За красиві очі
То ж що це за новий гравець на нашому ринку, і чому він отримує авансові бали? Сьогодні розповімо про автомобіль, який шукає місце під сонцем у класі, що набирає популярності, - компактний кросовер Mazda CX-30. За своїм розміром у модельній лінійці автомобіль розмістився акурат між молодшою СХ-3 і надпопулярною СХ-5. Під капотом новинки - безальтернативна для нашого ринку 2,0-літрова бензинова четвірка на 150 л. с., 6-ступінчастий "автомат", а завдяки системі Mild Hybrid заявлена витрата палива не має перевищити 6,0 літрів на сотню в змішаному режимі їзди. Звучить непогано, але потрібно перевіряти.
© ТСН.ua
Цим і займемося. Але поки все ж приділимо увагу привабливому складнику цілісного образу "нашого" автомобіля. Новинка побудована на одній платформі з актуальним поколінням "трійки" і перейняла від неї не тільки повний пакет систем активної безпеки, упакований в комплекс i-Activesense, досить схожий дизайн інтер'єру і деталі підвіски, але й елементи дизайну кузова. Наприклад, задні ліхтарі навіть на вищому автомобілі мають підкреслено акуратний вигляд, а масивніша решітка радіатора навпаки додає солідності.
Глибоко посаджені примружені очі передньої світлотехніки змушують набагато серйозніше ставитися до загалом невеликого автомобіля. А пластикове обвіс, особливо широкі накладки над колісними арками, закликає оточення ставитися до автомобіля зовсім по-дорослому. Хоча, за задумом виробника, Mazda CX-30 спрямована на холосту аудиторію або молоді сім'ї. І з одного боку, можливо, в ній і я почувався молодше, але і всі сімейні цінності, як-от перевезення дітей і різноманітного скарбу на дачу кросоверу ло снаги.
© ТСН.ua
Переконувати себе у високій симпатії не доводиться, навіть з урахуванням упередженого журналістського підходу до дизайну. Адже, поклавши руку на серце, навіть за побіжного погляду на автомобіль вік аудиторії не має жодного стосунку. Це розумієш, коли на парковках супермаркетів сповільнюєш крок, щоб довше на неї подивитися. Дуже гарний вийшов автомобіль. І як на мене, саме СХ-30 має найбільш гармонійний вигляд у плані зовнішності і пропорцій у всій модельній лінійці "Мазда". Страшна сила, нічого й додати!
Салонні фокуси
Потрапляючи в салон, відчуття вау-ефекту тривають, але змінюються увагою до деталей. Наприклад, невеликої кількості фізичних кнопок, всі інші функції бере на себе джойстик системи мультимедіа. Список можливостей розширюється ще й завдяки наявності застосунків Apple CarPlay і Android Auto, коли доступ до практично всього свого смартфонного життя можна возити з собою, не відволікаючись від процесу водіння. Сподобався і проєкційний дисплей, на який, крім швидкісних підказок, виводяться навіть попередження про наявність автомобілів у сліпих зонах.
Таким чином це не тільки здорово допомагає водієві і розслабляє його, але знижує необхідність в сторонніх рухах до мінімуму. Але ще до початку поїздки вражає увага до дрібниць. Таких як гарний колір зрізу шкіри перфорованих сидінь. Або м'яка оббивка всіх деталей, до чого не торкайся. Таких дрібниць і досить помітних моментів досить багато, з них і складається збірний образ дорогого солідного автомобіля.
© ТСН.ua
За посадженням СХ-30 - щось середнє між кросовером і легковими моделями, оглядовість - на висоті, а місця для водія і переднього пасажира - з запасом за всіма напрямками і з можливістю різноманітних регулювань сидінь. Так що ті, хто їде з будь-яким зростом, вмістяться зручно. Чого не скажеш про задній ряд - за шириною і запасом простору над головою - все гаразд, а от місця для ніг вже без надлишку. Зате широкий підлокітник з двома підсклянниками тут явно не зайвий, інші блага цивілізації, однак, галерці не доступні. Об'єм багажного відділення - середній і відповідає нормам в класі. У підпіллі розташувався сабвуфер дорогої "музики" виробництва Bose і місткий пенал для дрібних речей.
Ближче до справи
Таким чином і за враження від інтер'єру хочеться збільшити уявний рахунок, подумки перераховуючи нововведення, що вразили. Але на справжнього драйвера вирішальний аргумент чекає все ж у русі. І на кожному типі покриття автомобіль відкривається по-новому. Наприклад, за загалом стерпної якості столичного асфальту верткий СХ-30 приємно керується завдяки гострому і точному кермовому керуванню, на яке передається необхідний мінімум інформації від рельєфу дороги.
Найчастіше керувати автомобілем можна навіть без перехоплення керма. Підвіска тут дещо затиснутіша, ніж на інших у платформі "трійки", але, як на мене, так вийшло навіть цікавіше і той, хто скучив за фірмовим "маздівським" драйвом, згадає бувалий захват і відважне прописування віражів на межі зчіпних властивостей шин. Так, центр ваги автомобіля розташований не те щоб дуже високо, але все ж це - кросовер, і здивування не залишає вас постійно під час руху. Адже такого ефекту зазвичай вдається домогтися на набагато більш низьких автомобілях.
Дорожня дрібниця, стики асфальту і більшість звичних нерівностей ходова просто не помічає. На відверто розбитих ділянках дороги трясіння відчувається досить серйозно, але дискомфорту не викликає. Зате путівцем і лісовими ґрунтовими дорогами можна промчати з вітерцем, знову ж таки завдяки затиснутій ходовій частині, яка не допускає розгойдування. А в парі зі швидким кермом така їзда стає набагато цікавіше.
© ТСН.ua
Наші поїздки не обмежилися містом і з'їздом з твердого асфальту на гравійну дорогу. Для правильного враження покаталися ми і на заміських трасах. І примітно те, що там хід автомобіля стає незворушним і навіть важливим. Непохитна курсова стійкість доповнюється солідного рівня плавністю ходу, про спортивні реакції можна забути і розслаблено насолоджуватися далекою дорогою.
Вже давно минули ті часи, коли на заміських швидкостях можна було нарікати на погане безшуміння, і нині таких проблем не виникає. Вже далеко за межею міських швидкостей можна почути шум вітру і основне джерело зовнішніх звуків - легкий шелест літніх шин TOYO Proxes R56.
Написаному вірити
Це ми про показники витрати палива, зазначені в розділі з технічними характеристиками. На коло у нас вийшло 6,5 л/100 км. Що з урахуванням манери їзди, швидкісних прохватів, виїздів на ґрунтові дороги і перевірки роботи системи повного приводу - чудовий результат. Враження про двигун ми навмисне приберегли на десерт. Секрет низького споживання палива не тільки в двигунах, що постійно удосконалюються, але й у самому типі силової установки.
М'які гібриди (Mild Hybrid) - явище повсюдне і широкій аудиторії поки що мало відоме. Однак варто звернути увагу на їхню роботу. Інтелектуальна система M Hybrid використовується на новому 2,0-літровому двигуні Skyactive-G. Концепція її роботи така: в парі з бензиновим працює електродвигун, який використовує енергію від гальмування і додає потужності на старті. Завдяки цьому не тільки економиться паливо, але й пристойно знижується рівень викидання вуглекислого газу.
© ТСН.ua
Збережена та повторно використовувана енергія від гальмування в теорії може звучати не цілком переконливо, але на практиці виявляється дуже доречною. Електромотор дозволяє зменшити затримки під час розгону і зі старту автомобіль легко і без зайвого надривання набирає швидкість, найчастіше навіть не підвищуючи обертів. Більшість ситуацій і взагалі відбувається в діапазоні 2000-3000 об/хв, і лише для динамічнішого прискорення можна продавити педаль акселератора в підлогу або скористатися ручним режимом трансмісії.
Або навіть перевести "коробку" в спортивний режим. Від цього реакції стають ще різкішими, але в природному середовищі - у місті - така гострота відгуку надмірно втомлива і найчастіше недоречна, а для більшої впевненості під час обгону ручний режим ліпший. Зате до зв'язки мотора з КПП питань не виникає взагалі, "автомат" слухняно перебирає передачі, включаючи вчасно необхідний ступінь так, що цього просто не помічаєш і, що найголовніше, завжди відчуваєш, що рухаєшся на потрібному ступені.
Хоча кого я обдурюю, про роботу коробки передач я згадав лише одного разу, та й то, заради однієї тільки перевірки її роботи, професія зобов'язує. Але ні до самого розгону, ні до відчуттів від нього претензій, що називається, немає. Так само і до гальм, для уповільнення на педалі топтатися не доводиться, а уповільнення - результат не стільки ходу педалі, скільки зусилля на ній.
Дорого коштує
Mazda CX-30 чудово підійде не тільки для гарячих сердець молоді, яка потребує новомодних стильних штучок. Активні драйвери знайдуть для себе точну керованість на звивистих дорогах і навіть в умовах їзди містом. А сімейні пари можуть сміливо розглядати автомобіль як засіб пересування на далекі відстані, навіть з урахуванням наявності дітей на задньому дивані.
© ТСН.ua
Вартість, однак, вражає не менше, "наш" укомплектований під зав'язку автомобіль потягнув аж на 900 тис. грн з чимось. Але рекомендувати відмовитися від повного списку систем безпеки ми не можемо. А ті, хто шукають істинний повний привід, кросовери з колісною формулою 4х4 купують рідко. А по суті, більшість з нас використовують його в основному, щоб дістатися зони відпочинку, що не так вже й далеко від асфальту. Для цього можливостей Mazda CX-30 вистачить позаочі.