Mazda CX-5: дизельний акцент

Mazda CX-5: дизельний акцент

Фото: Фото Єршової Олександри

Хід нового покоління культового кросовера бренду на українському ринку почався рік тому і за цей час він підкорив серця українців, завоювавши титул «Автомобіль року 2018». І секрет "п'ятірки" полягає у збалансованості характеристик.

Не минуло й п'яти років, як дозріла друга генерація японського кросовера. З 2012 року по світу роз'їхалося більше 1,5 мільйонів CX-5. Це кожна четверта продана модель компанії. Успішність складно заперечувати, як і силу впливу чарівної парадигми Kodo. Вона немов магічний кристал зачаровувала покупців, створюючи навколо невеликої компанії з Хіросіми ареол успішності. І «дух руху» продовжує трансформуватися, приносячи моделям свіжі риси.

Mazda СХ-5 зберегла колишні параметри (4550/1840/1680), втративши лише п'ять сантиметрів в довжину, але не втратила ні краплі корисного об'єму. В асортименті кросовера багажне відділення об'ємом 580 літрів і можливість скласти крісла заднього ряду, збільшивши цифру до 1342 літрів. / Фото: Фото Єршової Олександри

CX-5 і раніше вражала зовнішністю, а в новому образі виглядає більш витончено за рахунок вузької оптики, і виражених бічних граней. І тільки зміщені на 35 мм назад задні стійки і занижена підвіконна лінія натякають на те, що конструктора пропрацювали набагато більше деталей, ніж здається на перший погляд. Треба мати майстерність, щоб на звичайний "візок" з тими ж 2,7 метрами колісної бази зуміти натягнути абсолютно новий в емоційному плані кузов.

Чорна решітка радіатора з опуклим логотипом по центру, пильний погляд маленьких фар (світлодіодних навіть в базі), тривожний зазор в два пальці між хромованою окантовкою і планкою під капотом. CX-5 втратила добродушність і грайливість – адже така фізіономія загрожує в дзеркалах куди більш серйозним сусідам по потоку. / Фото: Фото Єршової Олександри

У конструкції застосували більш легкі матеріали (15%) і на 3% більше високоміцної сталі. Це сприятливо позначилося на безпеці, але не на масі всього автомобіля. Кузов став легше, а звільнений запас ваги розподілили між важливими деталями. Заощадивши час на фундаменті, японські інженери отримали більше можливості працювати з дрібницями. У Mazda стверджують, що 50 відсотків компонентів, складових монокок автомобіля нові. З'єднання між передньою підвіскою і корпусом були посилені, також, як і стійки. Жорсткість підвищили в рульових втулках і нижніх втулках підвіски, а амортизатори відрегульовані і переналаштовані для більш плавних характеристик і кращої стабільності в повороті.

Неймовірні нові відтінки Soul Cristal Red і Machine Grey вражають. Зачаровує глибина кольору, що досягається за рахунок декількох шарів покриття і застосуванням дрібнодисперсних кристалів, які заломлюють світло. І кольори доступні вже в базі без доплати. / Фото: Фото Єршової Олександри

Акустичний комфорт

При проїзді шорстких ділянок ніяк не очікуєш такого спокою від середньостатистичного кросовера. Стискуєшься, прислухаючись до деренчання, але його немає. Підвіска на диво чітко відпрацьовує вибоїни і згладжує ефект "терки". Аеродинаміка не дозволяє вітру плутатися у великих дзеркалах і навіть на 150 км/год машина, немов корабель, безшумно розрізає хвилі опору. Нав`язливий гул від дороги і шин, який був раніше, усували з особливою ретельністю і левову частку звільненої ваги пустили на "шумку". Дорожній шум тепер звучить лише дальнім фоном.

У нової CX-5 передні стійки з низькою турбулентністю, покращене ущільнення у верхній частині скла, противага на задньому підрамнику, нове ущільнення з хромованим деталей, звукопоглинаюча вставка між заднім сидінням і шторкою багажника, оббивка пластикової захисту знизу. Так-так, вони наклеїли шумку навіть на аеродинамічні щитки, що закривають днище! / Фото: Фото Єршової Олександри

Не дарма більшість споживачів вважають, що одним з основних критеріїв, що визначають якість автомобіля, є тиша в салоні. Досі Мазда провалювалася за цим показником, а у дизельної версії і поготів. Skyictive-D виразно нагадував про своє існування не тільки тарахтением, але і легким тремтінням на кермі. Тепер же взагалі забуваєш, що це автомобіль на важкому паливі.

І, мабуть, сьогодні це самий головний з плюсів нової Mazda. Не станемо навіть намагатися перерахувати всі доробки, спрямовані на поліпшення акустичного комфорту, але орієнтиром для них були елітні конкуренти Jaguar F-Pace або BMW X1. Інженери не тільки встановили подвійне скло і щільні резинки по контурах дверей, але і серйозно ущільнили днище, навіть двері багажного відділення, тепер хваляться не тільки електроприводом, але і м'яким, безшумним закриванням. А пасажирам заднього ряду більше не доведеться кричати, аби їх почули попереду.

Капітанська каюта

Адже простір салону - це ще одна перевага СХ-5, де цілком можна ставити рекорди по кількості пасажирів, що можуть розміститись. На додаток багажне відділення додало обсягу, отримав вражаючі 580 літрів, а при розкладених спинках заднього ряду крісел перетворюється в повноцінний плацдарм для дрібногабаритних вантажів. І дрібнички всі ховаються у дверні кишені, в бардачок і підлокітник. Залишається місце і для телефону і для чашок з кавою.

Для повного кайфу можна брати повний фарш Style+ з опціональною системою Bose на дев'ять динаміків, сабвуфером і, так, CD-магнітолою на центральній консолі. Ретро-стиль? Швидше Мазда не хоче квапити події. Але USB-порт все ж присутній – в бардачку. / Фото: Фото Єршової Олександри

Водійське крісло регулюється відтепер у 10 напрямках, а кермо налаштовується по висоті і вильоту. Кросовер і раніше не страждав від складнощів з налаштуваннями, а зараз дозволяє повністю інтегруватися в управління автомобілем. При цьому піднятий редуктор і переформатування центрального тунелю дозволило підняти важіль коробки на 40 мм, що зробило більш зручним положення лівої руки. Геометрія всієї передньої панелі набула яскраво виражені горизонтальні лінії, підкреслені новими дефлекторами. Мультимедійний екран переїхав на верхню частину консолі. В цілому інтер'єр в комплекті з більш якісними оздоблювальними матеріалами виглядає майже преміально.

Маючи колісну базу трохи більше, ніж у Ford Kuga або Volkswagen Tiguan, CX-5 пропонує розміщення на задньому сидінні, яке, безумовно, підходить для всіх. А доповнили комфорт двоступінчастим положенням спинки – 24 і 26 градусів, а також двома USB-портами у відкидному підлокітнику. / Фото: Фото Єршової Олександри

Але при всіх принадах, можна було очікувати більшого від нового покоління. Знайома приладова панель, блок клімату, інтерфейс мультимедії, заглушки, джойстик контролера MZD Connect і трохи слабкий сенсорний екран – все це переїхало з минулого CX-5 взагалі без будь-яких змін. Без радісних нововведень у вигляді появи підігріву керма і лобового скла було б трохи сумно. Неоднозначно можна висловитися і щодо проекції на лобове скло. Більшість стверджує, що це заважає, а як для мене - приємна та корисна функція, тим більше нагадує про дорожні знаки (TSR) і обмеження швидкості. У налаштуваннях можна відрегулювати висоту, яскравість і положення цифр, що оповіщають про швидкость руху, надають інформацію з систем безпеки, навігації і знаки.

Нескромні акценти

Нові технології не обійшли і вихідців з Хіросіми: CX-5 розумні хоч і не настільки численні системи активної безпеки. Екстрене гальмування (Advanced SCBS) стало більш чутливим і тепер інформація надходить не з радарів, а з камери FSC, що значно покращує реакцію і дальність зони видимості (до 100 метрів). Серйозною підмогою в повсякденному житті є система утримання в смузі руху (LKA і LDWS), оповіщення про сліпи зони і допомога при виїзді з паркування заднім ходом (ABSM w/RCTA). Перша не дасть втратити курс, коли ви відвернетесь від дороги при швидкості від 60 км/год, а друга попередить, коли виїзд з парковки може бути небезпечний. Ох, як вона волає, якщо ти намагаєшься перебудуватися без увімкненого поворотника – дуже корисно для тих, хто забуває, що це таке.

Нові світлодіодні фари встановлені вже в базовій комплектації і мають не 4 лампи, як раніше, а 12 світлових матричних сегментів. При ввімкненому дальньому світлі вони дозволяють відключати ділянки, щоб не сліпити водіїв зустрічного транспорту, але працює система тільки на швидкості від 40 км/год. / Фото: Фото Єршової Олександри

У надрах невеликого, як для автовиробників, підприємства зуміли довести до розуму настільки важливі для безпеки системи, які раніше рідко зустрічались у цьому сегменті. Більш того, машина буде стежити за водієм і його станом і, якщо помітить надмірну втому і виляння по дорозі, задовбе попереджувальними сигналами з пропозицією випити кави. Все працює чітко, без збоїв або спроб "осліпнути" у складних погодних умовах.

Не залишили без уваги і деталі підвіски. Вона зберегла свою архітектуру: Макферсон спереду і багаторичажка ззаду, але пом'якшили пружини і сайлент-блоки, встановили нові передні амортизатори з збільшеним діаметром штока і закріпили рульову рейку безпосередньо до підрамника. / Фото: Фото Єршової Олександри

Дизельна симфонія

Двигуни настільки вдало вийшли в попередній раз, що змінювати щось кардинально не було необхідності. Ганятися за нуддувом інженери не стали, а капнули глибше у вже звичні технології, як і з зовнішністю, зробивши гарне ще кращим. Основні зміни торкнулися як раз дизелю, позбавивши його схильності до тракторних наспівів і зайвих вібрацій.

Оновлений 2,2-літровий Skyactive-D потужністю 175 к.с. і крутним моментом 420 Нм зберігає помірний міський апетит на позначці вісім літрів на сто кілометрів в зимовий період часу. Цікаво, що навіть з кондиціонером влітку кросовер буде менш ненажерливий зі споживанням 6,5 літрів на сто кілометрів. Не останню роль грає при цьому і система старт/стоп, яка заглушує двигун на світлофорах.

У Skyactive-D застосували нові технології високоточного управління тиском наддуву, зниження шуму і контроль звукової частоти. Це дозволило позбавити дизельну версію від вже звичних нарікань, залишивши акцент на паливній економічності. / Фото: Фото Єршової Олександри

Було б прикро, якщо б важке паливо не відрізнялося від бензинових версій. І нехай тут немає настройки «Sport» для роботи трансмісії, яка робить управління трохи жорсткіше, гостріше і динамічніше. Дизель здатний кидати вперед 1,6-тонний автомобіль на високих швидкостях, утримуючи ідеальну динаміку, оскільки максимальна потужність досягається на 4 500 оборотів в хвилину, а підхоплює він на звичних двох тисячах.

Безперечно, ця машина не створена для того, щоб підкорювати бездоріжжя, навіть при наявності постійного повного приводу. Він тут повністю електронний і не розрахований на самодіяльність. Перекидання моменту відбувається за допомогою багатодисковою муфти з електронним управлінням і вільним диференціалом. Відтепер на підмогу їй прийшла система G-Vectoring Control на пару з системами стабілізації. i-Activ AWD на частки секунди швидше жонглює крутним моментом, попереджуючи прослизання коліс.

G-Vectoring Control контролює поздовжній і поперечний вектор тяги при маневрах та поворотах. Система зводить до мінімуму відцентрову силу і запобігає знесення або занос, оперативно активуючи крутний і гальмівний момент на кожному колесі при повороті керма на будь-який кут. / Фото: Фото Єршової Олександри

І дійсно, поведінка СХ-5 на дорозі стала значно більш контрольованою, а управління приємним. Якщо б не залишилось "дещо порожнім" кермо і наявна сходинка по зусиллю при відхиленні від нульового градуса, то можна було б вважати керованість відмінною. Тепер CX-5 значно легше даються повороти з перегинами, коли при розвантаженні втриматися за асфальт стає основним завданням. Машина легко переносить масу, утримуючи траєкторію без найменших вагань.

Фото: Фото Єршової Олександри

Немає у СХ-5 вибухового характеру. Цей цивільний автомобіль люблять за емоційність, поєднану з утилітарністю. У новому поколінні він отримав викликаючу і агресивну зовнішність, чіткість в управлінні, надійність, більш комфортний салон і майже ідеальну шумоізоляцію. Українці нагородили японський кросовер титулом «Автомобіль року 2018», віддавши перевагу балансу між ціною, задоволенням від водіння і зручною комплектацією. І в СХ-5 значно менше компромісів на які доводиться йти самому з собою. Наприклад, основний суперник Nissan X-Trail може запропонувати стільки ж простору в салоні, більш економічний дизель, але практично повну відсутність шумоізоляції. Toyota Rav4 має усереднену зовнішність і обійдеться значно дорожче. А в Kia Sportage не буде так просторо.

ПЛЮСИ: ефектна зовнішність, акустичний комфорт, економічність і продуктивність дизеля, повний привід.

МІНУСИ: слабка мультимедійна система з джойстиком, навігація пригальмовує, пустовате кермо.

Mazda CX-9 і Mazda CX-5 / Фото: Фото Єршової Олександри

 

Повʼязані теми:

Наступна публікація