За зухвалість в проходженні гірських серпантинів Майорки, йому можна пробачити недоліки у вигляді роздутої ціни і ергономічної незграбності. Все тому, що Cooper S по суті - допінг на колесах, а від версії Convertible у вас просто зриває дах.
Харизматичність англійця притягує покруче будь-якого статусного седана, змушуючи сумувати по ньому вже через п'ять хвилин після того, як залишиш його на парковці. Хочеться навіть виділити його в окрему категорію культових і позакласових автомобілів, оскільки він підходить всім, незважаючи на свої габарити. Досить згадати, що його обирали як класики рок-н-ролу The Rolling Stones і The Beatles, так і королева Єлизавета, не кажучи вже про Енцо Феррарі, який мав у своєму гаражі цілих три покоління «мініка».
І не дарма ось уже 25 років «безбашенна» версія Convertible незмінно присутня у варіаціях «Міні», даруючи шанувальникам особливе задоволення від свистячого у волоссі вітру. Причому піонером «знесення даху» стала німецька компанія Lamm Autohaus. Якщо раніше моделі без даху з'являлися лише в разових випусках, то німці в 1991 році першими запустили партію з 75 однакових кабріолетів для британського ринку, які розійшлися як пиріжки, незважаючи на подвійну вартість. І з 1993 року англійці зважилися на запуск конверсій в серійне виробництво під брендом Rover.
Сьогоднішній Mini Cooper Convertible не так далеко пішов від свого родоначальника. Він зберіг капюшон в стилі відкритих колясок 19-го століття, але серйозно додав у габаритах. Мало існує сучасних брендів, які демонструють подібну самовідданість у вірності духу ретро. Після рестайлінгу кабріолет навіть при опущеному даху з зображенням Union Jack не втратить англійської символіки, яка тепер повторюється в задніх ліхтарях у вигляді половинок прапора: причому діагональні смужки виконують роль габаритних вогнів, горизонтальні секції відповідають за поворотники, а вертикальні – за стоп-сигнали. І це стосується всіх версій MINI Cooper.
Вірність традиціям
Union Jack присутній і в салоні, розміщуючись на панелі перед переднім пасажиром. Особливо його підкреслить опціональне підсвічування, яке проходить лінійно по всьому салону. Подібні ефекти можна зустріти в нових BMW - відмінна іграшка для настрою.
У салоні з'явилося більше шкіряної обробки, але самий кайф в тому, що в цьому поколінні ще до рестайлінгу прилади набули більш класичний вигляд: спідометр переїхав з центру на своє місце біля рульової колонки, розмістившись між половинками тахометра і шкалою рівня палива. А незрозумілий таймер відкритого даху, який раніше розташовувався на приборці, тепер є лише окремим показником в бортовому комп'ютері і його можна знайти на центральному сенсорному екрані в 6,5 дюймів або 8,8-дюймів (при установці нового пакету NavigationPlus).
Причому опціональний пакет перетворює автомобіль в гаджет, який може синхронізуватися зі смарт-годинником і телефоном за допомогою Apple CarPlay, заряджати мобільник бездротовою зарядкою в підлокітнику, надавати послуги персонального консьєржа та показувати новини інтернет-порталу MINI Online з оновленнями погоди і цінами на паливо. Зовсім захмарний ефект на свідомість чинить наявність системи RainWarner, яка спостерігає за погодою, і повідомить вам про те, що пора б і прикрити дах над головою, оскільки скоро пійде дощ.
Нехай інші бренди борються за збереження простору в компактних моделях і намагаються залишитися в рамках бюджетності. MINI це ні до чого. Англійці з розмахом слідують своєму стилю, наплювавши на всі стандарти і ергономіку, нещадно обрізаючи можливість влізти на задній ряд кабріолета дорослій людині. Головне, що водієві тут зовсім не тісно, а все необхідне знаходиться під рукою. Купер, як Смарт-квартира, дозволяє до всього дотягнутися і урізає тобі можливість володіти зайвими речами – шлях береш тільки найнеобхідніше, як у тій пісні групи Бандерос: «І ми візьмео з собою трохи...»
Ось і складаєш усі свої пожитки у 215-літровий відсік багажника. І тут відкривається тільки нижня частина, яка знаходиться під механізмом трансформації даху, а щоб покласти щось габаритне, ніж рюкзак, необхідно повозитися з важелями.
Максимальний міні-кайф
Втім, практичністю в MINI ніколи не пахло, зате за його драйверські звички ти готовий відвалити ціну великогабаритного позашляховика і жодного разу про це не пошкодувати. Convertible, мабуть, єдина версія «купера», яку не хочеться ні тюнінгувати, ні перетворювати в спеціалізовані версії. Вона і так дарує кайф, порівнянний тільки з екстазі. Самим оптимальним по дозуванню буде Cooper S з 2-літровим чотирициліндровим мотором потужністю 192 л. с. Рестайлінг додав турбомотору форсунки високого тиску, нову вихлопну систему і новий турбокомпресор. Віддача залишилася на колишньому рівні, а ось економія палива покращилася і знизилися показники шкідливих вихлопів на 7-10%. За даними виробника, апетит кабріолета тримається на рівні 4,3 літрів на 100 км при 113-109 г/км.
Захмарні характеристики. Адже їхати спокійно на провокуючої тебе до вибухового старту «есці» дуже складно. Щоб знову почути цей здавлений рик при натисканні педалі акселератора ти готовий забути про економію.Турбіна підхоплює вже на 1 600 оборотах на хвилину і видає 0,8 атм. надлишкового тиску. При вжатому в підлогу акселераторі активується Оverboost, дозволяючи відкритися випускному клапану, який на короткий час піднімає момент 240 Нм до 260 Нм, в результаті мотор гучно випускає надлишки стисненого повітря.
На задоволення тут працюють і гостре кермо з яскраво вираженим нулем, і чітко демпфуюча жорсткувата підвіска. Атакуючи черговий поворот гірських серпантинів Майорки, як ніколи можна відчути ту гоночну складову, яка червоною ниткою проходить через усі покоління компакта. Не відстає від бадьорості двигуна і абсолютно нова семиступінчаста коробка передач Steptronic з подвійним зчепленням від MINI – це серйозний плюс у порівнянні з колишнім автоматом. Він пропонує швидкі зміни при швидкісному русі, утримуючи обороти до 5 тисяч або плавні зміни, коли ви пішли по трасі. Але і коштує ця крапля задоволення трохи менше 2 тисяч євро. У звичайному варіанті доведеться задовольнятися 6-ступінчастою механікою.
Іншого такого немає
Варто пам'ятати, що MINI Cooper S Convertible страждає манією величі. Його здібності може оцінити тільки дуже відкрита людина, яка не побоюється бути на виду і вміє насолоджуватися поглядами перехожих. А ще він повинен цінувати музику вітру свист покришок, тому що навіть закритий капюшон не захистить повністю від вуличного фону. Інша справа Cooper S Coupe, який ще більш активний за рахунок аеродинаміки, наявності підрульових перемикачів і ваги в 1 160 кг проти 1 280 кг у кабріолета, де відсутність даху компенсувалося більш жорстким кузовом.
Тепер у своє третє покоління «новий» MINI Convertible легко може бути кращим. Як і останні моделі хетчбеків, кабріолет сьогодні є найбільшим просторим за всю історію, але він також став престижніше і має приголомшливий асортимент блоків з турбонаддувом. В Англії його ціна стартує з позначки в 28 965 євро (905 611 грн.)
Прямих суперників для спортивного MINI не так багато. Є ще ентузіасти і сміливці, люблячі остудити гаряче серце відкритими версіями. Можливо вони віддадуть перевагу двомісну Mazda MX-5, або стильні DS3, Fiat 500C і VW Beetle. Є і більш дорослі суперники, такі як VW Golf і Audi A3 Cabriolet, але в них і більш роздуті цінники. У свою чергу, Fiat і Citroen оснащені відкатними панелями даху, в той час як MINI є повноцінним кабріолетом, який, безумовно, дарує більше задоволення і радості в теплий день.
Плюси: відмінна керованість, сильні двигуни, зручний інтер'єр, стилістика, персоналізація.
Мінуси: тісний задній простір, поганий задній огляд, маленький багажник, висока ціна.