Porsche Cayenne S: дві тонни драйву

Ви ніколи не зможете оцінити штутгартський кросовер, поки не спробуєте на ньому їздити. А познайомившись ближче – запам`ятаєте назавжди. Тому що «Кайєн» – це капсула, здатна перенести тебе в іншу реальність, тільки-но ти закриєш за собою двері автомобіля. І в третьому поколінні він перевершив сам себе за комфортом і технологічністю.

Якщо ви не знаєте, навіщо людина викладає майже три мільйони за кросовер від Porsche, то у вас його ніколи не було. Однак і самі власники в більшості випадків до кінця не розуміють, за що платять. Преміальний кросовер купують навіть не за його статус, а за практичність, поєднану з висококласним комфортом і за бажання мати спорткар, не жертвуючи простором салону. Це автомобіль, який дозволяє покривати величезні відстані з мінімумом занепокоєння і максимумом комфорту. І справа не в тому, що нове покоління Cayenne стало потужнішим колишнього, а в тому, що тепер кросовер у десятки разів більше виправдовує свою вартість.

 

Porsche Cayenne S
Фото Єршової Олександри
Нові матричні фари Porsche Dynamic Light System Plus мають 84 світлодіода з індивідуальним управлінням. Система може відключати ділянки світла, щоб не сліпити зустрічних водіїв, залишаючи освітленими темні ділянки.

 

Cayenne і сам по собі викликає бурю емоцій і асоціацій з гоновими треками і швидкісними магістралями. І не потрібно знати про додаткові конячки під капотом, щоб зрозуміти, що міць тут скрізь: починаючи від почуття крісла, що огортає твоє тіло, і закінчуючи розгоном до «сотні» за 5,2 секунди. Варто затриматися в ньому більше ніж на п'ять хвилин, як у твої пори назавжди проникне їдкий і такий захопливий аромат спортивної генетики спорткарів зі Штутгарта, змішаний з висококласним комфортом.

 

Porsche Cayenne S
Фото Єршової Олександри
Відгуки "Дизельгейту" докотилися до Porsche, які одними з перших відмовилися від дизельних двигунів. І в Україні третє покоління культового кросовера представлено тільки з бензиновими агрегатами і в перспективі - з гібридним двигуном.

 

Новий заряд

У випадку з Cayenne S третього покоління — це збільшення не тільки з 340 до 440 конячок під капот, це додані "краплі" в самоконтроль і здатність справлятися зі складними ділянками доріг. А вишуканість і комфорт – вже другорядні складові, які є в будь-якій версії. У нашому випадку 2,9-літровий шестициліндровик має два турбонагнітачі і спочатку належав Audi, але після чаклунства "поршевців", він придбав такі драйверські налаштування, які з пакетом Sport Chrono, утримуючим мотор у форсованому режимі, перетворюють кросовер на заряджену пружину, готову вистрілити за найменшого натискання акселератора. І стає зовсім не шкода тих 15 літрів на сто кілометрів з такою динамікою, що баламутить кров.

 

Porsche Cayenne S
Фото Єршової Олександри
Переїзд на укорочену версію MLB Evo відокремив «Кайєн» від Audi Q8 і Bentley Bentayga і вніс корективи в алгоритм шасі. У передній підвісці двохважільну замінили на багатоважільну, а пневмопідвіска отримала замість однокамерних балонів – трикамерні, які підвищили обсяг повітря на 45%.

 

"Еска", як ніколи раніше, проситься на гоночний трек, ну або хоча б на звивисту швидкісну дорогу. І з цією бурею драйву справлятися дозволяє продуманий до дрібниць комплекс технологій. Для початку це досконала система електромеханічного керма, який має всього 2,3 обороти від упору до упору, чіткий нуль і коротке передавальне відношення 13,3:1, яке посилюється при активації задньої "рейки". У разі різкого входження в поворот і зусиллі, що наростає, кермо наливається все сильніше.

Можливо, у таких умовах важко було б утримати траєкторію, але не з Cayenne. Ви складнощів тут навіть не помітите. Завдяки роботі електромеханічної системи компенсації кренів, яка згладжує будь-яке розгойдування кузова, відбираючи гостроту почуттів. Плюс чіткий прорахунок електроніки, яка за допомогою багатодискової муфти перекидає обертаючий момент між колесами. До того ж на кожне колесо подається необхідна кількість потужності, щоб спрямувати всі дії на рух. У звичайному режимі кросовер залишається задньопривідним, але за необхідності підключається передня вісь.

 

Porsche Cayenne S
Фото Єршової Олександри
Опціональна система підрулювання задніми колесами завдяки триградусному зсуву скорочує радіус повороту на 0,6 метра. Але власник цей прийом не помітить і цілком може записати на рахунок своєї спритності. Щоб відчути зміщення потрібно різко вильнути кермом. На швидкості задні колеса будуть повертатися в тому ж напрямку, що і передні.

 

І князі, і в багнюці

Все це чудово, поки ти їдеш на 19-дюймових колесах рівною дорогою, опційні 21-дюймові диски хоч і шикарні, але абсолютно не практичні на наших дорогах. Не варто очікувати від "Ески" особливої м'якості, вона навіть в режимі Normal буде нагадувати про нерівності дорожнього полотна, але як би ненароком, не доводячи до дискомфорту. Інша справа на бездоріжжі. Porsche Cayenne на те і позашляховик, щоб збільшити кліренс з 162 мм до 245 мм за рахунок пневмопідвіски і з азартом штурмувати складно прохідні стежки - у багнюку, у брід (до 500 мм) і у пісок. Електроніка врятує навіть від діагонального вивішування, незважаючи на те, що трансмісія цього разу втратила "понижайку", що цілком адекватно компенсується електронікою Porsche Traction Management (PTM) з імітацією блокувань.

 

Porsche Cayenne S
Фото Єршової Олександри
Система 4D Chassis Control працює в чотирьох режимах: Mud, Gravel, Sand і Rocks. Блокування диференціалу – опція, що входить в пакет Off-road. При цьому кути в'їзду і з'їзду на пневмоподвісці складуть 27,5 і 24,4 градуси відповідно.

 

Нова коробка ZF на вісім сходинок і з подвійним зчепленням, як виявилося, чудово справляється зі складними завданнями. Крім того, вона має широкий діапазон передавальних чисел, сприятливо впливаючи на витрату палива. Максимальної швидкості можна досягти вже на шостій передачі, інші дві для підтримання руху. В сукупності з активними жалюзями, які проглядають крізь ґрати радіатора, витрата палива утримується в повсякденній їзді на рівні 9-11 літрів.

 

Porsche Cayenne S
Фото Єршової Олександри
Серед обладнання присутні системи утримання від скочування з гори, система допомоги при зміні полоси руху, асистент проїзду перехресть і адаптивний круїз. Серед опцій є система Porsche InnoDrive, яка заздалегідь розпізнає ділянки з обмеженням швидкості та особливості дороги, наприклад ухили або крутизну поворотів, і адаптує стратегію перемикань коробки передач і швидкість автомобіля.

 

Класика вічна

Не закохатися в дух цього автомобіля просто неможливо. Збережені первісні риси, властиві спорткарам бренду, дизайнери бережуть, як зіницю ока з покоління в покоління. Можливо, саме це так стабільно утримує кросовер на піку продажів. І цього разу повністю змінений кузов, в якому застосували більшу кількість легкої сталі, все ще легко впізнати. Його можна сплутати спереду, а ззаду ви з точністю до 100% вгадаєте нове покоління за тонкою діодною смугою, яка об'єднує ліхтарі свіжого дизайну. І кожна риса кросоверу грає роль у поліпшені аеродинаміки. Навіть активні жалюзі регулюють поток повітря, направляючи його або на охолодження двигуна, або полегчуючи опір вітру, економлячи паливо. 

 

Porsche Cayenne S
Фото Єршової Олександри
Складну роботу дизайнерів можна побачити в звичному оку образі і зовсім інших деталях: нова оптика, задні ліхтарі тепер об'єднані тонкою діодної лінією з габаритним підсвічуванням, бампера отримали ще більші повітрозабірники, а задня колія стала ширше за передню. Кузов на 47% складається з більш легкого металу.

 

П'ятизіркова ракета

Не кажучи вже про салон, де варто тільки запустити двигун, як ти кожною клітинкою відчуваєш ту трансформацію, яка відбувається з тілом і свідомістю, перетворюючи тебе в супергероя. Звивини мозку набувають вигини гонкової траси, а руки чітко фіксуються у правильній позиції, що дозволяє контролювати через невелике кермо і підрульові перемикачі всю міць табунів, що нетерпляче здригаються у надрах двигуна. І весь інтер'єр налаштовано таким чином, щоб не порушити це відчуття.

 

Porsche Cayenne S
Фото Єршової Олександри
Сенсорний екран збільшився до 12 дюймів і зайняв місце повітроводів, які переїхали під нього, а приладова панель тепер повністю цифрова і має кілька видів дизайну на вибір. Бортовий комп'ютер показує навігацію, витрату палива, роботу приводу і інші характеристики.

 

Спортивні крісла з 14 регулюваннями, два 7-дюймових цифрових дисплеї на приборній панелі з вибором режимів виводу інформації, що включає таймер гоночного кола, перемикання режимів їзди просто на мультифункціональному кермі, компактні підрульові пелюстки і ручки на центральній консолі - весь цей спортивний складник доповнює розкіш у вигляді шкіряної оббивки в п'яти колірних варіантах, кольорове підсвічування у всьому салоні, чотирьохзонний клімат, онлайн-навігація, модуль LTE, Wi-Fi, Porsche Connect і управління голосом. Жодних кнопок або механічних крутилок, як в минулому поколінні. Все повністю сенсорне, гладеньке.

 

Porsche Cayenne S
Фото Єршової Олександри
Надбавка у довжині дозволила збільшити багажне відділення аж на 100 літрів і тут не тільки собака Мастиф тепер поміститься, але і всі зібрання творів Т. Шевченка, І.Франка та Н.Гоголя разом, ще й кілька валіз.

 

Може, з часом водій запам'ятає розташування кожної кнопки регулювання, щоб перемикати той же клімат не дивлячись, але мені щоразу доводилося відволікатися від дороги. Зате більшою частиною функцій можна керувати, не відриваючи рук від керма. І найцінніший – це перемикання між режимами їзди. Захочеш злетіти? Є клавіша S+.

 

Poresche Cayenne S
Фото Єршової Олександри

 

Не Кайєном єдиним

Судячи з насиченості доріг поршевськими кросоверами, він підкорив чимало сердець. І досі першовідкривача преміального сегменту складно було обіграти, а тепер і поготів. Тим більше, що нарешті Porsche позбувся, за допомогою нових кріплень фар, від хронічної хвороби, яка змушувала власників регулярно викуповувати оптику від 400 євро за штуку.

 

Porsche Cayenne S
Фото Єршової Олександри

 

 

TTX Porsche Cayenne S

 

ПЛЮСИ: динамічність, комфорт, безпека, управління, просторий салон, великий багажник.

МІНУСИ: тягне на спортивний трек, висока ціна, багато платних опцій.

 

Porsche Cayenne S
Фото Єршової Олександри
В Україні тепер є мобільний додаток Porsche Connect, який має більш 20 сервісів, включаючи Finder з пошуком парковок, ресторанів і ночівлі, а також OffRoad Precision. Додаток підкаже, як краще долати бездоріжжя і які функції включити, а також запам'ятає ваш маршрут, та проаналізує, підказуючи як буде краще долати перешкоди.

 

 

Porsche Cayenne S

 

 

Приєднуйтесь до групи ТСН.Авто у Facebook

Залиште свій коментар