Відхід від стандартів рідко буває успішним у виробників з 90-річною історією, але у випадку з компактним кросовером у шведів вийшов вдалий хід пішаком прямо в дамки.
Поява XC40 цілком пояснюється вимогами ринку і прагненням до розвитку. А під фінансовим крилом китайців з Geely, шведи запросто можуть собі дозволити трохи похуліганити. А тим паче створити абсолютно нову платформу СМА (компактна модульна архітектура), яка і лягла в основу новинки. До того ж він не тільки перший побудований на ній автомобіль, але і стане першим електричним кросовером, створеним на цій платформі під логотипом Volvo. Надалі на ній будуть базуватися всі невеликі моделі компанії (S40 і V40), як європейські, так і китайські. Але це все обіцянки, а зараз ми отримали вже цілком зрілий і самодостатній автомобіль, здатний дивувати і підкорювати тих, хто до цього часу обходив "Вольво" стороною.
Зовні він перегукується з більш старшими братами XC60 і XC90. Але конструкція шасі у них зовсім різна. ХС40 отримав передню підвіску на стійках McPherson, а не двоважільну, а задня багаторичажка має традиційні пружини, а не поперечну композитну ресору в якості пружного елемента. Це серйозно впливає на поведінку кросовера на дорозі.
Інженери продумано сконструювали шасі з достатнім ступенем зчеплення, контролю, прямоти і маневреності в управлінні. Він може бути дуже комфортний при їзді по трасі, але жорстокий при відпрацюванні і чутливий на бруківці. Закладаючи в поворот, очікуєш звичної для високого автомобіля валкості, але не дочекаєтесь. Чудово дотримуючись траєкторії, "сороківка" утримується в повороті не гірше седана.
Не вистачає, мабуть, йому тільки чуйності керма, який в режимі комфортної їзди здається занадто м'яким. Рульове управління відповідає середньому зворотньому зв'язку, але повністю ізольовано від впливу удару і тяги. При перемиканні на "Sport" бублик відчутно наливається, стає більш пружним шасі, а коробка тримає обороти трохи довше, але значного впливу на динаміку не очікуйте.
У нас "під сідлом" дизельна версія "іксішки" з мотором D4. Вона володіє запасом в 190 к.с. і обертовим моментом 400 Нм. Працює агрегат в парі з восьмиступеневою автоматичною коробкою передач Aisin і повним приводом. Позашляхові характеристики посередні, але краще, ніж належить міському кросоверу. Всім управляє електроніка, ніякої самодіяльності шведи не сприймають. На допомогу водієві надано режим "Off Road", який концентрує інтелектуальну систему на позашляховій поведінці. Трансмісія витримує навантаження при пробуксовці, простягаючи 2,25 тонний автомобіль по хиткій поверхні і, при належному розгоні і рішучості, кросовер довезе куди треба.
Не запишуть його і в клуб спринтерів. Не пристало йому змагатися з лихачами на зразок конкурентів BMW X1 або Mini Countryman. Його розгінних 7,9 секунд вистачає хіба що на бадьорий старт і обгін в міському потоці. При динамічній їзді XC40 швидко програє навіть дрібному британському компакту. На зухвалість машина зовсім не провокує. Тут у пошані практичність і повний комфорт. Його неспішна поведінка в пробках забезпечує витрату палива по місту в 6,7-7,2 літра на сто кілометрів, що з нашими цінами, що стрибають до небес, це дуже актуально.
Не подумайте, що ті, хто купує шведський автомобіль за півтора мільйона гривень не рахують грошей. Вони не тільки складають копійку до копійки, але й ощадливо ставляться до власного благополуччя. Адже вибираючи Volvo, покупець робить ставку на безпеку і технологічність, які у шведського бренду на голову вище всіх учасників преміум сегменту. Саме тут багаторічний досвід скандинавів стає на службу людству.
І справа не у встановлених за всім периметром кузова подушках або демпфууючим удар капоті, а в мозку автомобіля. Розум – це щось незвідане і неохватное. Що ти не можеш помацати, але відчуваєш кожною клітинкою тіла. У випадку з ХС40 це почуття починає огортати через пару годин взаємодії. Немає нічого краще, якщо автомобіль здатен позбавити тебе від загрози помилки, а при русі в пробці уберегти від неуважності. Більш того, режим автопілота Pilot Assist і радарні системи круїз-контролю дозволяють машині самостійно рухатися в потоці. Але він буде нагадувати кожні дві хвилини про те, що необхідно стежити за дорогою і тримати руки на кермі.
Цей автомобіль не підкорює тебе відразу, і навіть екологічно чиста трохи схожа на повсть оббивка з перероблених матеріалів викликає спочатку відштовхуюче враження. Але розуміння того, що велика частина елементів виконана з метою дбайливого ставлення до навколишнього середовища, докорінно змінює ставлення до деталей. А придивившись, розумієш, що дизайнери виявилися більш геніальні, ніж здавалось на перший погляд. Не відразу можна виявити ніші з боків центрального тунелю або ящичок, який висувається під водійським кріслом і дозволяє заховати туди ноутбук або планшет. І, мабуть, тут встановлено найзручніші підголовники.
Куди менше подбали про задніх пасажирів. У них є виходи клімату і навіть спеціальний роз'єм для підзарядки телефону з дивним входом, шнур для якого доведеться купувати окремо. Тільки сидіння короте для тривалих поїздок, а у високих пасажирів коліна будуть упиратися в твердий пластик, якими оббито задню частину передніх крісел. Але і це має під собою певний зміст: діти не так будуть бруднити ніжками оббивку.
Простору в кросовері цілком достатньо. Він не поступиться навіть старшому XC60, а ось багажне відділення скромніше - з об'ємом 432 літра, що в півтора рази менше, ніж у суперника Volkswagen Tiguan. Але безумовно це найбільш організований простір з тих, що зустрічаються. Тут і електронне опускання спинки заднього ряду по окремих частинах, і ніші для інструментів в підпіллі, сітки для аптечки і вогнегасника, а також пол, який можна частинами підняти і зафіксувати у вертикальному положенні, розмежувавши зону.
Не вистачає цій круїзній яхті тільки кава-машини та масажу в кріслах. Водій тут взагалі в шоколаді з усіма можливими налаштуваннями крісла, керма, приладової панелі, підсвічування і навіть музики. На дисплеї інформаційно-розважальної системи можна зберегти індивідуальні настройки: від положення керма та крісла до радіохвилі і виставленого клімату. Можна причепитися до сенсорного регулятора температури в салоні, адже взимку так незручно в рукавичках прокручувати чутливий повзунок. До електронного важеля коробки передач доведеться довго звикати: складно запам'ятати, що переключитися в драйв можна лише два рази клацнути перемикачем.
Мабуть, Volvo XC40 складно повною мірою оцінити українському покупцеві через семизначні цифри в прайсі. Він може не отримати визнання в якості "Автомобіля року", як це сталося в Європі. Та й там рідко наділяють такими званнями преміум сегмент, а значить машина вийшла дійсно гідна титулу. У нього є властивість піднімати на вищий рівень життя його власника. Всі недоліки через кілька днів стають перевагами, і він міцно інтегрується в повсякденне життя. І вже через тиждень складно уявити, як можна їздити на чомусь іншому.
Тим не менш на ринку йому буде складно змагатися з такими старожилами, як Volkswagen Tiguan, BMW X1 або Range Rover Evoque. До переваг шведьского кросовера можна зарахувати більш свіжий дизайн, заснований на фантастичних блокбастерах, в яких черпав натхнення головний дизайнер Ян Кеттл і модний тренд екологічності. А після появи електричної версії ціни йому не буде.
ПЛЮСИ: просторий салон, комофртная підвіска, системи активної безпеки, економічність і екологічність.
МІНУСИ: м'яке кермо, складний пошук функцій на сенсорному екрані, електронний важіль "автомата", висока ціна.