"Офелія": труднощі емансипації

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Гарна гра акторів, красиві костюми та декорації, але в усьому цьому мало "Гамлета".

Кіноверсій Шекспірівського "Гамлета", можливо, існує більше, ніж будь-якого іншого з його творів. Але такої інтерпретації, як "Офелія", ми ще не бачили. Клер Маккарті вирішила, що переписати з перспективи girl power можна не лише історію Маліфісенти, але й найкласичнішу класику. Можна — а чи треба це робити? Невеличкий спойлер: ні, не треба, — пише Денис Кондюк в рецензії на Flashforward Magazine.

"ДИКА ТРОЯНДА" І ЖІНОЧИЙ ІСТЕБЛІШМЕНТ

Дейзі Рідлі ніби перенесла з "Зоряних війн" не лише фанатську увагу, а й частину історії Рей. Бо її Офелія теж іде шляхом "попелюшки". Як і Рей, Офелія показує швидке заволодіння "силою" придворних інтриг. Вона звичайно проста дівчина, але її простота напрочуд складна.

"Дикість" Офелії усіляко обіграна в сюжеті, від її купань у лісі, до занадто фамільярного спілкування з принцом і дуже відвертих розмов з королевою. Але у усьому цьому вона показана як та, що існує поза світом фрейлін, і саме тому отримує увагу всіх, кого усі інші бажають.

Це, звичайно ж, актуальна тематика в дусі "будь собою", натуральність головне, "вони тобі всі заздрять". Одне не зрозуміло — звідки у трохи хлопчацької Офелії з’являється глибоке розуміння всіх хитросплетінь королівської родини? Усі інші схоже ідіоти, а звідки ж береться її прозорливість? Може, від натуральних процедур? Хоча, саме приживання Офелії при дворі і виглядає як багато серіалів, воно дійсно миле та візуально насичене.

ЧОЛОВІЧЕ V.S. ЖІНОЧЕ

Основа кінокартини досить проста. Жінки добрі, життєдайні, мають триматися разом і підтримувати одна одну. Бо, це ж чоловіки постійно змагаються, заздрять, проявляють насильство і гублять себе і оточуючих. Що іронічно, бо за всіма рухами сюжету стоїть владна жінка. Вона ж робить чоловіків не лише агресивними, але й легковірними і недалекоглядними. Взагалі вони — поле боротьби жінок, які приймають "чоловічі" правила гри", коли згоджуються на боротьбу. Офелія/Дейзі/Рей навіть закликає Гамлета, як Кайло Рена: "пішли зі мною…" ("не обирай темну сторону сили").

Основа кінокартини досить проста. Жінки добрі, життєдайні, мають триматися разом і підтримувати одна одну.

Ідея того, що жінка не має шукати схожості бажань, статусу, мислення чоловіка правильна — коли "запакована" у відповідний контент. Проте "Офелія" побудована так, що глядач отримує враження, ніби, що жіноча ідентичність хоч і виставлена на передній план, іронічно залежить від протиставлення себе чоловічності та відкритому мачизму. 

У "Капітані Марвел" було майже те саме, тільки там жіночність була емоційною, а в "Офелії" — раціональною. Офелія мислить як гарний менеджер, що намагається переконати юрбу розбещених людей з травмами дитинства (а ще маніпулює не менш ніж ті проти кого вона ідейно бореться). 

Отже, чоловіки в кінострічці це фон для розкриття жіночності. Правильної — Офелія, яка незалежна від чоловіків і їх бажань (ну майже). Та хибної — Гертруда/Мехтільда, які залежать від чоловіків і не підтримує інших. Але як для фону, вони все одно мають якось забагато ролі грають в житті жінок (навіть сам факт що у нас три мертвих чоловіка, і… три жінки які їх "кохали"). 

МАТІР БЕЗ БАТЬКА

Даррен Аронофскі зняв у 2017 році "Мати!", де героїня потерпала від "батька". Маккарті вирішила цю проблему, створивши світ, де батько не потрібен (ну майже). Ба більше — він навіть небезпечний. Залежати від чоловіка небезпечно, тому краще без нього. 

Іронічно, що 2019 року вийшов фільм "Дитя робота" (насправді "Я - мати"/I Am Mother), де теж моделюється утопічний робото/жіночий світ без насильства та зла. Але там хоч була певна доля самоіронії, у нашої "Офелії" все досить серйозно. 

ОТЖЕ…

Актори грають добре, костюмери гарно попрацювали, майстри з декорацій непогано підготували приміщення та середньовічні речі побуту, але в усьому цьому мало Гамлета, багато варіацій на сучасні фільми, і схоже, не на кращі їх варіації.

Але, слід визнати, інтерпретація у Маккарті оригінальна. Можете подивитись на свій ризик, все залежить від ваших очікувань.

Оригинальный текст: Flashforward Magazine

Залиште свій коментар

Вибір редакції