Купити газ через банк. Нестандартне рішення чи норма?

Купити газ через банк. Нестандартне рішення чи норма?

Компанії у світі давно зрозуміли: створення корс-продуктів з іншими брендами - ефективний підхід для розвитку бізнесу.

Від того, в першу чергу, виграють клієнти.  Згадати, хоча б приклад  кооперації Apple та Nike. Бренд спортивного одягу використав трекінгові технології при створенні спортивного одягу. Датчики в кросівках, напульсниках, одязі відслідковували відстань, час тренування, серцебиття тощо. Технології синхронізувалися з застосунками в IPhone. В результаті спортсмени отримували аналіз інтенсивності свого тренування швидко та зручно.

Великі роздрібні мережі в Україні вже давно адаптували цей підхід задля отримання win-win ефекту та збільшення маржинальності бізнесу. В банках зараз можна придбати страховий поліс, на касі продуктового магазину – поповнити баланс мобільного телефону. 

Така синергія дає заповітну для компанії конкуренту перевагу, клієнту ж майже нічого не потрібно робити, щоб отримати додатково корисний продукт чи послугу там, де він перебуває зараз. Задоволений комплексним продуктом клієнт не шукатиме альтернативні пропозиції.

Прості закони конкуренції дісталися й до газового ринку України. З 1 серпня кожен українець може вирішувати, в кого купувати газ. На ринку зараз працює до 50 компаній, які пропонують купувати цей ресурс за різними цінами. На кінцеву ціну блакитного палива впливає оптова вартість газу, а також витрати на сервіс та інфраструктуру, які компанії закладають в торгівельну націнку.

Боротьба за клієнта дуже швидко виводить газопостачання з традиційної когорти комунальних послуг. Підхід "проблеми клієнта з комуналкою – це проблеми клієнта" більше не працює. Підсвідомо ще багато хто сприймає питання комунальних послуг, як щось марудне, незручне, з чим хочеться контактувати якомога менше. Не може з цим впоратися поки і те, що чимало компаній вже перевели свої сервіси в онлайн. 

Людське сприйняття змін в традиційних сферах відбувається повільно. Що таке новий ринок газу для населення напередодні відкриття ринку розуміли небагато користувачів газу. В таких умовах ми шукали не традиційні сервісні рішення, ми шукали підхід, який би, в першу чергу, змінив сприйняття комунальної галузі в Україні.

Кожен маркетолог розуміє, що за ідею, яку він запропонує ринку, зрештою заплатить клієнт. Саме тому наше рішення мало бути ефективним та мінімальним за витратами. Будувати власну мережу контакт-центрів, збільшувати штат співробітників, створювати необхідність їхати саме в офіс до постачальника – за все це грошима та витраченим часом платили б клієнти.

Неефективно змушувати людину йти кудись за послугою, краще запропонувати інші варіанти. Першим з них стала створення онлайн-платформи компанії. Далі ми рухалися в напрямку створення успішного крос-продукту. Так з’явилася ідея партнерських проєктів ГК "Нафтогаз України" з українськими банками. 

Клієнти вирішують там фінансові питання, чому б їм не подбати ще й про економію на газі (оскільки ціна газу від Нафтогазу  - одна з найнижчих на ринку)?

З цього питання розпочався тривалий процес переговорів. Перед початком опалювального сезону з’явилися перші результати. З жовтня ГК «Нафтогаз України» вже співпрацює з ПУМБ, у 27 відділеннях вже можна подати документи на підключення газопостачання від ГК "Нафтогаз України". 22 жовтня ми презентуємо великий клієнтський проект з ПриватБанком. 

Сучасний світ не залишає бізнесу можливості приймати стандартні рішення. Якщо бізнес-підхід компанії типовий для галузі, з високою вірогідністю компанія буде втрачати свої позиції. Клієнти йдуть за інноваційними рішеннями. Згодом нові рішення стають нормою.

Максим Рабінович, директор ТОВ "Газопостачальна компанія "Нафтогаз України"

Наступна публікація