Туристичні тренди 2020 року: як змінюються подорожі і самі туристи

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Цей рік буде однозначно відрізнятися від попередніх за ступенем залученості все більшої кількості людей у питання захисту та збереження планети.

Світ туризму зазнав докорінних змін протягом останніх років. Зв’язки всередині світу розширюються і зміцнюються: все доступнішими стають невідомі раніше місця, все легше скористатися різноманітними способами пересування, все більше практичної інформації можна відшукати у мережі для організації самостійних подорожей.

Звички та способи подорожувати у сучасному світі теж змінюються і стають різноманітнішими: хтось вирушає на пошуки нових маршрутів, у гастрономічну мандрівку, чи подорожує без гаджетів і зайвих речей, аби просто перезавантажитися.

НЕ КУДИ, А ЯК

Туризм стає дедалі відповідальнішим. У всьому цивілізованому світі на порядку денному — кліматична криза. Завдяки екоактивістам, зокрема, таким, як Грета Тунберг, ключові теми і заголовки сьогодні — зміна клімату, вуглецевий слід, вплив людини на довкілля. Багато хто замислився над власним негативним внеском у руйнування природного середовища.

У плануванні подорожей такі мандрівники ставлять своїм пріоритетом турботу про довкілля та зменшення свого впливу на планету, на туристичні місця, на місцеві спільноти. Знання, що ти робиш внесок у щось стале і корисне — важливе для нового типу туриста.

Саме тому туристичні тренди 2020 року — скоріше не про те, куди подорожувати, а як подорожувати краще і з повагою до планети. Окрім зміни туристичних трендів внаслідок проблем, пов’язаних із довкіллям, багато тенденцій у туризмі наступних років будуть обумовлені негативним впливом на світ такого явища як "овертуризм".

ОВЕРТУРИЗМ

Цей термін виник нещодавно і набув популярності через "перенасиченість" туристами окремих напрямків, що спричинило негативний вплив як на історичні чи природні пам’ятки, так і на місцевих жителів та їхній спосіб життя. Зазвичай туризм вважається позитивним чинником розвитку локальних економік, проте в занадто популярних місцях завеликий потік туристів перетворився на руйнівну силу.

Овертуризм вимагає від мандрівників переглянути свої плани щодо місць, куди вони їхатимуть 2020 року: уникати переповнених Венеції, Парижа, Санторіні і віддати перевагу менш знайомим напрямкам.

"ЗЕЛЕНИЙ" ТУРИЗМ

Подорожі продукують величезну частину глобальних викидів CO2, тому можна очікувати, що цього року мандрівники вимагатимуть більше "дружності до довкілля" в послугах, що їх надаватимуть учасники туристичного ринку. Масове усвідомлення змін у кліматі та необхідності зменшувати свій вуглецевий слід змушує туроператорів, авіаперевізників, готельєрів брати активну участь у захисті довкілля.

Відмова від одноразового пластику (посуду, соломинок для пиття, одноразових пляшок для шампунів в номерах тощо), утилізація сміття, а також вуглецева нейтральність — такими будуть стандарти і вимоги мандрівників до організаторів їхнього відпочинку. Вже зараз ви можете зробити свою подорож більш "еко", взявши з собою багаторазові пляшку для води та чашку для кави.

ДИВЕРСИФІКАЦІЯ МАРШРУТІВ

Традиційні напрямки — переповнені. І місцеві жителі, і самі туристи втомилися від натовпу мандрівників. Все актуальнішими стають пошуки незаїжджених напрямків: міст та цілих країн, які ще кілька років тому взагалі не мали попит серед туристів.

Тому експерти прогнозують, що 2020 року серед туристів із Західної Європи, США та Азії зросте зацікавленість у подорожах до країн Східної Європи — Албанії, Грузії, Вірменії тощо. Ціни на авіаквитки падають і стають дедалі доступнішими, авіаперевізники розгалужують мережу маршрутів і додають нові послуги, тому диверсифікація маршрутів буде продовжуватися. На цій хвилі країни Східної Європи активно вкладають гроші і зусилля в просування себе іноземним туристам.

ДРУГОРЯДНІ МІСТА

Доки деякі напрямки продовжують домінувати в нашій стрічці соцмереж, відбуватиметься ріст популярності подорожей до так званих "другорядних" міст. Уникнути натовпу і завищених цін, а також зародити цікавість до недосліджених маршрутів — мета такої мандрівки. Відповідальні туристи прокладають курс на місця, які зазвичай не позначені на туристичних "радарах", а потім, трохи далі від метушні, несподівано для самих себе роблять дивовижні відкриття.

аеропорт
pixabay.com

Перенасичені напрямки сьогодні легко спробувати замінити на "другорядні" міста та "другорядні" країни. Ви теж можете розглянути альтернативу визнаним туристичним дестинаціям:

Прага — Брно;

Париж — Ліон або Нант;

Нью-Йорк — Портленд;

Лос-Анджелес — Чикаго або Детройт;

Венеція — Перуджа або Турин;

Санторіні — Закінф;

Таїланд — Лаос, Камбоджа;

Ісландія — Гренландія.

Такий туризм дозволяє досліджувати менш знайомі місця і разом з цим запобігати посиленню такого явища як овертуризм.

"ПОВІЛЬНІ" ПОДОРОЖІ

Разом із розвитком руху активістів проти негативних наслідків вуглецевого сліду зародився і рух "Flygskam", або "flight shame" — буквально, "літати соромно". Це поняття в широкому сенсі слова означає заклик відмовитися або принаймні зменшити кількість авіаперельотів, знизивши таким чином викиди СО2 в атмосферу.

Ця проблема змушує відповідальних туристів ретельніше продумувати куди і як часто вони літають, шукати інших способів пересування. Усвідомлюючи власний негативний вплив на довкілля, люди будуть готові витратити більше часу на дорогу, віддавши перевагу дещо "застарілим" видам транспорту — потягам, човнам, автомобілям, велосипедам.

Це, своєю чергою, може збільшити популярність подорожей залізницею у першому класі та бізнес-класі, адже ніхто не скасовував бажання туристів подорожувати з комфортом. Потяг же може запропонувати розкішне розміщення, першокласні розваги та мальовничі пейзажі за вікном.

КОРОТКІ ПОДОРОЖІ

2020 року люди захочуть подорожувати ще більше і частіше. На довгу подорож не завжди знайдеться достатньо днів відпустки, інколи надовго поїхати неможливо через сімейні або професійні зобов’язання. Подорожуючи протягом коротких проміжків часу, можна побачити більше міст чи країн. Замість відпустки раз на рік на 10-14 днів, багато хто надаватиме перевагу частішим і коротшим подорожам.

Швидкі короткі канікули, або microcations — зовсім не про заощадження грошей: досвідчені подорожувальники шукають шляхи до управління своїм впливом на світ. У таких подорожей є безумовні переваги перед довгими мандрівками: вирушаючи до місць, ближчих до власної домівки, туристи розуміють, що немає акліматизації та зміни часових поясів, не потрібно перетинати океан, і таку відпустку легко вписати у переповнений графік.

SOLO-ПОДОРОЖІ

За допомогою застосунків, що дозволяють знайомитися з людьми у всьому світі, 2020 року ще простіше подорожувати "соло". Ви можете знайти в мережі однодумців і приєднатися до них під час власної запланованої мандрівки. Це дозволить зберігати незалежність і залишатися наодинці, коли ви цього прагнете, але ви також зможете розраховувати на підтримку і компанію, якщо вони вам знадобляться.

туризм путешествие карта
unsplash.com

"СПАРТАНСЬКІ" КАНІКУЛИ

В основі так званих "спартанських" канікул лежить ідея на певний час звільнити людину і фізично, і ментально від стресів сучасного життя. Деякі мандрівники змінюють досвід розкішних подорожей на щось абсолютно протилежне: вони відмовляються від всіх зручностей і досягнень цивілізації, що роблять звичайне життя комфортним, в обмін на простіший спосіб життя. Це мінімалістичний спосіб подорожування, куди береться лише невелика кількість необхідних речей і лише аналогові аксесуари. "Цифровий детокс" дозволить не лише максимально скористатися відпочинком, але і зосередитися на собі.

ПОДОРОЖІ ІЗ ЗАНУРЕННЯМ

Цей тренд Newsweek називає "величезним" для 2020 року. Відсиджування в all inclusive більше не на часі. Люди рухаються до глибших зв’язків у своєму досвіді. Вони шукають справжнього зв’язку з місцем, який не можна встановити, коли воно заповнене туристами, а також фокусуються на пізнанні країни, конкретного місця, взаємодіючи з мешканцями, їх культурою і побутом. Завдяки такій відпустці, ви можете отримати новий досвід і нові навички, присвятивши час навчанню у місцевих майстрів — різьбярству, гончарству, вітрильному спорту або тайському боксу.

ПОДОРОЖІ З ТВАРИНАМИ

Дослідження, проведене booking.com, показало, що для 55% опитаних мандрівників домашні улюбленці такі ж важливі, як їхні діти. 42% вибирають місце для відпустки в залежності від того, чи можна взяти туди свого улюбленця.

2020 року тенденція створювати комфортні умови для перебування гостей з домашніми тваринами буде сприяти заохоченню таких подорожей. Зручності для тварин в готелі, багато активностей для господарів зі своїми улюбленцями, чудовий догляд та їжа у місці відпочинку дозволять подорожам з тваринами стати легкими і популярними.

КОРОТКО ПРО ІНШІ ТРЕНДИ 2020

Загальна тенденція у сфері туризму останніх років, яка тільки посилюватиметься — максимальне врахування і задоволення індивідуальних побажань кожного мандрівника. Вже сьогодні, завдяки розвитку інформаційних технологій, ви можете подорожувати, не припиняючи працювати (bleisure — тренд, який задали міленіали). Розширюється географія "веган-френдлі" місць, де можна не лише не змінювати свої харчові звички, але і не мати в номері речей тваринного походження: ані шерсті, ні шовку, ні пухових ковдр.

Деякі експерти прогнозують зростання зацікавленості до туристичних турів виключно у жіночих групах. Жінки особливо зацікавлені у тому, щоб підтримати інших жінок — це призводить до того, що компанії наймають жінок-гідів або користуються послугами організацій-підрядників, якими керують жінки.

Не є новою ідея подорожувати цілими родинами, а ось зібратися у відпустку трьома-чотирма поколіннями — це вже дещо зі свіжих трендів. Чи то вікенд неподалік від домівки, чи велика подорож за кордон — туристична активність ідеально підійде для зближення поколінь, адже знайомство як з пам’ятками, так і з природою цікаве і в 7 років, і в 70.

Ще один цікавий тренд цього року — "Голі" канікули. Це те, що треба затехнологізованим, надурбанізованим людям: відчути свободу бути без одягу, бути просто людиною, віднайти вразливість. Відкинути зайве у всіх сенсах можна у "голих" походах, кемпінгах, круїзах, сплавах на каное або на заняттях йогою.

Усвідомлення багатьма власного впливу на навколишній світ змінює не лише особисті звички, а й загальні тенденції у сфері туризму. Мандрівники обирають міста, які "мало продаються", а також види транспорту, менш шкідливі для довкілля. Замість того, аби полетіти у найпопулярніші місця, вони навмисне вишукують недооцінені напрямки і вибирають "повільний" спосіб туди дістатися — авто або потяг.

Вони віддають перевагу коротким подорожам недалеко від власної домівки, аби не летіти літаком на великі відстані, зменшуючи таким чином свій особистий негативний внесок у викиди СО2 в атмосферу. У соцмережах відповідальні дописувачі не вказують назви красивих місць, про які вони пишуть, аби не провокувати овертуризм.

Сучасні туристи зацікавлені у подорожах, які щось означають, тому 2020 рік буде однозначно відрізнятися від попередніх за ступенем залученості все більшої кількості людей у питання захисту та збереження планети.

Залиште свій коментар

Вибір редакції