Львіські науковці порівняли коронавірус і ГРВІ: який між ними зв'язок і як це впливає на перебіг COVID-19

Дослідження львів'ян почалися ще п'ять років тому.

Люди, які перехворіли на ГРВІ, можуть мати захист від COVID-19, заявили українські науковці з Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького. Саме це пояснює, чому люди по-різному переносять хворобу.

Як саме працює взаємозв'язок між ГРВІ і коронавірусом, але чому не варто розслаблятись - у сюжеті Сніданку з 1+1.

Дослідження львів'ян почалися ще п'ять років тому. Вже тоді вчені працювали з різними типами коронавірусів, і тому в них залишились антигени до них, розповідає керівник наукової групи.

"Ми вирішили порівняти імунну відповідь до цих антигенів. Імунна відповідь утворюється в сироватці тих людей, які перехворіли", - каже професор, доктор біологічних наук Ростислав Білий.

Науковці порівняли імунну відповідь до COVID-19 та інших коронавірусів на львівських пацієнтах, які вже перехворіли коронавірусом, і виявили, що певна ділянка білка повторюється в усіх типах коронавірусів. Це означає, що людина, яка перехворіла на якусь недугу, спричинену одним із коронавірусів, має антитіла й проти збудника COVID-19.  Науковці називають це явище "перехресним імунітетом".

Саме тому деякі люди не хворіють на COVID-19, бо вони вже перехворіли іншим коронавірусом і мають імунітет. Виявляється, що звичайне ГРВІ, яким ми хворіємо щосезону, може бути викликане і коронавірусами, зокрема. "Застуда може викликана бути коронавірусами, аденовірусом, пікорнавірусом тощо. Це все, що лікарі відносять до ГРВІ, - гостру респіраторну вірусну інфекцію", - пояснив науковець.

Відео Люди, які перехворіли на ГРВІ, можуть мати захист від коронавірусу

Люди , які перехворіли на ГРВІ, можуть мати захист від коронавірусу - про це заявили українські науковці. І це пояснює, чому люди так по різному переносять цю хворобу. Як саме працює взаємозв’язок між ГРВІ і COVID-19, і чому не варто розслаблятись - дивіться просто зараз.

Люди, які перехворіли на ГРВІ, можуть мати захист від коронавірусу

Проте визначити, чим саме спровокована застуда, надзвичайно складно. "Коли лікар ставить діагноз ГРВІ, то він не вдається в нюанси, який з 50 чи 60 вірусів може його викликати", - наголосив професор. Тож, якщо ви перехворіли застудою минулої зими, то розслаблятись не варто. У середньому, з 60 різних вірусів, що мігрують за сезон, коронавірусів лише три-чотири.

У відкриття є ще одна цінність для розробки вакцини. Якщо зробити таку, що націлена саме на ці незмінні ділянки, то вона спрацює, навіть якщо коронавірус мутує. "Ви зможете запобігти такій ситуації, яка є з вірусом грипу, коли ви не можете зробити вакцину, яка б видавала стійкий імунітет протягом кількох сезонів", - пояснив Ростислав Білий.

Новини партнерів