Основне наше досягнення – це довіра аудиторії: інтерв'ю з CEO Maincast Андрієм "x3m4eg" Григор'євим

Основне наше досягнення – це довіра аудиторії: інтерв'ю з CEO Maincast Андрієм "x3m4eg" Григор'євим

Інтерв'ю з CEO та співзасновником Maincast Андрієм "x3m4eg" Григор'євим.

Українська студія Maincast за три роки роботи досягла чималих успіхів на світовому ринку кіберспортивних трансляцій. Її російськомовні ефіри за результатам переглядів успішно змагаються з англомовними, а часом і перевершують їх. Так, у червні 2021 роки її канал посів перше місце за переглядами на Twitch серед кіберспортивних організацій.

Андрій "x3m4eg" Григор'єв – CEO та співзасновник Maincast.

В інтерв'ю для TSN.ua Андрій розповів про основні напрямки діяльності Maincast, здобутки та плани студії.

Ви у кіберспорті від 2007-го. Розкажіть про свої ключові досягнення за ці роки.

Мені не подобається говорити про досягнення, як про свої власні. Вважаю, що правильніше сказати про мою причетність до тих чи інших планів, проєктів і подій, які особисто мені дають можливість розвиватися і реалізовуватися, а нашій аудиторії приносять інтерес або користь.

Дійсно, я вже 14 років працюю в цій сфері, швидко, однак, біжить час, а таке відчуття, ніби все почалося зовсім недавно.

Перш за все, пишаюся нашою командою. За ці роки нам вдалося зібрати у Maincast круту команду, яка вкладає частинку себе до наших спільних проєктів і продуктів. Я дуже вдячний кожному. Не всі знають, але частина команди Maincast працює разом вже близько 10 років, ще починаючи від часу у Starladder. Ще частина – разом із нами понад п'ять років від моменту заснування RuHub.

Свого часу я доклав чимало зусиль до таких проєктів, як Alkar, iCCup, prodota, і дуже цьому радий. Я працював адміністратором та намагався створювати атмосферу, в якій аудиторії буде цікаво проводити час і знаходити нових друзів. За час роботи на цих проєктах, я отримав купу корисного досвіду і познайомився з великою кількістю цікавих людей.

Незабаром у мене з'явилася моя перша fulltime-робота на цьому ринку. Я вдячний за те, що був причетний до становлення Cyberarena.tv, а також Starladder. Це дало мені можливість рости професійно і набиратися досвіду, а також у мене з'явилося безліч друзів, з якими ми підтримуємо теплі відносини і досі. Неможливо забути ті емоції, які були під час проведення таких серій турнірів як ASUS Open, Intel Challenge, Dota 2 Star Championship, Starladder Star Series.

Після цього почався етап роботи у RuHub і шлях, який ми пройшли – починаючи від оренди невеликої квартири і до входження до холдингу ESforce, а також подальші неймовірні проєкти такі, як серія турнірів Epicenter.

Я пишаюся тим, що ми із партнерами створили Maincast, а також робимо все можливе для розвитку компанії та ринку кіберспорту в нашому регіоні. Вважаю, що основне наше досягнення – це довіра аудиторії. Я хочу висловити подяку нашим глядачам, адже саме завдяки їм ми від року в рік ставимо нові рекорди на наших трансляціях. Це дуже сильно драйвить продовжувати робити свою справу і рухатися вперед.

У більшості проєктів ви брали участь разом із v1lat. У вас особлива синергія? Як виходить зберігати робочі та дружні відносини?

Ми знайомі вже понад 10 років, і можу з упевненістю сказати, що від моменту нашого знайомства рухаємося в одному напрямку. Спочатку комп'ютерні ігри та турніри були нашим спільним хобі і пристрастю, це і стало основою нашої дружби і партнерства. Це і допомагає нам створювати все нові і нові проєкти стільки років.

Варто додати, що ще одним нашим спільним захопленням є великий спорт – починаючи від футболу і закінчуючи біатлоном. Саме тому в 2020 році ми почали працювати і з традиційним спортом – футболом, боксом, NBA тощо.

Чи відповідає Maincast сьогодні вашому баченню під час її створення?

Більше так, аніж ні. Коли ми із командою створювали Maincast, горизонт планування був на п'ять років. Вже йде четвертий рік нашої роботи на ринку, цілком природно, що тенденції і тренди постійно змінюються і це підводить нас до змін у тактиці, але не в стратегії.

За цей час ми зібрали відмінну команду, завдяки якій добиваємося прекрасних результатів і рухаємося вперед. Ми побудували одну з провідних компаній Європи із виробництва кіберспортивного контенту та прямих трансляцій, зібрали величезну аудиторію, яку дуже цінуємо, і завдяки якій рухаємося далі.

Так, були сильні зміни у багатьох проєктах, змінювався пріоритет у векторах ведення бізнесу, але основні напрямки, в яких ми від початку планували розвиватися, залишилися без змін, і ми продовжимо рухатися вперед!

У 2018 року ви говорили, що Maincast планує скласти конкуренцію світовим організаторам турнірів. Скільки змагань компанія провела, і які є плани у цьому напрямку?

Так, дійсно, ми планували зробити проведення турнірів одним з основних напрямків бізнесу Maincast. На початку в планувах були чотири напрямки у роботі компанії:

  • придбання прав на трансляції та подальша їхня локалізація на ринку Східної Європи;
  • організація турнірів у дисциплінах Dota 2 і CS:GO;
  • створення додаткового розважального контенту навколо турнірів;
  • робота над спецпроєктами із різними партнерами. Як зі сфери кіберспорту, так і за її межами, починаючи від спорту і закінчуючи роботою з зірками шоу-бізнесу. Йдеться як про white-label турніри і трансляції, так і про створення різних шоу для наших партнерів.

Зараз ми активно працюємо в усіх напрямках, за винятком проведення змагань під брендом Maincast. Перші два роки ми активно працювали у цій ніші, провели близько 10 змагань: два LAN-турніри із CS:GO в Лондоні, Maincast Autumn Braw із Dota 2, також у 2020 році провели дві великі онлайн-ліги із Dota 2 спільно з ESL.

Але пандемія, а також ситуація на ринку, внесли свої корективи. Пер за все, дуже сильно знизилася рентабельність і ускладнилася організація заходів рівня Epicenter, Starladder. Це пов'язано з конкуренцією між усіма гравцями ринку, як європейськими, так і китайськими. Виросли призові, в рази збільшилися відрахування командам, а також сильно піднялися рейти англомовних талантів.

Ще на ситуацію негативно вплинула пандемія, під час якої скоротилися рекламні бюджети спонсорів і партнерів. Також для цього виду бізнесу необхідні десятки мільйонів інвестицій і, як показує практика наших колег із Західної Європи, – це дуже тривалий процес. Потрібно близько 10 років, щоб стати великим гравцем і вийти на прибуток.

Ми не відмовляємося повністю від цього напрямку, але, зараз, він не є пріоритетним для компанії. Можливо, все зміниться, і ми знову почнемо радувати глядачів турнірами під егідою Maincast.

На трансляції регіональних кваліфікацій до The International 10 Maincast запросила 20 гостей, враховуючи кіберспортсменів і популярних стримерів. Чи були складнощі з їхнім залученням?

За ці роки, ми навчилися працювати із запрошеними талантами на досить хорошому рівні, і вони всі знають, чого від нас очікувати. Ми також працюємо з фідбек від самих інфлюєнсерів/талантів. Погляд із боку добре допомагає додати щось нове до нашого продукту і, в підсумку, глядач отримує більш якісний контент.

Основні труднощі виникають із залученням професійних гравців, оскільки ніхто не знає, хто на якій стадії завершить змагання й яким буде настрій. Загалом, всі наші гості є нашими друзями, і ми завжди намагаємося надати їм комфортні умови роботи, щоб спільно створювати цікавий контент для глядача.

До і після матчів ви проводили різні шоу з кастерами і гостями. Вони мали успіх у ком'юніті?

Від самого заснування, частина нашої стратегії полягала в створенні свого унікального контенту. Наша знімальна команда єдина відвідала всі Major-турніри, щоб показати глядачам їхню атмосферу. На кваліфікації до The International ми завжди намагаємося не обмежуватися тільки проведенням трансляцій і створюємо для глядачів багато розважального контенту: інтерв'ю з зірками кіберспорту, ігрові та аналітичні шоу і авторські програми.

До цих кваліфікацій ми підготували різні рубрики. Деякі з них дуже добре показали себе, і ми безумовно будемо продовжувати робити їх у майбутньому. Інші спрацювали, як разова акція, – аудиторія добре посміялася і на цьому, мабуть, досить, оскільки у наступні рази це вже буде занадто "кринжово".

Ми із нетерпінням чекаємо відновлення турнірів у офлайн-форматі, щоб знову радувати наших глядачів контентом на YouTube-каналі. А поки цей час не настав, докладемо всіх зусиль для створення цікавих рубрик у наших студіях із запрошеними гостями і нашими талантами.

Чи плануєте якісь особливі формати на The International 10?

Ми шалено раді, що The International 10 таки відбудеться в цьому році. Спасибі компанії Valve, що змогла у стислі терміни знайти нове місце проведення. Підрядники і таланти The International 10 ще не визначилися, і ми зараз момент не можемо коментувати це питання.

Valvе щороку робить свято для фанатів Dota2 і готує новий контент. Думаю, цей ювілейний рік не буде винятком. Ми всі, як і кожен глядач, і гравець у Dota2, знаходимося в очікуванні.

Які у Maincast подальші плани на майбутнє?

Пандемія внесла корективи, як у роботу всього ринку, так і в діяльність нашої компанії. В першу чергу, ми будемо продовжувати зміцнювати позиції на ринках України і Східної Європи. Продовжимо розвивати наші продукти, впроваджувати нові технології і шукати нові таланти.

Плануємо побудувати додаткові студіїй, щоб більш якісно та цікаво оглядати турніри і заходи. Як тільки з'явиться можливість для відвідування офлайн-турнірів, ми будемо знову радувати глядачів контентом із місць їхнього проведення.

Наступна публікація