Кілька кліків замість паперів і черг: які нові онлайн-послуги доступні для українців в "Дії"

Кілька кліків замість паперів і черг: які нові онлайн-послуги доступні для українців в "Дії"

ТСН.ua

Зокрема, доступні е-підпис, заміна посвідчення водія та онлайн-прописка.

Уже від 17 травня українцям стали доступними понад 30 сервісів у смартфоні. Так, на порталі чи в застосунку "Дія", зокрема, можна змінити місце реєстрації, відкрити ФОП, поставити цифровий підпис. 

Про те, як будуть працювати нові послуги, в ефірі "Сніданку з 1+1" 17 травня розповів віцепрем'єр-міністр, міністр цифрової трансформації Михайло Федоров. ТСН.ua зібрав в одному матеріалі все найголовніше.

Сьогодні під час Diia Summit 2.0 Міністерство презентувало низку нових послуг у смартфоні. "Мінцифра продовжує будувати цифрову державу, створюючи унікальні онлайн сервіси та революційні проєкти. До 2024 року плануємо перевести 100% публічних послуг в онлайн. Будь-яка послуга від держави буде доступна за кілька хвилин і не виходячи з дому. А замість десяти кабінетів - один портал "Дія", - заявив очільник Мністерства цифрової трансформації Михайло Федоров. 

Захист персональних даних в "Дії"

Застосунок "Дія" не збирає персональні дані українців: вони зберігаються в реєстрах. Їх моніторить кіберцентр: знаходить всі загрози і попереджає про це державні органи, аби вони попередили це.

Міністр наголошує, що українцям нічого боятися. "Ми додатково нічого не збираємо, а просто відображаємо те, що є в реєстрах. Працюємо вже з цим. Навпаки, паралельно ми захищаємо всі дані, що є в реєстрах", - наголосив керівник Мінцифри. 

Е-підпис 

В оновленому застосунку "Дія" з'являється можливість отримати цифровий підпис у смартфоні. Він має таку ж юридичну силу, як звичайний підпис. Федоров вважає, що за кілька років будь-яку послугу державну чи приватну можна буде підписати в "Дії".

"Ми використовуємо нову технологію, вона революційна. Це фото-ID, коли необхідно зробити якусь дію, аби авторизуватися. Потім - підпис створено. Займає це лічені секунди. Тепер можна підписувати всі послуги, які є на порталі "Дія", податкові послуги", - розповів Федоров. 

Зміна місця реєстрації

Аби змінити прописку, відтепер потрібна лише ID-картка, 10-15 хвилин на заповнення заяви "Дії" і онлайн-підтвердження власника житла. Наразі послуга вже доступна для жителів  Києва, Харкова, Вінниці, Луцька, Рівного, Кривого Рогу і Маріуполя. "Від сьогоднішнього дня ми будемо щотижня запускати нові міста. До кінця року плануємо охопити всю країну", - наголосив глава відомства. 

Крім того, українцям призовного віку не потрібно буде відвідувати військкомат за місцем реєстрації. Все відбуватиметься автоматично. За словами Федорова, тепер все триватиме менше хвилини. Крім того, після ухвалення парламентом закону в Україні скасують штамп у паспорті про реєстрацію місця проживання.

Сплата податків та подання декларацій

Відтепер в "Дії" можна задекларувати доходи, сплатити податки і збори ФОП, переглянути декларації та розрахунки за минулі періоди. Крім того, урядовці спростили процес подання декларацій: замість двох сторінок та понад 30 полів, тепер достатньо відповісти лише на чотири  запитання та внести суму доходу для розрахунку Єдиного податку. Система сповіщень нагадуватиме про граничні дати подавання декларацій та сплати податків.

NFC авторизація

Авторизуватися у "Дії" можна просто, приклавши ІD-картку до смартфона. 30 секунд - і у застосунок підтягнуться всі документи та генерується електронний підпис. 

Статичний QR-код 

Українцям вже не обов’язково ксерити копії документів чи заповнювати бланки, бо допомогою статичного QR можна ділитися необхідними документами онлайн. Так, у кабінеті на порталі "Дія" слід  згенерувати QR-код, а потім роздрукувати його. Людина сканує QR-код і дає згоду на шеринг документів. Важливо, що компанія не зможе вимагати від клієнта додаткові копії документів і надлишкові копії даних.

В "Дії" можна побачити історію шерингів: коли, скільки разів та з ким ділилися цифровими копіями документів.

Будівельні послуги

В оновленому застосунку з'явилися нові будівельні послуги. Це: 

  • електронний дозвіл на виконання будівельних робіт та електронний сертифікат про прийняття в експлуатацію для для класу наслідків СС2/СС3
  • автоматична реєстрація декларації про початок виконання будівельних робіт для об’єктів класу наслідків СС1 онлайн видавання будівельного паспорта забудови земельної ділянки

E-петиції

Українці зможуть створювати, переглядати та підтримувати електронні петиції на порталі "Дія". Це – перший етап запровадження електронної демократії в Україні, наголошують в міністерстві. 

Заміна водійського посвідчення 

Тепер подавання заявки на нове посвідчення за допомогою "Дії" буде тривати п'ять хвилин.

Для власників посвідчення кожну годину застосунок буде оновлювати розділ "Штрафи". Також стануть доступними штрафи, виписані патрульними. Якщо будуть нові, то вони одразу там з'являться, а застосунок надішле сповіщення. За п'ять днів до закінчення терміну оплати, "Дія" нагадає про несплачений штраф, який був виписаний. 

Заяви на намір отримати пільгову іпотеку для ВПО

Доступний кредит на житло переселенцям, які постраждали через російську агресію в Криму та на сході України. Кредит видають на 20 років під 3% річних. Заяву можна подати на порталі "Дія". Триватиме процедура лише 10 хвилин. 

Сплата адмінзбору

Для сплати потрібно навести камеру в "Дії" на QR-код біля реєстратора. Квитанція сформується автоматично. Наразі ця послуга доступна для мешканців Одеси, Хмельницького та Рівного. Поступово буде охоплена територія всієї країни.

Реєстрація операторів потужностей ринку

Потужності ринку — це будь-яке обладнання для виробництва, зберігання або транспортування харчових продуктів. Реєстрація через портал "Дія" триватиме хвилину. Від сьогодні більше не треба їздити по установах, ходити до ЦНАПу, носитися з пакетом документів або надсилати їх рекомендованими листами.

Зміна місця реєстрації та електронний підпис: Михайло Федоров про нові сервіси застосунку "Дія"

Зміна місця реєстрації та електронний підпис: Михайло Федоров про нові сервіси застосунку "Дія"

Український "паспорт вакцинації"

В Україні від 1 липня планують запустити "паспорт вакцинації", розповів Федорів в "Сніданку з 1+1". Зараз розроблють, зокрема, його дизайн. Сертифікат буде як паперовим, так і електронним. Він буде містити дані про вакцинацію, а також захворювання на COVID-19: було воно чи ні 

"Ми одна з перших країн, яка почала активно працювати з ВООЗ, Євросоюзом та всіма європейськими стандартами. Ми впершу чергу орієнтуємось на міжнародні процеси, щоб українці мали змогу подорожувати з паспортом. Як його можна буде використовувати в Україні, залежить від МОЗ. Від того, яку вони оберуть політику. Наша частина технічна: зробити так, щоб вакциновані українці, мали цей сертифікат", - наголосив Федоров. 

Як повідомлялося, Верховна Рада 30 березня 2021 року підтримала законопроєкт про цифрові паспорти у другому читанні. Проголосувало "за" 302 нардепа. Це означає, що цифрові документи в "Дії" матимуть таку ж юридичну силу, як і їхні пластикові чи паперові аналоги.