Ні направлення, ні прописки: у Києві черговий медик відмовився без грошей надавати допомогу підлітку

Дата публікації
Поділитись:
WhatsApp
Viber
Ні направлення, ні прописки: у Києві черговий медик відмовився без грошей надавати допомогу підлітку

Getty Images

14-річний хлопець зовсім не міг ковтати.

Якщо ви приїхали до лікарні за направленням швидкої до чергового лікаря - допомогу можуть вам і не надати. Так сталося з мамою 14-річного хлопця Тетяною Рачковською. Її сину стало зле: зовсім не міг ковтати. Швидка за телефоном відправила до найближчого чергового лора до Києва, але той надавати допомогу відмовився. Мовляв, ні направлення, ні місцевої прописки. Натомість, запропонував "поміч" за гроші.

Що ж робити в такій ситуації, з'ясовував "Сніданок з 1+1".

Вечір 5 серпня пані Тетяна запам'ятає на все життя. Жінка - мама трьох синів. Наймолодшому Назарію стало зле - було боляче ковтати. У Бучі, де проживає родина, о 21:00 чергових отоларингологів не було, а тому швидка направила їх до Києва. "На Богатирську. Лікарня номер 1. Там лікар сказав, що без направлення нас не прийме. А потім додав, що ми не з Києва. А потім каже, що огляд буде коштувати 300 грн", - згадує жінка.

Тетяна миттєво зателефонувала на гарячу лінію МОЗ. Врешті після довгих сперечань лікар таки оглянув хлопця й направив до "Охматдиту". 

"Сніданок" вирушив до лікарні, аби поспілкуватися з лікарем. Чекали довго, а потім побачили медика в сусідньому коридорі біля ліфта. Але розмова не склалася: отоларинголог відмовився щось коментувати. 

Що робити, якщо у лікарні за допомогу вимагають хабар

Що робити, якщо у лікарні за допомогу вимагають хабар

Що ж робити пацієнтам у такій ситуації, розповів адвокат Лаврентій Царук: "За ненадання медичної допомоги встановлена кримінальна відповідальність. Вимога лікарів сплатити кошти - це порушення кримінального закону. Є кримінальна стаття. Покарання - 1700 грн або до двох місяців виправних робіт. Гіршим наслідком буде  те, що такий лікар буде звільнений скоріше за все".

Головна порада - одразу телефонувати на "102".  Від цього моменту починається кримінальне впровадження, реєструється заява. У критичній ситуації пані Тетяна цього не зробила, але вже зараз написала скаргу до МОЗ і Національної служби здоров'я.

Наступна публікація