Рік умовно і штраф: у Запоріжжі суд вперше покарав власника електросамоката за наїзд на жінку

Дата публікації
Перегляди
727
Поділитись:
WhatsApp
Viber
Рік умовно і штраф: у Запоріжжі суд вперше покарав власника електросамоката за наїзд на жінку

Фото: Associated Press

Інцидент стався у 2020 році.

У Запоріжжі вперше в історії українського судочинства власника електросамоката покарали за наїзд на людину.

Чи є в Україні законодавство, яке б регулювало цей транспорт та чому запорізька історія цікава, розповіли у сюжеті Сніданку з 1+1.

Наш герой Дмитро 2 червня 2020 року запам'ятав надовго.  Його мама Ольга Миколаївна вийшла прогулятися та зняти гроші, але швидко додому не повернулася. "Відійшла від банкомату, вийшла на тратуар, а там її збив електросамокат", - розповів він. 

Жінка впала на асфальт, отримала травму: перелом правої шийки бедра. На операцію витратили понад сто тисяч гривень. Натомість пошук винуватиці тривав понад три місяці. Це вдалося спільними зусиллями чоловіка та поліції. Потім майже рік судової тяганини, після чого історія Ольги Миколаївни стала прецедентом.

Самокатниця винна: рік умовно та вимога виплати компенсації потерпілій, розповідає адвокат Ольги Миколаївни Сергій Єлисеєв: "Те, що самокат є транспортним засобом, визначав сам слідчий. Він керувався тим, що пунктом 1.10 правил дорожнього руху визначене саме поняття транспортного засобу. За своїми ознаками електросамокат все таки підпадає під це поняття".

Парламент планує легалізувати електротранспорт: моноколеса, гіроскутери та електросамокати

Парламент планує легалізувати електротранспорт: моноколеса, гіроскутери та електросамокати

Однак інший слідчий в іншому суді міг ухвалити й інакше рішення, бо законодавства щодо електротранспорту в Україні немає. Син потерпілої Дмитро сподівається, що історія його мами лише доведе необхідність врегулювати цю сферу.

Щоб хоч трохи врегулювати конфлікт пішоходи-самокатники-водії, у Києві наприкінці червня було укладено меморандум між міською владою та сервісами прокату самокатів. Максимальна швидкість для самоката - 20 кілометрів на годину. У спеціально визначених зонах - 14 кілометрів. Урегулювати рух електросамокатів на міському рівні, поки це не зроблено законодавчо, планують у Львові й Одесі.

До слова, минулого робочого тижня на порталі Верховної Ради з'явились два цікавих законопроєкти. Парламентарі таки вирішили легалізувати легкий персональний електротранспорт. Один документ встановлює правила пересування елктросамокатами, гіроскутерами, гіробордами та іншим схожим транспортом. Їздити пропонують винятково обладнаними велодоріжками. Якщо доріжки немає, то їхати можна краєм проїзної частини дороги, вулиці чи узбіччя. на тротуарах не можна взагалі. Молодшим за 16 років їхати не можна. Перевозити вантажі та пасажирів, якщо взагалі така можливість є, також не можна. 

Другий законопроєкт закріплює штрафи за порушення правил власниками мобільного електротранспорту - від 340 до 850 грн. Утім, поки що це - проєкти. За відсутності законів кожну ДТП за участю такої техніки в суді розглядається індивідуально.
 

Наступна публікація