В маршрутках Києва зміниться сплата за проїзд: чи варто очікувати здорожчання

В маршрутках Києва зміниться сплата за проїзд: чи варто очікувати здорожчання

В маршрутках Києва почали запроваджувати безготівкову оплату проїзду / колаж ТСН.ua

Приватні перевізники вважають, що краще зачекати з нововведенням до кінця війни.

В Києві у тестовому режимі запрацювала система безготівкової сплати проїзду у столичних маршутках. Запровадили новинку на маршруті №444 (ст. метро "Виставковий центр" – вул. Метрологічна), який обслуговує найбільший столичний приватний перевізник "Союз-Авто". Сайт ТСН.ua з’ясовував, як працює нововведення, скільки грошей витратили перевізники на обладнання і чи здорожчає після цього вартість проїзду.

Працює без збоїв: як сплатити за проїзд

В КМДА інформують, що сплатити за проїзд у маршрутці №444 можна банківською карткою, як пластиковою, так і за допомогою ґаджетів із функцією NFC, а також транспортною картою та Карткою Киянина.

Для сплати проїзду достатньо буде прикласти банківську картку або ґаджет із функцією безконтактної оплати до валідатора.

Пасажири пишуть, що списання коштів відбувається з гаманця, за аналогією з міською електричкою. Пільгові квитки валідуються без проблем.

"Все працює в штатному режимі, зауважень та скарг від перевізника та пасажирів не надходило, але для підбиття будь-яких підсумків і надання повних результатів необхідний значний проміжок часу. Наразі, збоїв чи проблем не зафіксовано", - розповіли сайту ТСН.ua в Департаменті інформаційно-комунікаційних технологій КМДА.

Там підтверджують, валідатори, які встановлено в рамках пілотного прєекту, перебувають на балансі комунального підприємства "Головний інформаційно-обчислювальний центр" (ГІОЦ).

"Планується, що в процесі тестування, вони будуть замінені на сумісні, які перевізник придбає за власні кошти. Тестову експлуатацію АСОП (автоматизована система оплати проїзду) на маршруті № 444 заплановано провести протягом 3 місяців. Питання щодо приєднання до АСОП інших приватних перевізників повинно вирішуватись шляхом укладання відповідних договорів між містом і перевізниками. КП ГІОЦ, як оператор АСОП технічно та технологічно готове забезпечити приєднання до АСОП приватних перевізників", - додають у департаменті.

Поки проїзд в маршрутках не дорожчає

Перевізник "Союз-Авто", який працює в АСОП у тестовому режимі, поки не розголошує скільки їм доведеться заплатити коштів за валідатори.

"Про вартість валідаторів поки не можу сказати. Після закінчення тестового режиму експлуатації та його результатів, відбудеться планова закупівля та підключення валідаторів на всіх наших маршрутах. Поки все це не позначиться на вартості проїзду", - розповів нам Олександр Гроссу, директор компанії перевізника ТОВ "Союз-Авто" .

Він додає, що питання вартості валідаторів недоречне, бо зараз все працює у тестовому режимі, а підсумки можна буде підбивати пізніше.

"Після цього ми зможемо говорити щось більш конкретніше. Про вартість обладнання, кількість та затрати на обслуговування", - додає перевізник.

Чого бояться перевізники

Інші приватні перевізники поки не поспішають встановлювати валідатори. Вони кажуть, що на їх придбання, встановлення та обслуговування потрібно витрачати дуже великі кошти, після чого їм доведеться піднімати вартість проїзду.

"Я вважаю, що питання встановлення валідаторів потрібно піднімати після закінчення війни. За валідатори і їх встановлення потрібно платили велику суму грошей. Також потрібно платити кошти за їх обслуговування. Під час повітряної тривоги влада вимагає, щоб автобус зупинився. Але, людина, заплатила гроші за проїзд, як нам з цього рахунку зняти ці кошти, щоб повернути? Зараз все просто – готівку повертаємо, якщо виникають такі ситуації. Врешті, валідатори можуть просто поламатися, а зароблені кошти не дійдуть до нас", - розповідає сайту ТСН.ua Микола Бацан, директор підприємства "Політехавто-Б".

Він додає, що найбільша зараз проблема для перевізників, це відсутність пасажиропотоку, хоча б довоєнного - пасажирів немає.

"Тому тут навіть підвищенням вартості проїзду не допоможеш – немає кого возити. Ми усі допомагаємо армії. Наше підприємство невеличке, а ми уже чотири автобуси віддали на армію. А щодо запровадження валідаторів, то нас це просто доб’є. Їх же потрібно обслуговувати, перевізник не зможе забезпечити установку та обслуговування валідаторів. Так, їх встановили на автобусах КП "Київпастранс", але там до цього відносяться так – заплатили люди чи ні, а держава все рівно компенсує їм збитки. Приватному перевізнику держава не допоможе, потрібно мати свої кошти. Тому ми просимо міську владу запроваджувати валідатори після того, як закінчиться війна", - зазначає Микола Бацан.

ГІОЦ: перевізники куплять валідатори за власний рахунок

В комунальному підприємстві ГІОЦ кажуть, що приватним перевізникам доведеться купувати валідатори для підключення до міської АСОП.

"Перед нами стоять два завдання – встановлення обладнання та робота в якості оператора АСОП. Згаданий маршрут, на якому працює приватний перевізник, підключений до міської системи АСОП. Всіма іншими питаннями займається Департамент транспортної інфраструктури КМДА, в тому числі, договірними відносинами. Для пілотного проекту на маршруті №444, щоб прискорити процедуру підключення, ми пішли на зустріч приватному перевізнику, їм тимчасово та безкоштовно встановили обладнання, яке є у нас на балансі, у рамках пілотного проєкту. Воно таке ж, як у КП "Київському метрополітені" і "Київпастранс". В процесі тестування будемо домовлятися з перевізниками і вони будуть самі купувати обладнання", - розповів сайту ТСН.ua Дмитро Шевченко, директор КП "Головний інформаційно-обчислювальний центр".

Він додає, що кошти, які безготівково сплачують пасажири надходять на їхнє підприємство, а пізніше потрапляють до перевізника.

"Як оператор ми збираємо кошти за проїзд і потім перераховуємо їх на приватного перевізника. Все відбувається за процедурою передбаченою нормативними документами Київради. За це наше підприємство отримує стандартний відсоток, власне, як і з комунальних перевізників – 4,93%. Поки з приватними перевізниками умови такі, а далі - це вже буде предметом перемовин", - додає Дмитро Шевченко.

Раніше сайт ТСН.ua розповідав про конфлікт між пасажирами і водієм столичної маршрутки через неплачений проїзд - водій маршрутки взяв пасажирів у "заручники" і вимагав заплатити кошти.

Читайте також:

З Києва зникли сучасні автобуси Volvo, натомість пасажирів возять іржаві "Богдани": що відбувається

У Києві водій маршрутки безкоштовно пригощає пасажирів цукерками: Мережа в захваті (фото)

У день смерті Путіна пасажирів київської маршрутки очікує сюрприз: фото

У Києві військового в балаклаві вигнали з маршрутки: подробиці скандалу (відео)

Повʼязані теми:

Наступна публікація