Здорожчання квитків та ускладнення медичного туризму: ймовірні наслідки закриття авіасполучення з Білоруссю

Здорожчання квитків та ускладнення медичного туризму: ймовірні наслідки закриття авіасполучення з Білоруссю

УНІАН

Небо зачиняється опівночі. Від завтра дістатись Білорусі з України буде практично неможливо.

Скасовані авіарейси, дорожчі авіаквитки, ускладнення медичного туризму, остаточне припинення мирних переговорів у Мінську - такі ймовірні наслідки рішення українського уряду про закриття авіасполучення з Білоруссю та заборону польотів в її повітряному просторі. Літати над цією країною небезпечно, вирішили в Києві. Водночас це означає приєднання України до європейських санкцій щодо режиму Лукашенка. Найбільших збитків вочевидь зазнає сама Білорусь.

Про те що зміниться для України - 25 травня йдеться у сюжеті ТСН.19:30.

Небо зачиняється опівночі. Від завтра дістатись Білорусі з України буде практично неможливо. Залізничне сполучення з цією країною припинилось ще торік, у березні через карантинні обмеження. Іноземців, які їдуть автобусами та авто, не пускає сама Білорусь, так само через пандемію. Виняток - екстраординарні ситуації. Для всіх решта повітряні ворота єдині були відчинені. Тепер прикордонники готуються зачинити і їх. 

"Якщо говорити про статистику людей , які використовують авіаційне сполучення з Білоруссю, то за тиждень це десь 6 тисяч осіб, як і на в'їзд, так і на виїзд. Звісно, що більшість відбувається через столичні аеропорти "Бориспіль" та "Жуляни" і в загальній кількості найбільше ними користуються іноземці, ніж громадяни України", - говорять вони. 

Іноземці - це здебільшого росіяни. Бо прямого авіасполучення з Росією немає від початку війни, а рейси до України та назад відбувались через Мінськ, на чому сусіди непогано заробляли. Тепер на трафіку між Росією та Україною зароблятиме, ймовірно, Польща. А українські авіакомпанії прораховують, як прокласти нові маршрути до Балтії та північної Європи в обхід Білорусі. SkyUp, яка виконує рейси у Фінляндію, вже повідомила - літатиме над ЄС. Час польоту трохи збільшиться. Чи позначиться це на вартості квитків, не кажуть. Проте очевидно: оминати Білорусь означатиме більшу відстань, більші витрати палива, а відтак - або дорожчі квитки, або скасовані рейси. 

"Якщо ми беремо лоукост, у якого середня вартість квитка була 50 євро, то зараз на початку це може бути 55-60 євро. І здавалось, не така критична різниця, але з падінням завантаження рейсу і попиту - вартість може бути 70-80 євро", - зазначає авіаексперт ГО "Інфраструктурна Рада" Євген Трескунов.

"У 21-му році це стосуватиметься тільки Вільнюса і Гельсінкі. Свою тарифну політику ми переглядати поки не будемо. Зрозуміло, все це додаткові витрати, але ми не бачимо поки ринкових можливостей піднімати ціну, конкуренція досить висока", - говорить президент "МАУ" Євгеній Дихне.

Невелика та дуже важлива категорія подорожніх - так звані медичні туристи. До Білорусі чимало українців літають на операції з трансплантації органів. Бо в Україні лише починають розвивати пересадку від померлих донорів. Натомість у Білорусі це поставлене на потік, а вартість операцій значно доступніша, ніж в інших країнах. Зараз за державною програмою в черзі на пересадку в Білорусі майже 400 українців, за яких Україна вже заплатила гроші. 

"Дуже багато людей використовують саме літак. Це швидко для таких хворих. Тому що вони - діалізні хворі, вони через день проходять процедуру гемодіалізу. Кордон наземний проходити дуже важко. Близько двох годин все перевіряють, дзвонять в лікарню, чи дійсно так, всю документацію веземо. Складно проходити наземні кордони. Літак - це спосіб як мінімум для половини людей потрапити на операцію", - говорить волонтерка Тетяна Якубець. 

Новини України: яких збитків може зазнати Україна через закриття авіасполучення з Білоруссю

Новини України: яких збитків може зазнати Україна через закриття авіасполучення з Білоруссю

Дипломатичні стосунки з Білоруссю зійшли нанівець ще після президентських виборів - Україна не визнала Лукашенка законно обраним через фальсифікації та силове придушення протестів. А переговори у мінській групі про мир на Донбасі ще від початку пандемії відбуваються лише онлайн. І до Мінська українська делегація вже вочевидь не повернеться, доки Лукашенко не піде, вважає представник Донбасу від України Денис Казанський. Він переконаний: в цій історії Україні, попри збитки, важливо бути на одному боці з цивілізованими країнами.

"Спочатку Білорусь захоплювала наших громадян і віддавала їх росіянам, ви пам'ятаєте історію з Павлом Грибом, якого довелось по обміну забирати. Зараз Білорусь фактично вчиняє терористичний акт. І це ж є рішення однієї України, всі сусіди Білорусі, всі цивілізовані країни заявляють про припинення авіасполучення з Білоруссю. Країну очолює вочевидь неадекватна людина, ми тут нічого не можемо вдіяти", - зазначає він. 

Та найбільших збитків - як політичних, так і економічних, зазнає сама Білорусь. В Україні закликають бойкотувати білоруські товари. А це не лише згущене молоко та морозиво. Мер Львова Андрій Садовий вже заявив, що розриває контракт на купівлю білоруських автобусів. Литва закликає Україну припинити закупівлю білоруської електроенергії. Також Україна закуповує в Білорусі пальне. От від нього відмовитись буде найважче через вигідну ціну. 

Наступна публікація