АМКУ відкрив ще одну справу проти найбільшого виробника курятини через завищені ціни

АМКУ відкрив ще одну справу проти найбільшого виробника курятини через завищені ціни

Фото: МХП

Групу "МХП" підозрюють у зловживанні монопольним становищем на ринку.

Антимонопольний комітет України відкрив ще одну справу проти Групи "МХП" ("Миронівський хлібопродукт" Юрія Косюка) за ознаками зловживання монопольним становищем на ринку. Причина – АМКУ не виявив обґрунтованих причин для підвищення цін на курятину цього виробника в липні-серпні 2017 року.

В АМКУ констатують, що обсяги виробництва курятини в Україні щороку зростають: 2016 рік - 710,570 тис. тонн, 2017 рік – 769,532 тис. тонн, 2018 рік – 776,461 тис. тонн. А найбільшим та найпотужнішим учасником ринку є саме Група "МХП", яка має структурні ознаки монопольного становища з частками 55% у 2016 році, 46% у 2017 році та 45% у 2018 році.

"Під час дослідження дій Групи "МХП" виявлено фактори, які можуть вказувати на неефективне функціонування ринку, а саме – запровадження обмежувальної політики щодо дистриб’юторів, субдистриб’юторів та партнерів. Комітетом розпочато розгляд справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Крім того, Комітетом не виявлено обґрунтованих причин для підвищення цін на курятину виробництва Групи "МХП" у липні-серпні 2017 року. Тому проти цієї групи відкрито іще одну справу за ознаками зловживання монопольним (домінувальним) становищем на ринку", - зазначили в АМКУ.

В Антимонопольному комітеті також розповіли про запроваджені 2017 року бюджетні дотації для виробників курятини. Мовляв, дотації вони могли отримати, адже дія відповідного закону "Про державну допомогу суб’єктам господарювання" не поширюється на підтримку у сфері сільського господарства. Водночас АМКУ оцінив, як ця грошова допомога вплинула на конкуренцію на ринку курятини.

"Надана державна підтримка не призвела до суттєвої зміни ринкових часток основних учасників. Більш того, частка Групи "МХП" на ринку (в тоннах) протягом 2016-2018 років зменшувалась, що пояснюється експорто-орієнтованою політикою виробника. Разом з тим у грошовому виразі обсяг продажів Групи "МХП" на внутрішньому ринку збільшується за рахунок збільшення цін на м'ясо куряче",- зазначили в АМКУ.

Прогнозується, що за підсумками 2019 року частка Групи "МХП" на українському ринку зросте до 47% - за рахунок збільшення обсягів виробництва курятини на другій черзі "Вінницької птахофабрики" (запущена 2018 року).

Нагадаємо, в червні цього року АМКУ розпочав розслідування щодо дій групи "МХП" на ринку курятини за ознаками зловживання монопольним становищем.

МХП - один з найбільших українських агровиробників. Також має виробничі активи в Нідерландах, Словенії, Словаччині та дистрибуційний офіс в ОАЕ. Продукція компанії представлена в 80 країнах. Серед її брендів – "Наша Ряба", Qualiko, "Легко!", "Бащинський", Ukrainian Chicken.

У США створили курятину, вирощену зі стовбурових клітин курки, взятих з пір’я

У США створили курятину, вирощену зі стовбурових клітин курки, взятих з пір’я

 

Повʼязані теми:

Наступна публікація