Бути унікальним. Як українські виробники харчових продуктів підкорюють ринок

Ми розбиралися, що використовують українські виробники, аби встигати за технологічними новинками, та як це позначається на якості виготовленої продукції.

Українські виробники харчових продуктів прагнуть бути першими і кращими у своєму сегменті. Для цього вони удосконалюють технологію виробництва, впроваджують нові рішення, експериментують з новими продуктами.

Наразі виготовлення продукції тієї чи іншої галузі нерозривно пов’язане з ресурсозбереженням, оптимізацією технологічних процесів, забезпеченням гігієни виробництва та контролем якості продуктів і їх безпечності. Переймання досвіду від закордонних колег, конкуренція в дотриманні екологічних стандартів — уже давно не новаторство, а мейнстрім, який набирає обертів.

Що ж використовують українські виробники, аби встигати за технологічними новинками, та як це позначається на якості виготовленої продукції, дізнавався ТСН.ua.

Народний вибір

Більшість споживачів цікавить якість харчових продуктів першої необхідності і тих, які користуються найбільшим попитом, зокрема, м’яса, хліба, молока, кондитерських виробів та продуктів для дитячого харчування. Ми запитали в представників деяких із цих галузей, як вони підтверджують якість та завойовують довіру покупців.

За словами Оксани Панасюк, головного технолога агрохолдингу МХП, який є лідером виробництва м’яса птиці в Україні, важливим для діяльності компанії є замкнений цикл діяльності птахофабрик.

"Ми відповідаємо за всі етапи процесу виробництва курятини: від вирощування власних зернових до виробництва якісних комбікормів для годівлі птиці, від продукування інкубаційного яйця до розповсюдження й продажу готової продукції. Її безпечність та високу якість гарантує суворий контроль за дотриманням стандартів та застосування інноваційного обладнання, зокрема, вдосконалена система охолодження забезпечує охолодження м‘яса птиці до температури 1°С, скорочується час виробництва, і якісний та безпечний продукт швидше потрапляє до споживача", — зазначає Панасюк. 

Курятина_МХП, спецпроект_2
Калібрувальне обладнання на "Вінницькій птахофабриці" Групи МХП

Свої методи контролю якості продуктів харчування застосовує компанія "Молочний Альянс". Приміром, усі лінії виробництва обладнані металошукачами. "Яготинський маслозавод використовує тільки якісну сировину, яку закупляє виключно у фермерських господарств. Домішки до молока не додаються", — запевняють у компанії.

За словами голови правління "Молочного Альянсу" Сергія Вовченка, за 10 років у технології та виробничі потужності інвестовано понад 1 млрд грн. Цьогоріч компанія планує витратити на розвиток ще 200 млн грн.

Окрім того, виробники прагнуть зробити свої продукти максимально зручними для споживачів. Ергономічна упаковка, редизайн пляшок, пакетів, піддонів — уже звична справа для українських харчовиків. Зокрема, оптимальний обсяг продукту у пляшечці, максимально зручна форма батончика, економна упаковка — тренди сучасного ринку. Крім того, компанії пропонують споживачеві нові продукти.

Наприклад, МХП представив ринку новинки, які відповідають запитам споживача — "зручний" і смачний продукт без кісток і шкіри — філе стегна, м’ясо ніжки. "Для виробництва цих продуктів встановлено сучасну лінію з автоматизованою системою відділення кістки та шкіри голландської фірми", — пояснює Оксана Панасюк.

Ще одна проблема, яку наразі активно вирішують виробники продуктів харчування, — гігієна виробництва. За словами Панасюк, на підприємствах холдингу дотримання вимог гігієни виробництва забезпечується широким спектром сучасного обладнання, яке постійно оновлюється. Більше 80% продукції МХП випускається в упаковці.

"За мету поставлено 100% випуск упакованої продукції, що робить товар більш привабливим і захищеним від зовнішніх чинників, а значить — безпечним, і споживач отримує повну інформацію про продукт", — каже вона.

Проблема біорозчинної тари, екологічних варіантів пакування продукції наразі хвилює більшість відповідальних українських виробників — починаючи від пивоварів і закінчуючи виробниками молочної продукції, хлібобулочних виробів та інших категорій продуктів харчування.

Оригінальний підхід

Наразі виробники намагаються відкрити нові ніші для споживачів. Адже, що оригінальніший продукт, то більше в нього можливостей стати трендовим та широковживаним.

У корпорації "Рошен" розповідають про унікальну технологію багатошарового виливу цукерок методом "one shot" i "triple shot". "Фабрика вперше на українському ринку випустила м’який ірис з начинками та без", — наводять приклад унікального продукту в "Рошен".

У "Молочному Альянсі" власник компанії Олександр Деркач свого часу пишався запуском густих турецьких йогуртів. Продукт став затребуваним на ринку, а ця категорія почала розширюватися.

У МХП розвивається новий напрям з випуску каліброваного продукту (натуральної продукції з визначеною точною вагою та формою, — ред.), що відповідає потребам споживача. Для цього встановлено сучасне калібрувальне обладнання європейського зразка.

Виробники намагаються експериментувати зі своїми продуктами. Деколи такі маневри обходяться недешево, проте інколи саме експериментальні позиції дивують ринок і отримують виграшні позиції серед конкурентів.

Новітні технології дають безліч можливостей для створення новинок серед продуктів харчування та способів їх виробництва і пакування. Виграє той, хто вирізняється якістю, підтверджує безпечність своєї продукції й показує дбайливе ставлення до споживача та екології.

Залиште свій коментар

Вибір редакції