Ми розбиралися, що використовують українські виробники, аби встигати за технологічними новинками, та як це позначається на якості виготовленої продукції.
Українські виробники харчових продуктів прагнуть бути першими і кращими у своєму сегменті. Для цього вони удосконалюють технологію виробництва, впроваджують нові рішення, експериментують з новими продуктами.
Наразі виготовлення продукції тієї чи іншої галузі нерозривно пов’язане з ресурсозбереженням, оптимізацією технологічних процесів, забезпеченням гігієни виробництва та контролем якості продуктів і їх безпечності. Переймання досвіду від закордонних колег, конкуренція в дотриманні екологічних стандартів — уже давно не новаторство, а мейнстрім, який набирає обертів.
Що ж використовують українські виробники, аби встигати за технологічними новинками, та як це позначається на якості виготовленої продукції, дізнавався ТСН.ua.
Народний вибір
Більшість споживачів цікавить якість харчових продуктів першої необхідності і тих, які користуються найбільшим попитом, зокрема, м’яса, хліба, молока, кондитерських виробів та продуктів для дитячого харчування. Ми запитали в представників деяких із цих галузей, як вони підтверджують якість та завойовують довіру покупців.
За словами Оксани Панасюк, головного технолога агрохолдингу МХП, який є лідером виробництва м’яса птиці в Україні, важливим для діяльності компанії є замкнений цикл діяльності птахофабрик.
"Ми відповідаємо за всі етапи процесу виробництва курятини: від вирощування власних зернових до виробництва якісних комбікормів для годівлі птиці, від продукування інкубаційного яйця до розповсюдження й продажу готової продукції. Її безпечність та високу якість гарантує суворий контроль за дотриманням стандартів та застосування інноваційного обладнання, зокрема, вдосконалена система охолодження забезпечує охолодження м‘яса птиці до температури 1°С, скорочується час виробництва, і якісний та безпечний продукт швидше потрапляє до споживача", — зазначає Панасюк.
Свої методи контролю якості продуктів харчування застосовує компанія "Молочний Альянс". Приміром, усі лінії виробництва обладнані металошукачами. "Яготинський маслозавод використовує тільки якісну сировину, яку закупляє виключно у фермерських господарств. Домішки до молока не додаються", — запевняють у компанії.
За словами голови правління "Молочного Альянсу" Сергія Вовченка, за 10 років у технології та виробничі потужності інвестовано понад 1 млрд грн. Цьогоріч компанія планує витратити на розвиток ще 200 млн грн.
Окрім того, виробники прагнуть зробити свої продукти максимально зручними для споживачів. Ергономічна упаковка, редизайн пляшок, пакетів, піддонів — уже звична справа для українських харчовиків. Зокрема, оптимальний обсяг продукту у пляшечці, максимально зручна форма батончика, економна упаковка — тренди сучасного ринку. Крім того, компанії пропонують споживачеві нові продукти.
Наприклад, МХП представив ринку новинки, які відповідають запитам споживача — "зручний" і смачний продукт без кісток і шкіри — філе стегна, м’ясо ніжки. "Для виробництва цих продуктів встановлено сучасну лінію з автоматизованою системою відділення кістки та шкіри голландської фірми", — пояснює Оксана Панасюк.
Ще одна проблема, яку наразі активно вирішують виробники продуктів харчування, — гігієна виробництва. За словами Панасюк, на підприємствах холдингу дотримання вимог гігієни виробництва забезпечується широким спектром сучасного обладнання, яке постійно оновлюється. Більше 80% продукції МХП випускається в упаковці.
"За мету поставлено 100% випуск упакованої продукції, що робить товар більш привабливим і захищеним від зовнішніх чинників, а значить — безпечним, і споживач отримує повну інформацію про продукт", — каже вона.
Проблема біорозчинної тари, екологічних варіантів пакування продукції наразі хвилює більшість відповідальних українських виробників — починаючи від пивоварів і закінчуючи виробниками молочної продукції, хлібобулочних виробів та інших категорій продуктів харчування.
Оригінальний підхід
Наразі виробники намагаються відкрити нові ніші для споживачів. Адже, що оригінальніший продукт, то більше в нього можливостей стати трендовим та широковживаним.
У корпорації "Рошен" розповідають про унікальну технологію багатошарового виливу цукерок методом "one shot" i "triple shot". "Фабрика вперше на українському ринку випустила м’який ірис з начинками та без", — наводять приклад унікального продукту в "Рошен".
У "Молочному Альянсі" власник компанії Олександр Деркач свого часу пишався запуском густих турецьких йогуртів. Продукт став затребуваним на ринку, а ця категорія почала розширюватися.
У МХП розвивається новий напрям з випуску каліброваного продукту (натуральної продукції з визначеною точною вагою та формою, — ред.), що відповідає потребам споживача. Для цього встановлено сучасне калібрувальне обладнання європейського зразка.
Виробники намагаються експериментувати зі своїми продуктами. Деколи такі маневри обходяться недешево, проте інколи саме експериментальні позиції дивують ринок і отримують виграшні позиції серед конкурентів.
Новітні технології дають безліч можливостей для створення новинок серед продуктів харчування та способів їх виробництва і пакування. Виграє той, хто вирізняється якістю, підтверджує безпечність своєї продукції й показує дбайливе ставлення до споживача та екології.