Чорна п’ятниця по-українськи. Як магазини обманюють знижками і як захиститися шоперам

Нечесні рітейлери заробляють на ажіотажі серед покупців.

Чорна п’ятниця - день, коли всі магазини США нагадують божевільню. Цього року в довжелезних чергах стояли 32 мільйони американців або п’ята частина країни. Найпопулярніший товар - плазма на всю стіну.

Як зазначається у сюжеті ТСН.Тиждень, колір, в який розфарбували день знижок, виник невипадково. Справа в тому, що американські бухгалтери мали одну звичку: у книгу, де вони зводили дебет із кредитом, збитки записували червоним чорнилом, а прибутки чорним.

Як повідомив бренд-менеджер Вадим Пустотін, щороку в одну Чорну п’ятницю американці витрачають 600 млрд дол. Це сума, яку Україна заробляє за 20 років. На що готові витрачатися українці легко перевірити, зазирнувши в торговельні центри.

Багато покупців, які прийшли полювати на знижки, так нічого і не купили, бо не на всі товари були акційні пропозиції. "Ці знижки – обіцянки. Це найголовніший хіт. Чорна п’ятниця потрібна магазинам, щоб створити ажіотаж, щоб люди, які нічого не планували купувати, прийшли і витратили гроші", - вважає Пустонін.

Цей принцип діє безвідмовно. Покупці самі з задоволенням його ковтають, почувши солодке слово “знижка”. Бренд-менеджер радить не поспішати довіряти, адже у половині випадків це буде пряма або прихована неправда.

Як показав експеримент, у деяких українських магазинах ціни на деякі товари навпаки зросли. Наприклад, куртка здорожчала за ніч на 100 грн. Такими махінаціями в святий день для шоперів грішить переважна більшість магазинів. Трійка небезпек виглядає так: одяг мас-маркету (найчастіше дають знижку на переписаних цінниках); побутова техніка та гаджети (продавати ці товари дешевше, навіть розраховуючи на високий попит, ніхто не буде). "Знижка у 30% виглядає за межею. Якщо ви зустрінете, що знижка на техніку або технічні товари більше 30%, навіть 20%, то знайде, що це обман", - повідомив Пустонін.

Тому саме до Чорної п’ятниці просто необхідно ретельно готуватися. Якщо мрієте вхопити велику знижку на кросівки чи телефон, дивіться в обидва цінники. І не тільки в день розпродажу, а й напередодні.

Шалені черги за дешевими плазмами без їжі й води: у США розпочалася "чорна п’ятниця"

Як не дати себе обдурити

"Можуть ліпити яскраву дуже гарну рекламу. Знижки на все мінус 70%. Коли ти заходиш, то розумієш, що 70% - це на якісь дві речі, що залишилися з позаминулої колекції. На інші може 10%, 20%, а нова колекція взагалі не підпадає. Тоді це недобросовісна реклама", - стверджує юрист Інна Рудик.

Такої яскравої і незрозумілої реклами в торговельному центрі чимало. Юрист Рудик радить судитися з нечесними магазинами. Зокрема, звертатися і до Антимонопольного комітету. Щоб остаточно захистити себе в дні тотального розпродажу - краще за все знати у кого саме купувати. За словами PR-менеджера торговельного центру Тетяни Атаджанової, до розпродажів дуже чесно ставляться іноземні імпортери і представники. Вони не переклеюють, не змінюють цін за день і не підвищують їх. Це збереже і гаманець, і нерви.

Хоч Чорна п’ятниця поки в українських магазинах виглядає, як велика мильна бульбашка, знайти чесних гравців можна.

Ірина Прокоф’єва 

ВідеоЧорна п'ятниця по-українськи: магазини користуються ажіотажем для власних заробітків

Залиште свій коментар

Наступна публікація