Нардепи ухвалили в першому читанні законопроєкт про ГТС. Чому це важливо для України та невигідно Росії

Нардепи ухвалили в першому читанні законопроєкт про ГТС. Чому це важливо для України та невигідно Росії

Фото: Укртрансгаз

Документ потрібен для анбандлінгу в системі "Нафтогазу".

18 жовтня Верховна Рада в першому читанні ухвалила 286 голосами законопроєкт "Про внесення змін до деяких законів України у зв'язку з відокремленням діяльності з транспортування природного газу".

Документ потрібен, перш за все, для проведення анбандлінгу "Нафтогазу", що зробить можливим укладання нового договору про транзит за європейськими правилами. А також – для забезпечення виконання зобов'язань України щодо відокремлення діяльності з транспортування електричної енергії.

Законопроєкт передбачає внесення змін до низки чинних законів.

"Цей законопроєкт необхідний для завершення процесу відокремлення оператора ГТС від "Нафтогазу". Ми йшли до цього 5 років. Народні депутати дали Україні шанс на збереження статусу транзитної країни, яка має ключове значення для безпеки і комфорту європейських споживачів. Цей статус ставить наші транзитні переговори з Росією в центр уваги найвищих посадовців в Брюсселі, Берліні чи Парижі", - написав у Facebook керівник "Нафтогазу України" Андрій Коболєв.

Щороку Україна отримує від транзиту газу близько 3 млрд доларів доходу.

"Сама наявність важливих для ЄС газопроводів у нас на сході – це частина нашої системи оборони і елемент стримування збройної агресії. Кремль прагне обійти Україну як транзитера за допомогою "Північного потоку-2" і розібратися з нами нарешті "по-своєму". Щоб уникнути такого сценарію, нам необхідна максимальна підтримка наших європейських партнерів. А це означає, що ми маємо працювати за європейськими правилами. Сьогодні український парламент зробив величезний крок до того, щоб зберегти цю статтю доходів і джерело геополітичного захисту для України", - наголосив Коболєв.

Що передбачає законопроєкт і для чого він потрібен:

- документ повинен бути ухвалений і підписаний якомога швидше, щоб Україна встигла отримати погоджену ЄС сертифікацію нового оператора ГТС до кінця року (і кінця чинного контракту з російським "Газпромом");

- не йдеться про приватизацію ГТС. Вона на 100% залишиться у власності держави;

- "Нафтогаз" перестане бути монополістом у магістральному транспортуванні газу. Від 1 січня 2020 року "Нафтогаз" не матиме жодного впливу на операційну діяльність нового незалежного оператора;

- представники Енергетичного співтовариства підтвердили, що ці законодавчі зміни повністю відповідають вимогам Третього енергопакету ЄС і закликали українську владу ухвалити їх якомога швидше;

- без цих законодавчих змін Україна не встигне підготувати нового оператора, який має підписати новий контракт з "Газпромом". Росія матиме підстави сказати, що українська сторона не готова працювати за європейськими правилами;

- тоді будь-які майбутні відносини з "Газпромом" будуть відбуватися на умовах Росії, а не на основі європейських директив, які захищають учасників ринку в ЄС і можуть так само захищати українців.

Щойно народні депутати проголосували за законопроект 2239-1 за основу. Цей законопроект необхідний для завершення...

Опубліковано Andriy Kobolyev Пʼятниця, 18 жовтня 2019 р.

Повʼязані теми:

Стаття з добірки новин:
Газовий конфлікт України і РФ
Наступна публікація