У Раді зареєстрували законопроєкт, який здешевить пальне і зменшить залежність від Росії

У Раді зареєстрували законопроєкт, який здешевить пальне і зменшить залежність від Росії

Законодавці заклали норми, відповідно до Стратегії національної безпеки України, затвердженої Указом президента.

У Верховній Раді 15 вересня зареєстрували законопроєкт №4098 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо збалансованості ставок акцизного податку на пальне", який сприятиме вирівнюванню в Україні ставки акцизного податку для основних видів палива, збільшенню виробництва вітчизняного палива і зменшенню імпорт скрапленого газу, зокрема з Росії.

Відповідне повідомлення розміщено на сайті парламенту.

Ініціаторами законопроєкту виступили нардепи від фракції "Слуга народу". Законотворці пропонують змінити ставки акцизного податку для бензину, дизельного пального і скрапленого газу. За оцінками ініціаторів документу, ціна пального на заправках зменшиться на 2,9-3,0 грн/літр, а вартість газу навпаки - зросте на 3,0-3,4 грн.

Пропонується така зміна ставок акцизу:

  1. бензину - від 213,50 € до 139,50 €;
  2. скрапленого газу - від 52 € до 139,50 €;
  3. дизпалива - 139,50 €.

Такі зміни дозволять поповнити бюджет на щонайменше 4,1 млрд грн на рік, переконані автори законопроєкту.

Крім того, після вирівнювання акцизного податку на пальне всі автомобілісти сплачуватимуть однаковий податок за паливо, бо він вже буде закладений у вартості пального.

Водночас пільги на скраплений газ, який використовують для комунально-побутових потреб, залишаться чинними і податкова знижка на переобладнання авто на газ теж діятиме, тому зміни не вплинуть на незахищені верстви населення (до прикладу, люди, які тимчасово втратили працездатність, малозабезпечені сім'ї, особи з інвалідністю - ред.).

Також очікується, що за кілька років завдяки коригуванню акцизів суттєво зросте українське виробництво та зменшиться енергозалежність від російського імпорту (від 75% до 50%).

Внесення змін пояснюється тим, що наразі через зростання обсягів імпорту з Росії у другому кварталі 2020 року виникло скорочення обсягів внутрішнього виробництва дизеля майже на 40 тис. тонн та зменшення постачання з альтернативних джерел (морський імпорт) на 36-46 тис. тонн порівняно з найбільшими показниками, досягнутими 2020-го року.

Народні депутати переконані, що без внесених змін щорічні втрати бюджету з акцизного податку перевищують 5 млрд грн. "У перспективі (від 2 до 3 років), коригування акцизів призведе до зростання споживання бензинів до 3 млн. тонн (прогнозовано до 70% українського виробництва) та зупинення росту та зниження споживання скрапленого газу до 1 млн.тонн (зниження залежності від російського імпорту з 75% до 50%.) та усуненню відповідних негативних чинників", - йдеться у документі.

Також у документі сказано, що чинні умови оподаткування акцизним податком пального можуть призвести до негативних наслідків, зокрема:

  • У разі закриття виробництва зменшиться кількість працівників, що призведе до збільшення кількості безробітних та соціальній напрузі в регіонах,
  • У разі збільшення споживання скрапленого газу збільшиться залежність від імпортних поставок (забезпечення потреби споживання імпортом сягає 75%),
  • Зменшення на ринку попиту на бензин тягне за собою закриття нафтопереробних підприємств через відсутність ринку збуту та технологічні особливості виробничого процесу
  • Дотування користувачів скрапленого газу низьким акцизним податком призводить до щорічних втрат в державному бюджеті, зокрема до Дорожного фонду (акцизний податок на пальне 100% зараховується до Дорожнього фонду, загальні втрати від низького акцизу становлять щонайменше 13 млрд грн).

Торік в Україні споживання дизпалива становило 7 млн тонн, бензину і скрапленого газу – по 2 млн тонн. Разом із тим, обсяги імпорту скрапленого газу з РФ у першому півріччі 2019 року збільшились на 41% у порівнянні з першим півріччям 2018 року. Разом із тим, Україна на 100% може бути забезпечена бензинами власного виробництва.

За даними  Державної митної служби України, протягом 2019 року:
- у структурі імпорту високооктанових бензинів переважали обсяги імпорту високооктанових бензинів, походженням з Республіки Білорусь (понад 65 % в загальному обсязі імпорту) та Литви (близько 30 % в загальному обсязі імпорту);
- у структурі імпорту дизельного палива переважали обсяги імпорту дизельного палива, походженням з Республіки Білорусь (понад 40 % в загальному обсязі імпорту) та Російської Федерації (понад 35 % в загальному обсязі імпорту);
- у структурі імпорту скрапленого газу переважали обсяги імпорту скрапленого газу, походженням з Російської Федерації (понад 45 % в загальному обсязі імпорту), Республіки Білорусь (понад 25 % в загальному обсязі імпорту) та Республіки Казахстан (понад 20 % в загальному обсязі імпорту).

За 5 місяців 2020 року в Україну імпортовано бензинів 366,4 тис. тонн, що на 6,4% менше, ніж за 5 місяців 2019 року (з РФ імпорт не здійснювався), дизельного пального – 2320,2 тис.тонн, що на 0,5% більше, ніж за 5 місяців 2019 року (у тому числі з РФ – 1072 тис.тонн, 39,5% імпорту) та скрапленого газу (LPG) – 579,5 тис.тонн, що на 4,8% більше, ніж за 5 місяців 2019 року (у тому числі з РФ – 292,5 тис.тонн, 38,3% імпорту).

Залиште свій коментар

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

Новини партнерів