До України заходить IKEA. Все, що треба знати про шведську компанію

До України заходить IKEA. Все, що треба знати про шведську компанію

Фото: ТСН.ua

Вона вже уклала договір оренди для першого магазину в Києві.

Президент України Петро Порошенко 12 вересня провів зустріч із виконавчим директором IKEA у Південно-Східній Європі Стефаном Вановербеке та офіційно підтвердив – шведська компанія виходить на український ринок.

Епопея із появою магазину IKEA в Україні триває вже понад 10 років, однак у 2018 році заяви уряду лунали все чіткіше та конкретніше, і ось у вересні інформація підтвердилась остаточно. Міжнародна корпорація, чиї магазини вже розташовані у 54 країнах світу, у 2019 році відкриє свій перший магазин у Києві.

ТСН.ua зібрав основні факти, які варто знати про шведську компанію.

Що таке IKEA

IKEA – це міжнародна корпорація, яка займається розробкою, виготовленням та продажем меблів для дому, кухонної техніки та інших домашніх аксесуарів. Від 2008 року є найбільшим у світі продавцем меблів.

Назва компанії є акронімом, який складається з перших літер імені та прізвища засновника корпорації (Інґвар Кампрад), назви сімейної ферми, де він народився (Елмтарід), та населеного пункту, який був розташований поруч (Агуннарід). У 2015 році Кампрад увійшов до десятки найбагатших людей світу.

Формат магазинів

Зазвичай, IKEA відкриває величезні магазини на околицях міст або найбільш завантажених автомагістралях. У Південній Кореї та Китаї площа деяких магазинів компанії сягає 52-57 тисяч квадратних метрів. Зазвичай – це синьо-жовті будівлі під колір шведського прапора. Доволі часто в магазинах є лише одна доріжка вздовж всього асортименту, який у керівництві компанії називають "довгим природним шляхом". Таким чином, клієнт оглядає абсолютно весь магазин, на відміну від інших гіпермаркетів, які дозволяють відвідувачам ходити численними рядами та безпосередньо у потрібні відділи.

Перед касами також існує зона з товарами, де переважно розміщені повернені або пошкоджені товари, на які розповсюджують великі знижки. Крім цього, у кожному магазині IKEA є власний ресторан із традиційними шведськими стравами, зокрема славнозвісними фрикаделькими. Також інколи меню ресторанів доповнюють і місцевою кухнею. Є у всіх магазинах і спеціальна дитяча зона, де батьки можуть лишити своїх дітей на період відвідування магазину.

Асортимент товарів

IKEA має неймовірно широкий асортимент меблів – від різних аксесуарів для дому та зелених насаджень до повністю самозбірних будинків. Родзинкою компанії є те, що всі меблі покупці самостійно збирають удома, адже продаються вони у розібраному стані в компактних коробках для того, щоб придбані товари могли без проблем поміститися у багажник легкового автомобіля. До товару обов’язково додається ілюстрована кольорова інструкція та кілька стандартних інструментів для збирання меблів.

Окрім меблів у IKEA можна придбати і більшість інших речей – посуд, електричні пристрої, одяг та білизну, елементи декору для саду та зелені насадження, і навіть низку продовольчих товарів – традиційні шведські шоколад, джем, млинці, фрикадельки та напої.

Ще один цікавий факт – весь асортимент товарів у IKEA має власний алгоритм назв. Засновник компанії Кампрад страждав на дислексію і він неодноразово визнавав, що це відіграло неабияку роль в роботі магазину. А тому всі товари в IKEA називаються одним словом (рідше двома) залежно від типу. Так, товари для ванної кімнати мають назви скандинавських озер, річок та заток; м’які меблі, журнальні столики, книжкові полиці називаються шведськими словами; стільці та столи – чоловічими іменами; тканини та штори – жіночими іменами; освітлення називають науковими термінами або назвами місяців, днів і т.д.; дитячі предмети – іменами тварин, і так більшість груп товарів.

Ціни в магазинах IKEA в усьому світі відрізняються залежно від країни, однак переважно їх вважають доволі низькими. У самій компанії стверджують, що низькі ціни є основною прерогативою бізнес-ідеї цього магазину. Для прикладу там зазначають, що спочатку встановлюють ціну, а вже потім розробляють продукт під цю вартість.

Приміром, найвідоміший та найпопулярніший товар в IKEA – диван Klippan у Польщі коштує від 600 злотих (160 доларів), а у Болгарії – від 300 левів (170 доларів). У Румунії ж цей двомісний диван продають за 929 леїв (232 долари).

Вихід на український ринок

Процес виходу IKEA на український ринок триває ще з 2005 року. Аж тоді компанія звернулась до Київради з проханням виділити їй землю для будівництва власного супермаркету, однак перемовини провалились. У 2009 році IKEA вже придбала землю в Одеській області для будівництва як власного заводу, так і супермаркету, однак згодом відмовилась виходити на український ринок через можливу нерентабельність. Весь цей час в Україні продовжував працювати закупівельний офіс IKEA.

У 2017 році компанія офіційно повідомила, що надала франшизу для виходу на український ринок. Через рік, у травні, в Кабміні офіційно підтвердили, що до кінця року IKEA з'явиться в Україні. У липні компанія офіційно опублікувала оголошення про набір співробітників до свого українського підрозділу, а 12 вересня всі сумніви зняв президент України Петро Порошенко, який остаточно підтвердив вихід шведів на український ринок.

Який вигляд матиме перший магазин в Києві

Традиційно IKEA відкриває величезні гіпермаркети на околицях міст або найбільш завантажених автомагістралях. Однак до України компанія спочатку зайде в "полегшеному форматі" - city store. Від минулого року IKEA заявила про наміри відкривати магазини меншого формату ближче до центрів міст. Акцент в цих магазинах буде поставлений на онлайн-продаж, оскільки асортимент в них буде представлений значно менший, ніж в традиційних гіпермаркетах.

Фото: Retailers

У середньому в світі магазини IKEA займають площу в майже 28 тисяч квадратних метрів. Що ж стосується Києва, то компанія підписала договір оренди на приміщення площею близько чотирьох тисяч квадратних метрів з київським ТРЦ Ocean Mall, який має відкритися наступного року поблизу станції метро "Либідська".

Відгуки про IKEA

Зазвичай, компанію хвалять за виробництво дизайнерських сучасних меблів за доступними цінами та новаторськими технологіями (як, наприклад, принцип самостійного збирання меблів). Крім того, IKEA робить неабиякий акцент на екологічності виробництва, зокрема майже 50% електроенергії, яку використовує компанія для виробництва, створюють відновлювальні джерела енергії.

Однак, за більш ніж п’ятдесятирічну історію IKEA неодноразово була в центрі різних скандалів та судових позовів. Інколи компанію критикували за сексизм у рекламних роликах, цінову дискримінацію щодо сусідніх країн та країн з майже однаковим курсом національних валют, а також за невідповідність меблів заявленим параметрам якості. Крім цього, покупці часто скаржаться: є вірогідність, що після придбання товару для самозбирання буде не вистачати певних деталей, однак IKEA завжди надсилає на вимогу ті деталі, яких не виявилося у комплекті.

Перший музей IKEA відкриється наприкінці червня у Швеції

Перший музей IKEA відкриється наприкінці червня у Швеції

 

Повʼязані теми:

Наступна публікація