Галузеві експерти назвали міністра Омеляна винуватцем скандалу з Ryanair

Зриву переговорів не було б, якби посадовець не перевищив повноважень на переговорах і не зробив із приходу Ryanair гучного піару, на котрому можна спекулювати.

Скандал навколо ірландського лоукосту Ryanair сягнув рівня Кабінету міністрів України. Прем'єр-міністр Володимир Гройсман заявив, що налаштований повернути сторони конфлікту до перемов, ідеться в сюжеті ТСН.19:30.

"Я би хотів, щоб був проведений повноцінний аудит ведення переговорів, і ми домовились, що міністерство інфраструктури, аеропорт "Бориспіль", спільно з офісами розвитку інвестицій займуться процесом відновлення, аудиту, перговорного процесу", - наголосив очільник уряду. При цьому Гройсман наголосив, що умови ведення господарської діяльності мають бути однаковими для всіх учасників ринку.

ВідеоЕксперти заявили, що поведінка Ryanair спрямована на підвищення ставок і збільшення привілеїв

Деякі авіаційні експерти кажуть, що демарш Ryanair – це гра на підвищення ставок. Ірландці і раніше під час переговорів гучно грюкали дверима, щоб потім повернутися на більш вигідних для себе умовах. Так уже було в Польші та країнах Балтії. В Україні переговори з лоукостером тривають 5 років, цьогоріч у березні вони активізувались. Тоді міністр інфраструктури Володимир Омелян зустрівся із керівниками авіакомпанії і підписав секретний меморандум – пообіцяв ірландцям привілеї в аеропортах Львова та Києва.

Львів погодився виконати обіцянки міністра, приватні "Жуляни" одразу відмовились. "Бориспіль" довго вагався, але врешті його директор заявив, що не може виконати вимоги Ryanair – безкоштовної аеронавігації, безкоштовних реєстраційних стійок у терміналах, безкоштовного приміщення для головного офісу і офісу з продажу квитків та права збудувати власний готель на території аеропорту. Керівництво аеропорту підрахувало, що за таких умов підприємство недоотримає два мільярди гривень прибутків. Після цього ірландці оголосили, що йдуть з України.

Експерти наполягають, що стратегічних помилок з самого початку наробило профільне міністерство. "Взагалі що міністр вступив у переговори – це була помилка. Він запропонував найкраще, що в нас є, за безцінь", - вважає Ланецький. "Міністр не мав права підписувати меморандум, не мав права обіцяти ексклюзивні умови, котрі недоступні всіх іншим авіаперевізникам", - вважає Боднар.

Наразі контракт Ryanair із аеропортом міста Львів підписаний. Юридично він ніяк не пов'язаний із переговорами з "Борисполем", тож ірландці мають його виконувати. Цілком можливо, що після його підписання, вони провели маркетингові дослідження і усвідомили, що потенційних пасажирів в Україні недостатньо, щоби бізнес був прибутковим.

Кореспондент ТСН Дмитро Святненко

Залиште свій коментар

Наступна публікація