"Карантинні" 8 тисяч гривень: хто може отримати допомогу і що для цього треба зробити

Дата публікації
Перегляди
65к
Поділитись:
WhatsApp
Viber
"Карантинні" 8 тисяч гривень: хто може отримати допомогу і що для цього треба зробити

Фото: УНІАН

Пенсійний фонд України оприлюднив пам'ятку застрахованої особи для отримання цієї допомоги.

В Україні на одноразову допомогу у розмірі 8 тисяч гривень можуть розраховувати застраховані особи, які можуть втратити дохід через карантин. Це наймані працівники, які працевлаштовані на підприємствах, та фізичні особи - підприємці (ФОП), за умови що робота перших і других обмежується у карантин.

У п'ятницю, 11 грудня, Пенсійний фонд України оприлюднив пам'ятку застрахованої особи для отримання цієї допомоги.

Хто має право

Це передбачено законом "Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб'єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" № 1071-ІХ.

Право отримання одноразової допомоги у розмірі 8 тисяч гривень мають:

1. Наймані працівники, які:

  • на 10 грудня 2020 року працюють за основним місцем роботи у роботодавця, діяльність якого була тимчасово зупинена внаслідок запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів;
  • середня заробітна плата яких за третій квартал 2020 року не перевищує 30 тисяч гривень на місяць.

2. ФОП, які:

  • на 10 грудня 2020 року зареєстровані 3 місяці і більше як ФОП (перевірити факт реєстрації можна за посиланням), та у 2020 році сплатили ЄСВ за себе не менше ніж за 3 місяці;
  • не є одночасно ФОП та найманим працівником.

У відомстві зазначають, що перевірка відповідності основного виду економічної діяльності роботодавця переліку видів діяльності, стосовно яких здійснюються обмежувальні протиепідемічні заходи, та факту нарахування та сплати ЄСВ, здійснюватиметься засобами порталу "Дія" автоматично під час подання заяви.

Перевірити зарахування стажу (сплату ЄСВ), розмір заробітної плати можливо за посиланням на вебпорталі ПФУ. Для цього знадобиться електронний підпис, Bank ID або Mobile ID (GOV ID).

Строки звернення за виплатою

Заява на виплату одноразової допомоги застрахованим особам подається до 21 грудня 2020 року включно.

Порядок звернення за виплатою

Заява для отримання одноразової допомоги застрахованим особам заповнюється виключно в електронній формі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг або з використанням мобільного застосунку "Дія".

Алгоритм отримання послуги на порталі

  1. Знадобиться кваліфікований електронний підпис для авторизації у порталі.
  2. Зареєструватися чи авторизуватися, якщо особа вже зареєстрована, у кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису або BankID.
  3. У розділі "Послуги" обрати "Одноразова матеріальна допомога ФОПам та найманим працівникам".
  4. "Дія" автоматично перевірить дані в Реєстрі застрахованих осіб ПФУ на відповідність умовам отримання допомоги.
  5. Необхідно підтвердити поточне місце роботи.
  6. Ввести номер гривневого рахунку застрахованої особи у форматі IBAN. Важливо: отримати кошти можна лише на особистий рахунок.
  7. Перевірити та надіслати заповнену заяву.
  8. Очікуйте повідомлення про зарахування виплати в банк.

Алгоритм отримання послуги у застосунку "Дія"

  1. Завантажити застосунок "Дія" за посиланням.
  2. Авторизуватись у застосунку через свій Приват24, Monobank, або BankID НБУ.
  3. У розділі "Послуги" натиснути "Отримати допомогу".
  4. "Дія" автоматично перевірить дані в Реєстрі застрахованих осіб ПФУ на відповідність умовам отримання допомоги.
  5. Ввести номер гривневого рахунку застрахованої особи у форматі IBAN. Важливо:  отримати кошти можна лише на особистий рахунок.
  6. Очікуйте сповіщення про опрацювання заяви.
  7. Заповнення заяви.

У заяві автоматично формуються:

  • реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
  • адреса місця проживання;
  • належність найманого працівника чи ФОП до категорій осіб, які мають право на виплату одноразової допомоги (підтверджується шляхом проставлення відповідної позначки в заяві).

Застрахованою особою вноситься номер банківського рахунка заявника – за стандартом IBAN. Одноразова допомога виплачується виключно на банківський рахунок. У разі відсутності банківського рахунку, його необхідно відкрити у будь-якому обраному банку.

Заява вважається поданою у разі заповнення ідентифікованою особою всіх полів форми.

У разі подання недостовірної інформації допомога підлягає поверненню.

Якщо особа не поверне кошти добровільно протягом 10 робочих днів з дня надсилання рішення територіального органу Пенсійного фонду про відшкодування одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, вони будуть стягнуті державною виконавчою службою в примусовому порядку.

Рішення про відшкодування одноразової матеріальної допомоги буде розміщено на вебпорталі ПФУ із одночасним SMS повідомленням за наявності мобільного номеру телефону.

Нагадаємо, що від понеділка, 14 грудня, для ФОП почне працювати сервіс у застосунку "Дія" для отримання одноразової допомоги у розмірі 8 тисяч грн. Подати заявку на отримання фіндопомоги можна буде до 21 грудня.

Полякова назвала державні компенсації ФОПам "смішними"

Полякова назвала державні компенсації ФОПам "смішними"

Повʼязані теми:

Стаття з добірки новин:
Карантин в Україні 2020
Наступна публікація