Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Керівник "Укравтодору" розповів про плани будівництва першої платної дороги в Україні

Для запровадження дорожньої концесії потрібні зміни до законодавства.

Україна досі не знайшла інвестора для будівництва першої платної дороги Львів – Краковець (селище Яворівського району на кордоні з Польщею). Також ще не змінили законодавство для запровадження дорожньої концесії – коли дорогу будує приватний інвестор, обслуговує її, ремонтує, бере плату за проїзд, а після 49 років оренди ця дорога відійде до власності держави.

"У нас є дві пропозиції із будівництву автострад на умовах концесії. Перше, дуже важливе для економіки країни, - частина міжнародного коридору Gо Highway - автомобільна дорога Краковець - Львів. Вона може стати першою концесійною автострадою в Україні. Але для реалізації проекту ще треба змінити законодавство про концесію", - сказав глава Державного агентства автомобільних доріг України ("Укравтодор") Славомір Новак, якого цитує "Інтерфакс-Україна".

Друга пропозиція - будівництво нової автостради Київ - Біла Церква. Ця дорога вичерпала свою пропускну спроможність і не може забезпечити трафік, що постійно збільшується, в цьому напрямку. Нова дорога допоможе цю проблему вирішити.

"Важливою умовою для реалізації концесії із будівництва автомобільних доріг є інтенсивність руху не менше 18 тисяч автомобілів на добу платного трафіку. Лише тоді з'явиться можливість залучити банківські ресурси для фінансування такого проекту", - зазначив Новак.

Нагадаємо, будівництво і експлуатація автомобільної дороги Львів - Краковець протяжністю 84,4 км є пілотним концесійним проектом в Україні. Будівництво в країні доріг у рамках державно-приватного партнерства (концесії) передбачає повернення інвестицій концесіонерові за рахунок збору плати за проїзд, а також плати за доступ і експлуатацію об'єктів дорожнього сервісу, придорожньої інфраструктури, розміщення реклами, логістичних центрів, сучасних ліній зв'язку уздовж дороги.

Орієнтовний термін будівництва цієї дороги становитиме чотири-п'ять років. Фінансування на 100% залучатиме приватний інвестор. Термін концесії - до 49 років. Термін експлуатації - 45 років. Концесіонер відповідатиме за будівництво, утримання, ремонт дороги. Категорія планованої дороги в чотири смуги - 1-А. Орієнтовна швидкість руху - 120 км/год.

У травні 2015 року "Укравтодор" оголосив концесійний конкурс на будівництво дороги Львів - Краковець. Проте у вересні того ж року конкурсна міжвідомча комісія відхилила заявки обох претендентів - українського консорціуму "Концесійні транспортні магістралі" і французької Bouygues. В "Укравтодорі" пояснили, що в цих компаній недостатньо коштів для реалізації проекту.

Залиште свій коментар

Вибір редакції