Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Кияни випускають літаки, які розкуповують у всьому світі

"Аеропракт" реалізує свої машини не дешевше 50 тисяч доларів.

Україна - один з найбільших виробників літаків на планеті. Просто в цю хвилину Україну випереджають одна-дві світові фірми. Правда, йдеться про машини надлегкої авіації. Компанія "Аеропракт" стала реальним авіаційний брендом на міжнародній арені, йдеться у сюжеті ТСН.Тиждень.

Наразі існує більше десяти різних модифікацій. Літаки розкуповуються дуже активно у світі. Втім, машини не продаються в Україні. Головний конструктор одного з найвідоміших авіабрендів світу - Юрій Яковлєв. Людина, яка  просто у нас на очах стає легендою літакобудування в Україні.

Компанія Юрія Яковлєва посідає третє місце в світі з виробництва легких і надлегких літаків. Його машини здатні сідати навіть на воді, але головна їхня задача - це доставити пасажира із точки "а" в точку "б" швидко, дешево і живими та здоровими. "Аеропракт" випускає приблизно вісім літаків на місяць. Від початку роботи заводу випущено більше 1100 літаків. Машини літають у багатьох країнах світу. Наприклад, у Грузії на українських літаках починають вчитися пілоти, які займуть згодом свої місця у цивільній авіації. У Польщі літаки з Києва патрулюють дороги. В Австралії пасуть баранів.

Початкова надзвичайно вдала базова модель літака весь час модернізується. Конструктори постійно вигадують - зменшують вагу і вартість, збільшують надійність і економічність.

Головне на виробництві - максимальна кількість власних деталей. Колись купувались дорогі американські запчастини, а тепер виробляють свої. Найдорожче обладнання придбане у Сполучених Штатах. Коли перший автоматизований станок почав працювати - довелось 10 людей перевести на інші ділянки. Але справа настільки добре йде, що в планах відкриття нових виробничих потужностей. Замовникам 100 українських літаків на рік уже мало. "На виробництві працює майже 60 осіб. Плюс ще конструктори, бухгалтери. Загалом приблизно 80. Починали все з нуля", - розповів головний конструктор Юрій Яковлєв.

Вартість літака - як хорошої іномарки - базова комплектація коштує близько 50 тисяч євро. Для закордонних замовників це вкрай доступна ціна, але в авіації важливіша надійність. Цю надійність треба було довести. "Це були важкі часи. Нам доводилось буквально виживати. Спочатку були інвестиції з радянсько-фінського спільного підприємства. І з цього ми почали і в 1993 році ми знайшли своїх перших замовників", - додав він.

Найпопулярніші - дві серійні моделі. 

Український повітряний простір - суцільне табу і бюрократична павутина. Просто так із точки "А" в точку "Б" не полетиш. До того ж  дуже висока вартість пілотної школи - 300 000 грн. У всьому світі на школи в держави пільги, але не в нас.

Не менше мороки з посадковим полем. Уявіть, норми вимагають охорону і двометровий паркан, який  для літачка небезпечна перепона. Яковлєв активний і трохи змінює систему. Але поки навіть не хоче сертифікувати свій літак в Україні для навчання, бо це довго, важко, дорого. Хоч у деяких країнах 70% пілотів перші польоти роблять на таких надлегких машинах. 

Витрати палива складають сім літрів. Літаки Яковлєва працюють на звичайному А-95. Для злету вистачає всього 80 метрів, а дальність польоту складає 400 кілометрів. Для нашої великої за територією країни - це надзвичайно вдалий  транспорт.

Юрій сьогодні твердо стоїть на ногах. У нього чимало чудернацьких історій становлення надлегкої авіаімперії "Аеропракт". Там є і про зрадливих партнерів, і вкрадені літаки, і про еміратського шейха, який врятував його бізнес і став головним замовником.

Головне - це сам Яковлєв, який не втратив мрію і підняв в небо не тільки себе, але й нашу країну. 

Ірина Курило

ВідеоАеропракти українського виробництва стали авіаційним брендом на міжнародній арені

ТСН.Тиждень побував на виробництві найпопулярнішого в світі, але маловідомого в Україні, надлегкого літака. 1100 літаків випущено з початку роботи заводу. Закордонних замовників приваблює співвідношення: доступна ціна та висока якість аеропракту. Але аеробізнес надлегких літаків не розвивається через складне повітряне законодавство та бюрократичні перепони.

Аеропракти українського виробництва стали авіаційним брендом на міжнародній арені

Залиште свій коментар

Вибір редакції