Мільярд доларів на вітер: бізнесмени та експерти розкритикували замовлення Україною локомотивів у General Electric

Фахівці кажуть, що вітчизняні тепловози дешевші, а їх виробництво вигідне для економіки.

Пролобійований особисто президентом Петром Порошенком контракт "Укрзалізниці" з американським виробником тепловозів General Electric є найневдалішою комерційною угодою в історії України. Таку думку озвучили журналістам експерти і учасники ринку, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Закупівлю 200 дизельних локомотивів за мільярд доларів глава держави називав перспективною галуззю співпраці між Україною та США, натомість частина експертів вважає повним провалом України. Вони наголошують, що угода укладена без будь-яких тендерів, ціни на локомотиви завищені, а дизельні двигуни взагалі відходять у минуле і в такій кількості вітчизняній залізниці просто не потрібні. Таку покупку дехто з фахівців називає "шаленою" та нагадує, що подібні тепловози вже 10 років випускають у Казахстані, тож існує ймовірність, що "американські" локомотиви приїдуть із Астани, де General Electric володіє 50% заводу, тоді як інша половина перебуває у власності російського "ТрансМашХолдінгу", тобто компанії, що входить до оборонного комплексу РФ і належить наближеним до Путіна олігархам Іскандеру Махмудову та Андрію Бокарєву. Саме ці двоє вивозили із окупованого Луганська до Росії завод "Луганськ-Тепловоз".

ВідеоУкраїнські експерти розкритикували угоду між Укрзалізницею та американським концерном

Контракт, пролобійований особисто президентом України з американським виробником тепловозів "Дженерал Електрик", експерти називають чи не найневдалішою комерційною угодою в історії України. За один мільярд доларів американська корпорація поставить до України двісті локомотивів. Тобто по п’ять мільйонів доларів за одиницю. А це в рази дорожче, ніж у конкурентів.

Українські експерти розкритикували угоду між Укрзалізницею та американським концерном

Натомість в "Укрзалізниці" запевняють, що локомотиви приїдуть саме із США, і це жорстка вимога контракту – виробництво відбуватиметься на заводах General Electric у штатах Пенсильванія і Техас. Вітчизняні ж бізнесмени дивуються дискримінації свого виробника, бо в Україні є три заводи, що випускають електровози і дизельні локомотиви, і на відміну від американців, беруть за свою продукцію значно менше грошей. "Для нас дуже важливо, щоб наша промисловість мала шанс модернізуватися. Це не пільги! Це стимул, аби у нас створювалися робочі місця і посилювалась конкурентноздатність! Але важливо, аби держава сама була зацікавлена в закупівлях всередині країни. Цей пункт теж є в законі", - твердить керівник українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах.

Голова вільної профспілки машиністів Сергій Москалець вважає, що Україна має поступово відмовлятись від дизельних локомотивів, бо електротяга в кілька разів дешевша, до того ж використання електрики повністю виключає будь-які можливості крадіжки палива. "В Україні тепловозна тяга лише на малодіяльних ділянках. В основному, все лягає на плечі електрифікації, на електровози. Тому що на електровозах вартість перевозок у шість разів дешевше, чим на тепловозній тязі", - каже він.

Кореспондент ТСН Дмитро Святненко

Залиште свій коментар