Між Україною та Білоруссю розгорається скандал через "вкрадені" тролейбуси
Український "Еталон" п'ять років не мав права самостійно виробляти тролейбуси.

Білоруське підприємство "Белкоммунмаш" має намір звернутися до міжнародного суду з позовом до українського підприємства "Еталон" про захист інтелектуальних і комерційних прав на виробництво тролейбуса.
"У холдингу "Белкоммунмаш" не без підстав вважають, що корпорація "Еталон" "запозичила" те, що їй не належить. Простіше кажучи, у білорусів вкрали... тролейбус", - пише білоруське видання naviny.by.
"Белкоммунмаш" і "Еталон" уклали угоду про спільну збірку білоруських тролейбусів у Чернігові у 2010 році. Ініціатором початку переговорів виступила українська сторона, а в результаті переговорів було підписано ліцензійну угоду.
Однак до осені 2012 року у співпраці намітився розкол.
"У зв'язку з подорожчанням комплектуючих, що закуповуються "Белкоммунмаш", ціна машинокомплекту збільшилася. Грошей в українців знову не знайшлося. У підсумку машинокомплект, який чернігівці схвалили і погодили, вони ж самі відмовилися купувати. Тоді це здавалося якимсь непорозумінням, хоча сьогодні в такій поведінці вбачаються елементи продуманого ходу", - повідомляє видання.

Тролейбус 321-й моделі виробництва "Белкоммунмаш", який скопіював "Еталон"
За словами начальника бюро маркетингових комунікацій УВЕД ВАТ "Управляюча компанія холдингу "Белкоммунмаш" Анастасії Цвірко, нібито новий український тролейбус насправді є піратською копією білоруської машини, зібраною в порушення існуючої ліцензійної угоди.
Крім того, компанія не має права виробляти тролейбуси самостійно протягом п'яти років з моменту припинення дії договору з "Белкоммунмаш", зазначило видання.
За її словами, глава корпорації "Еталон" Володимир Бутко не відповідає на письмові звернення мінського підприємства з вимогою пояснити, чому корпорація "Еталон" порушила ліцензійну угоду, на якій підставі привласнила технології та технічну документацію.