Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Монетизація пільг у транспорті: Кабмін пропонує оплачувати по 30 поїздок готівкою

Остаточні рішення кожен регіон ухвалюватиме самостійно.

Уряд підготував порядок монетизації пільг на проїзд у громадському транспорті. Розраховуватися та змінювати ліміт у 30 поїздок на місяць матимуть право місцеві органи влади, йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Пільговик пані Юлія каже, що свій свій безкоштовний проїзд доводиться випрошувати, бо якщо в транспорті вже є такі, як вона, то двері просто зачиняються. "Мені дуже потрібно їхати, я маю просити, чи можна? Навіть у тролейбусі бачать, що стара, що не заплатить – раз і закрили", - зізнається пенсіонерка. Монетизація пільг має ці конфлікти усунути, бо за кожного пасажира перевізник отримуватиме гроші.

ВідеоУряд затвердив новий порядок проїзду пільговиків у громадському транспорті

Пільги на проїзд замінять на грошові компенсації, однак розраховуватися з людьми має місцева влада. Пільговики матимуть право мінімум на 30 поїздок за місяць у громадському транспорті, але місцева влада цю кількість може змінювати.

Уряд затвердив новий порядок проїзду пільговиків у громадському транспорті

Місцева влада наперед має перерахувати гроші на картку містянина, його особистий рахунок або навіть видавати людям готівку на оплату проїзду. "Якщо мова йде про монетизацію, то люди мають отримати коштами ті ресурси, які їм визначені", - пояснив прем’єр-міністр Володимир Гройсман. Нині право на безкоштовний проїзд у громадському транспорті мають 37 категорій громадян. Однак кожне місто до цього переліку може додавати свої категорії – у столиці, наприклад, таке право мають школярі. Тепер у регіонах мають самі встановлювати кількість пільгових поїздок на місяць, а відтак і розмір виплат – у Києві вочевидь 30 поїздок на місяць буде замало, бо слід враховувати пересадки.

Система не запрацює, поки в Києві не з’явиться система електронного розрахунку, коли кожен знатиме, що потрібно робити з карткою, що дає право вільного проїзду в транспорті. Один проїзний буде діяти для всіх видів транспорту, а електронні компостери фіксуватимуть, скільки разів проїхав пільговик і стільки грошей отримає перевізник. На електронний квиток у Києві вже перейшли метрополітен, міська електричка, швидкісний трамвай, а третина тролейбусів і трамваїв уже обладнані програмним забезпеченням. Залишилося поставити валідатори, роботу котрих нині тестують, а з вересня планують ввести нарешті електронний квиток, який позбавить необхідності розраховуватися за проїзд готівкою. Коштуватиме новація близько 100 тисяч гривень на одну рухому одиницю транспорту.

Фотогалерея Електронний квиток. У Києві в транспорті почали встановлювати спецобладнання (5 фото)

Приватні перевізники самі мають переобладнати свої машини, але враховуючи стан більшості маршруток, є велике питання, чи будуть вони витрачати такі гроші на систему електронного квитка. У регіонах уже заявили, що новація задорога і не на часі. Перевізники ж лише чекають, що пасажири свої пільги отримають готівкою, і тоді кожна людина, що заходить в транспорт, буде платити за проїзд. Незважаючи на постанову уряду, це рішення не є обов’язковим – кожна територіальна громада сама буде визначатися, чи переходити на нові правила, чи залишати все, як є.

Кореспондент ТСН Ірина Маркевич

Залиште свій коментар

Вибір редакції