Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
В Україні хочуть запровадити мито на дизель із Росії: що буде з ціною на паливо, і чи вистачить його усім

В Україні хочуть запровадити мито на дизель із Росії: що буде з ціною на паливо, і чи вистачить його усім

А до 2024 року збільшити мито до понад 25%.

Понад 40% дизеля, який продають на українських АЗС, вироблено в Росії. Більше того, РФ активно підтримує своїх виробників, аби ті ще більше захоплювали чужі ринки. А це створює загрозу для України, певні у "Нафтогазі України".

Також у компанії закликають впровадити спеціальні мита на дизель із Росії. Про це йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Українського дизпалива не побачити у Росії. Натомість в Україні російського, навпаки, щороку більшає. До 2017 року із РФ до України потрапляло відносно небагато дизелю, розповідає експерт з енергетичних питань Ігор Тишкевич. Втім, згодом на ринку запрацювала компанія, яку пов'язують із українським кумом президента РФ Володимира Путіна.

"За декілька років ці компанії вийшли спочатку на обсяги 30 відсотків, далі - до 40 і більше", - зазначає експерт.

 Росія із такої ситуації має одразу кілька вигод, кажуть у "Нафтогазі". Перша - це фінансова.

"Українці, купуючи російське пальне, спрямовують гроші до російського бюджету, або до бюджету більшості державних і приватних компаній", - пояснює директор з комерційних питань АТ "Укргазвидобування" Сергій Федоренко.

Друга – це джерело впливу. Якщо Росія захоче, то може, наприклад, штучно створити дефіцит. Тому ще у грудні минулого року ситуацію обговорювали на РНБО. Ухвалили до 1 липня розробити план дій із диверсифікації поставок. Аби із одного джерела не надходило більше 30% палива, що його споживають в Україні.

Українські видобувники та переробники нафти, своєю чергою, поскаржилися до Антимонопольного комітету на дії сусідів.

"Російське держава компенсує своїм компаніям витрати, які пов'язані з експортом. Причому схема ця вважається не зовсім легальною в європейській юрисдикції", - зазначає виконуючий обов'язки голови правління ПАТ "Укрнафта" Олег Гез.

Як результат, кажуть, українські компанії не можуть чесно конкурувати із Росією. Європейські гравці також інколи програють конкуренцію. Тому для вирішення питання запропонували Антимонопольному комітету запровадити мито у 8,46% на дизельне пальне із РФ. А до 2024 року збільшити його до понад 25%.

У Антимонопольному комітеті питання вивчили і передали свої пропозиції.

"Комітет звернувся до Ради національної безпеки і оборони щодо можливих загроз енергетичній безпеці на ринку. Водночас встановленню будь-яких додаткових мит має передувати комплексний економічний аналіз впливу на цінову ситуацію на ринках", - розповів державний уповноважений Антимонопольного комітету України Сергій Тищик.

Питання зловживань росіянами та впровадження проти них додаткових мит мала би розглянути і міжвідомча комісія із міжнародної торгівлі при Мінекономіки. Втім, за кілька місяців вона цього так і не зробила. Засідання неодноразово переносилися. Урешті ряд депутатів навіть поскаржилися на дії Комісії у правоохоронні органи.

ТСН також звернулася до Мінекономіки, втім, там так і не надали коментаря із приводу ситуації.

На противагу прихильникам дизельних мит, ряд асоціацій виступили із різкою їх критикою. Певні, що це може спровокувати дефіцит пального та зростання його ціни.

"Будь-які розслідування, будь-яке впровадження додаткових мит, вони будуть означати підвищення цін. Ми сподіваємося, що таке рішення буде якнайшвидше відхилено", - розповів генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак.

Водночас, як кажуть експерти, ціна може і не змінитися. А просто зупинитися на нинішній позначці. А сам дефіцит, якщо і виникне, то незначний.

Своєю чергою у "Нафтогазі" нагадують, що під час карантину споживання пального суттєво знизилося. І саме зараз впровадження мита матиме мінімальні наслідки. Тому сподіваються, що до 1 липня нову норму таки ухвалять.

Відео Звідки паливо: понад 40% дизеля, який продають на українських АЗС вироблено в Росії

Понад 40% дизеля, який продають на українських АЗС вироблено в Росії. Більше того, агресор активно підтримує своїх виробників, аби ті ще більше захоплювали чужі ринки. А це – певні у "Нафтогазі" - створює загрозу для України, і закликають впровадити спеціальні мита на дизель із Росії. Чи не здорожчає після цього паливо і чи вистачить його усім – у сюжеті.

Звідки паливо: понад 40% дизеля, який продають на українських АЗС вироблено в Росії

Нагадаємо, що у Міністерстві розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства підготували проєкт "незаконного рішення" про відмову у проведенні антисубсидиційного розслідування за спільною скаргою українських нафтопереробних підприємств на імпорт російських нафтопродуктів. Як наслідок, наразі Росія задовольняє 70% від потреби України у скрапленому газі.

Залиште свій коментар

Вибір редакції