Серед проблем - критично застарілий рухомий склад, який потребує заміни, або глибокої модернізації.
Заяву прем'єр-міністра Олексія Гончарука щодо передавання "Укрзалізниці" німецькому Deutsche Bahn в упраління вже спростували самі німці. Виявилося, вони лише консультуватимуть менеджерів українського підприємства. Передусім допомагатимуть реформувати управлінські механізми всередині компанії.
Та, окрім цього, "Укрзалізниця" потребує змін іще в багатьох царинах. Про це йдеться в сюжеті ТСН.
Інженерно-консалтингова компанія DB Engineering&Consulting, яка входить до Deutsche Bahn, буде підтримувати і консультувати "Українську залізницю" з підприємницьких і технічних питань.
Та окрім цих питань в "Укрзалізниці" залишатиметься низка стратегічних невирішених проблем. Серед них - критично застарілий рухомий склад, який потребує заміни, або глибокої модернізації.
"Ми в одному з найгірших статусів навіть у пострадянському просторі, дуже критичний знос більшості активів компанії - і локомотиви, і поїзди, і вагони, і все одночасно треба реформувати", - зазначив засновник ГО "Залізниця без корупції" Володимир Даценко.
Також кульгає якість обслуговування пасажирів. Досі залізниця - один із найпопулярніших видів транспорту серед українців. І не завжди побажання "щасливої дороги" втілюється в життя, коли їдеш поїздом. Дехто готовий платити більше, аби сервіс став європейським.
Deutsche Bahn - один із найбільших залізничних перевізників Європи. Глибоку системну модернізацію цієї галузі німці почали ще від середини 90-х. Нині використовують і поїзди, і автобуси. За день перевозять 12 мільйонів людей щодня. Але чекати на серйозні успіхи для "Укрзалізниці" від консультацій не варто, твердять експерти. Мовляв, "у тому стані, в якому перебуває "Укрзалізниця", Німеччина перебувала років 30 тому. Звісно, що це прірва технологій, прірва часу, тобто має бути бачення, як зробити цей гіперстрибок із минулого в майбутнє".
Будь-які серйозні зрушення в "Укрзалізниці" можливі лише за умови залучення мільярдних інвестицій. Оптимально, коли гроші на розвиток галузі витрачає і держава, і приватні компанії.