Німецька Deutsche Bahn консультуватиме "Укрзалізницю". Що не так з українським перевізником

Німецька Deutsche Bahn консультуватиме "Укрзалізницю". Що не так з українським перевізником

Фото: УНІАН

Серед проблем - критично застарілий рухомий склад, який потребує заміни, або глибокої модернізації.

Заяву прем'єр-міністра Олексія Гончарука щодо передавання "Укрзалізниці" німецькому Deutsche Bahn в упраління вже спростували самі німці. Виявилося, вони лише консультуватимуть менеджерів українського підприємства. Передусім допомагатимуть реформувати управлінські механізми всередині компанії.

Та, окрім цього, "Укрзалізниця" потребує змін іще в багатьох царинах. Про це йдеться в сюжеті ТСН.

Інженерно-консалтингова компанія DB Engineering&Consulting, яка входить до Deutsche Bahn, буде підтримувати і консультувати "Українську залізницю" з підприємницьких і технічних питань.

Та окрім цих питань в "Укрзалізниці" залишатиметься низка стратегічних невирішених проблем. Серед них - критично застарілий рухомий склад, який потребує заміни, або глибокої модернізації.

"Ми в одному з найгірших статусів навіть у пострадянському просторі, дуже критичний знос більшості активів компанії - і локомотиви, і поїзди, і вагони, і все одночасно треба реформувати", - зазначив засновник ГО "Залізниця без корупції" Володимир Даценко.

Також кульгає якість обслуговування пасажирів. Досі залізниця - один із найпопулярніших видів транспорту серед українців. І не завжди побажання "щасливої дороги" втілюється в життя, коли їдеш поїздом. Дехто готовий платити більше, аби сервіс став європейським.

Німці спростували інформацію прем'єра Гончарука про те, що отримують в управління "Укрзалізницю"

Німці спростували інформацію прем'єра Гончарука про те, що отримують в управління "Укрзалізницю"

Deutsche Bahn - один із найбільших залізничних перевізників Європи. Глибоку системну модернізацію цієї галузі німці почали ще від середини 90-х. Нині використовують і поїзди, і автобуси. За день перевозять 12 мільйонів людей щодня. Але чекати на серйозні успіхи для "Укрзалізниці" від консультацій не варто, твердять експерти. Мовляв, "у тому стані, в якому перебуває "Укрзалізниця", Німеччина перебувала років 30 тому. Звісно, що це прірва технологій, прірва часу, тобто має бути бачення, як зробити цей гіперстрибок із минулого в майбутнє".

Будь-які серйозні зрушення в "Укрзалізниці" можливі лише за умови залучення мільярдних інвестицій. Оптимально, коли гроші на розвиток галузі витрачає і держава, і приватні компанії.

Антон Коцуконь

Повʼязані теми:

Наступна публікація