Нові правила паркування та евакуації авто: кого, за що і як будуть штрафувати та забирати машину

Новий закон набере чинності через півроку.

Нові штрафи, "листи щастя" і спецінспектори з паркування - вже від вересня більше контролювати самих себе доведеться українським водіям, бо сперечатися, чи правильно вас оштрафували, буде ні з ким. Постанова про порушення - на лобовому склі. Або лист із фото порушення. І - будьте ласкаві, платіть. Усе це передбачає новий закон, який уже підписаний президентом.

Про це йдеться в сюжеті програми ТСН.Тиждень.

Тисячі порушників за день. І тільки маленьку частину водіїв вдається покарати.

Найпоширеніше зараз порушення, через яке не просто штрафують, а й евакуюють авто - паркування на місці для інвалідів. Хоча поруч є платна парковка – 20 грн за годину. А мінімальний штраф за паркування на місці, призначеного для інваліда, - 1020 грн.

"Навіть, якщо поліція оформляє такий інцидент, водій може просто піти, може послати поліцейських і вони не уповноважені його затримати. Бувають водії, які просто кидають автомобіль, як ми бачили водія "Тойоти", і йдуть у справах, каже: "Ви пишіть постанову, оформляйте штрафи, робіть що хочете". Це пов'язано з менталітетом, безкарністю, це змінюватися буде довго", - говорить активіст, засновник порталу dtp.kuiv.ua Влад Антонов.

ВідеоТСН.Тиждень дослідив, як зміниться процес евакуації авто 2018 року

По-перше, штрафи зможуть виписувати без присутності водія. Для цього впроваджують фото-відеофіксацію порушення. А копію Постанови залишатимуть на лобовому склі авто. По-друге, листи щастя приходитимуть власникам машини. Третє - введення інспекторів, матимуть право і притягувати водіїв-порушників до відповідальності, і також тимчасово затримувати транспортні засоби.

ТСН.Тиждень дослідив, як зміниться процес евакуації авто 2018 року

Ситуацію спробують вирішити за допомогою нового закону, який президент підписав наприкінці березня, але діяти він почне лише за півроку, у вересні.

По-перше, штрафи зможуть виписувати без присутності водія. Для цього впроваджують фото-і відеофіксацію порушення. А копію постанови залишатимуть на лобовому склі авто.

По-друге, "листи щастя" приходитимуть, і це важливо, власникам машини. Подбати про спокійний сон можна буде, звернувшись до сервісних центрів МВС із заявою про те, що належним користувачем є інша особа. У реєстрі власників транспортних засобів МВС буде створене окреме поле "належний користувач". Усім власникам та водіям рекомендують надати свої номери мобільних та електронні адреси для отримання повідомлень про порушення в ті самі сервісні центри МВС. Якщо авто на єврономерах, то до відповідальності притягатимуть того, хто ввіз авто на територію України.

І по-третє, найцікавіше – евакуатори.

"Це - введення таких інспекторів, які відносяться до компетенції саме інспекторів з паркування, які фактично є представниками місцевого самоврядування. Вони будуть мати певні повноваження саме, які вводяться цим законом і будуть мати право і притягувати водіїв-порушників до відповідальності, і також тимчасово затримувати транспортні засоби", - говорить перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Нацполіції України Олексій Білошицький.

Нині евакуація можлива у разі, якщо автомобіль "суттєво перешкоджає дорожньому руху". Рішення про "суттєво" чи "несуттєво" ухвалює поліцейський. Новий закон затверджує 17 конкретних випадків евакуації: машина поставлена на проїжджій частині у два і більше рядів; розташована в заборонених "Правилами дорожнього руху" місцях зупинки або стоянки: мости, естакади;  своїм розташуванням авто блокує рух інших машин або створює перешкоду для руху пішоходів; блокує проїзд по двох або більше смугах руху; стоїть на виділеній смузі для руху громадського транспорту; велодоріжках; перешкоджає роботі комунального транспорту - снігозбиральної техніки тощо.

"Передбачено законом також і повідомлення, яке надсилається в цьому випадку водію-порушнику, або там є цілий розділ, який присвячений відповідальним особам, як власник транспортного засобу, якщо неможливо визначити особу, яка керувала", - пояснює Білошицький.

Тарифи за евакуацію затверджені одразу трьома міністерствами: МВС, Мінекономрозвитку та Мінфіном. У документі - жодного посилання на можливість зміни тарифу або підвищення з урахуванням інфляції. Авто до двох тонн – 600 грн + ПДВ - виходить 720 грн. Зберігання за добу - 120-грн + ПДВ – виходить 144 грн.

Тим часом у платіжках нині зазначають суми, які майже вдвічі більші, аніж зафіксовано державою.

"Громадяни, які за тимчасове збереження транспортного засобу на штрафмайданчику платять суму визначену безпосередньо у відомчому наказі на виконання постанови уряду + ПДВ, який тут не зазначений - і є та кінцева ціна. Якщо з них вимагають ціну більшу, яка калькулюється з інших цифр, ніж визначена у Постанові, + розмір ПДВ, відповідно це є привід писати скарги і ми будемо розбиратися", - каже речник МВС України Артем Шевченко.

Утім, користь від упорядкування автоситуації в містах - очевидна. Особливо, якщо будуть чіткі правила і дії міських голів, які використають штрафи для створення зручного життя і для водіїв, і для пішоходів.

Подробиці дивіться в сюжеті Ірини Курило.

Залиште свій коментар