Олігарх Фукс пояснив, навіщо купував компанію з мільярдними боргами київського метрополітену

Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин

За словами бізнесмена, він уже продав "Укррослізинг" "австрійському фонду".

Олігарх Павло Фукс придбав компанію "Укррослізинг", якій київський метрополітен винен майже 2 млрд гривень, думаючи, що столичній владі буде вигідніше погасити борг, ніж купувати нові вагони замість вилучених.

Про це він заявив в інтерв'ю "Економічній правді".

"Купуючи борги метро, ​​я ухвалював рішення, спираючись на такі аргументи: наразі вартість вагонів українського виробництва становить близько 3,78 млрд грн (близько 1,3 млн євро за одиницю), виробництва ЄС - ще дорожче. При цьому борг становить близько 1,8 млрд грн. Сума повної виплати разом із уже виплаченими коштами буде меншою, ніж вартість аналогічної партії. На мій погляд, для Києва вигідніше погасити цей борг, ніж віддавати назад вагони і купувати нові", - наголосив він.

За словами Фукса, пропозиція придбати "Укррослізинг" надійшла від російського "Внєшекономбанку".

"Там брало участь багато компаній, які хотіли купити. Я запропонував дорожче за інших", - розповів олігарх.

Окрім цього, Фукс зазначив, що 2018 року продав "Укррослізинг".

"Я тому і продав цю компанію, саме через "токсичність". І заробив нормально. Прибуток мені заплатили. Вже вийшов із проекту - минулого року. (Купив - прим.ред.) Австрійський фонд. Вони інвестують в Росії, Україні, Казахстані. Їм цікаво", - пояснив він, додавши, що не пам'ятає назви організації.

Зазначимо, Павло Фукс народився у Харкові, потім переїхав до Москви, де прожив тривалий час і заробив чималий капітал. За його словами, він відмовився від російського громадянства, а 2015 року отримав новий український паспорт. Згідно з рейтингом українського журналу "Фокус" 2017 року, Павло Фукс посів 24 позицію у рейтингу 100 найбагатших людей України зі статком 270 млн доларів. 

На початку 2018 року він став новим і єдиним бенефіціаром "Укррослізингу", якому "Київський метрополітен" винен майже 2 мільярди гривень. У метрополітені склалася критична ситуація з арештом рахунків виконавчою службою Міністерства юстиції України щодо договору лізингу 100 вагонів. Договір на їхнє придбання був погоджений депутатами Київради ще 2009 року. Через кілька місяців сторони уклали додаткову угоду, за якою метрополітен зобов'язався компенсувати "Укррослізингу" усі витрати, пов'язані з постачанням вагонів у лізинг, у разі якщо угода не буде виконана до кінця.

Так і сталося. "Укррослізинг" поставив метрополітену 100 вагонів, придбаних у Крюківського вагонобудівного заводу і російських "Вагонмашу" і "Метровагонмашу". Київська підземка розплатилася з постачальником частково: з основної суми договору в 1,4 млрд грн борг метрополітену становить понад 500 млн грн.

"Укррослізинг" подав позов до суду – метрополітен програв усі інстанції. Сума стягнення – 1,96 млрд грн. Із них 774 млн грн - основний борг за договором з урахуванням пені, відсотків за користування предметом лізингу, а також інфляційні нарахування. Ще майже 1,2 млрд - результат того самого коефіцієнта коригування, включеного в договір вже після його підписання.

Остаточне рішення у справі виніс Київський апеляційний господарський суд 31 січня 2017 року. Згодом із метрополітену примусово стягнули на користь "Укррослізингу" понад 140 млн грн.

"Київський метрополітен" намагався оскаржити борг перед "Укррослізингом" у Вищому господарському суді і Верховному суді, але програв. Домігся списання лише близько 42 млн грн пені.

Залиште свій коментар

Вибір редакції