Підсумки чотирьох місяців реформи ринку газу: українці вибирають вигідні тарифи та бачать економію в рахунках 

Дата публікації
Перегляди
2034
Поділитись:
WhatsApp
Viber
Підсумки чотирьох місяців реформи ринку газу: українці вибирають вигідні тарифи та бачать економію в рахунках 

Фото: УНІАН

У "Нафтогазі" зазначили, що за цей період кількість клієнтів компанії зросла на 40% або на 105 тис. осіб

Українці почали активніше стежити за пропозиціями продавців газу, щоб перейти на вигідні тарифи з метою економії.

Про це свідчать підсумки чотирьох місяців реформи ринку блакитного палива на підставі статистики газопостачальними компанії "Нафтогаз України".

Так, в "Нафтогазі" зазначили, що за цей період кількість клієнтів компанії зросла на 40% або на 105 тис. осіб. Зараз постачальник забезпечує газом близько 355 тис. споживачів. Найбільше нових клієнтів проживає в Київській, Львівській і Дніпропетровській областях.

При цьому кількість заявок зростає з кожним місяцем. Зокрема, якщо на старті реформи "Нафтогаз" отримував по 100-200 заявок на добу, в грудні цей показник зріс до 8-10 тис. Перехід до нового постачальника українці можуть здійснити онлайн на сайті gas.ua або в системі "Приват24". Крім того, споживачі, які проживають в західних та південних регіонах країни, можуть прийти до відділень банку ПУМБ, а жителі Донецької області можуть вирішити питання через агентську мережу представників. 

У свою чергу, експерти відзначають, що реформа ринку газу дозволила продавцям блакитного палива активізувати свої дії щодо залучення нових клієнтів. При цьому активними є не тільки традиційні постачальники, так звані газзбути, а й нові постачальники, які намагаються завоювати своє місце на цьому ринку, тому вони ведуть агресивну цінову кампанію та рекламну кампанію, відзначає в коментарі ТСН.ua директор з досліджень Dixi Group Роман Ніцович.

"Зараз ми бачимо, що на грудень ціни варіюються від майже 6 грн/куб. до трішки більш ніж 9 грн/куб. Тобто, окремі постачальники агресивно діють на ринку. Навіть лунають звинувачення у демпінгу. Але від такої поведінки виграє тільки споживач. Чому так відбувається? Очевидно, що нові гравці, які тільки прийшли на цей ринок або мали досить скромний досвід роботи з побутовими споживачами, намагаються захопити свою частку ринку та закріпитися на ньому. Тоді як традиційні постачальники мають протилежний інтерес. Вони хочуть зберегти своїх споживачів, які, можливо, звикли до традиційних форм взаємодії з постачальниками або не знають про інші пропозиції", — говорить Роман Ніцович. 

Координаторка енергопрограм громадянської мережі "ОПОРА" Тетяна Бойко також вважає, що ринок газу запрацював добре, але остаточні підсумки можна робити десь через рік: "Станом на сьогодні є більше ніж 50 постачальників. Більша частина з них має по кілька пропозицій. Тобто, певний обсяг газу можна купити на місяць, три місяці, півроку, рік. Вважаю, що дуже добре, коли населення має такий широкий вибір. Більш того, у всьому світі ключовим показником розвитку ринку є кількість гравців. Тому 50 компаній – це досить багато".  
У той же час на ринку газу присутні й негативні тренди. Одна з проблем полягає в тому, що мало споживачів знають про реформу, можливості вибору нового постачальника, дешеві тарифи, різні способи оплати та ін. "Про все це люди ще мало проінформовані. Але ми бачимо за повідомленнями окремих гравців ринку, що є певна позитивна динаміка в тому, що все більше споживачів подають заявки на зміну постачальника та обирають, на їхню думку, кращі пропозиції", — уточнює Ніцович.

Тетяна Бойко відзначає, що в певних регіонах є точкова протидія змінам на ринку. В низці випадків, коли споживач хоче перейти до іншого постачальника, облгаз може обрізати постачання газу, мотивуючи свої дії порушеннями та невідповідністю проєктній документації. В таких випадках облгаз формально наполягає на сплаті значних коштів, а неформально йдуть пропозиції щодо повернення до старого постачальника.

"Також були випадки, коли певна група облгазів виставляла споживачам якісь температурні коефіцієнти. Водночас ішлося про період з 2015 року. Люди отримали платіжки на 3-7 тис. гривень. Зараз ці справи перебувають в судах. Більш того, НКРЕКП, яка є національним регулятором, вважає, що виставлення цих коефіцієнтів є незаконним. Зараз постачальник говорить, що це було лише інформативно, насправді нічого платити не треба. Можливо, це було розраховано на те, щоб налякати людей. Але споживачі знали свої права і зробили все це публічним, тому ситуацію вдалося врегулювати", — розповіла Бойко в коментарі ТСН.ua.

Експерти впевнені, що ринок газу буде розвиватися й надалі. А все тому, що в Україні є 12 млн побутових споживачів. Це робить ринок газу цікавим для компаній.

Зокрема, на ринку газу можуть з'явитися нові гравці — постачальники електроенергії, банківські установи, оператори телекомунікацій. "Вийти на ринок газу можуть ті бізнеси, що працюють з великими абонентськими базами. Тому вони можуть пропонувати населенню додаткові послуги та за рахунок цього отримувати додатковий прибуток", — коментує Роман Ніцович з Dixi Group. 

Координаторка енергопрограм громадянської мережі "ОПОРА" Тетяна Бойко впевнена, що через кілька місяців в Україну можуть прийти міжнародні постачальники: "Тоді конкуренція в даному сегменті буде більш цікавою. Тому що чим більше постачальників з’являється, тим кращі сервіс та умови співпраці пропонуються населенню". 

Нагадаємо, реформа ринку газу дозволила українцям самостійно обирати постачальника товару з найвигіднішою пропозицією. Для цього треба вивчити, які саме тарифи можуть надати компанії. Зараз постачальники пропонують населенню пакети строком на місяць, пів року або рік.

Всі ці варіанти можна вивчати щомісячно, адже правила публікації цін на блакитне паливо єдині для всіх компаній. Відповідно до закону, постачальники зобов'язані сповістити своїх клієнтів про зміну ціни на газ за 5 днів до початку нового місяця поставки. З точки зору закону, якщо постачальник не анонсує ціну в цей період, вона залишається чинною і на наступний місяць. 

Експерти рекомендують аналізувати цінові пропозиції постачальників на таких ресурсах, як "Газправда" або "Газотека". Там можна порівняти пакети та обрати найбільш підходящий варіант.

 

Стаття з добірки новин:
Газовий конфлікт України і РФ
Дата публікації
Перегляди
2034
Поділитись:
WhatsApp
Viber
Наступна публікація