Підвищення Балчуном тарифів "Укрзалізниці" вдарить по економіці України - голова комітету Ради

Підвищення Балчуном тарифів "Укрзалізниці" вдарить по економіці України - голова комітету Ради Пресреліз

Підвищення Балчуном тарифів "Укрзалізниці" вдарить по економіці України - голова комітету Ради

Віктор Галасюк

Підвищення тарифів на вантажні перевезення абсолютно необгрунтоване, вважає нардеп.

"Укрзалізниця" планує підвищити тарифи на вантажні та пасажирські перевезення, але низка експертів попереджають про небезпеку такого кроку для економіки України.

Голова Комітету Верховної Ради з питань промислової політики і підприємництва Віктор Галасюк переконаний, що підвищення залізничних тарифів вдарить по кожному споживачеві та багатьох підприємцях в Україні.

"Підвищення тарифів на вантажні перевезення абсолютно необгрунтоване. Сьогодні потрібно всіляко підтримувати вітчизняну промисловість, а не вдаватися до таких "драконівських" методів. Це вдарить не тільки по робочих місцях, але і по інвестиціях, обсягах перевезень та експорту", - сказав  Віктор Галасюк.

"Окрім того, таке підвищення вдарить і по кожному споживачеві в Україні: у кожному товарі є складова ціни, яка пов'язана з вартістю перевезень. Відповідно, цей крок послужить додатковим фактором для розкручування інфляційної спіралі. Такий процес потенційно "відіб'ється" на робочих місцях та рентабельності підприємств", – пояснив народний депутат.

Директор консалтингової компанії William invest expert Віктор Медведь в ефірі радіо "Голос Столиці" порівняв становище в "Укрзалізниці" з ситуацією у метрополітені Києва.

"У залізниці багато шляхів для того, щоб, не підвищуючи тарифи, проводити реформи. У структурі є дуже багато потоків прихованих прибутків, які фактично є джерелами збагачення місцевих адміністраторів-корупціонерів", - сказав Медведь

"Кожен вокзал – це джерело тіньових доходів від експлуатації майданчиків автовокзалів, парковок, розміщення банкоматів, вендингового і торговельного обладнання. Жодну гривню із цих прибутків від економічного трафіку не перенаправили у бюджет", - додав він.

"Фактично, якщо прибутки від залізничних перевезень становлять 50% бюджету залізниці, то все інше – це непрофільні доходи від реклами і торгівлі", – розтлумачив Медведь.

Значна кількість українських промислових підприємств зазнають збитків, а деякі можуть втратити європейський та світовий ринки через те, що їх товар стане неконкурентноспроможним. "Укрзалізниця" є монополістом у галузі залізничних перевезень, тому у виробників не залишається альтернатив.

Наступна публікація