Останні

Більше новин

Популярні

Більше новин

Коментують

Більше новин
Плюси, мінуси та "підводні камені". До України ввозять 95% уживаних електромобілів

Плюси, мінуси та "підводні камені". До України ввозять 95% уживаних електромобілів

В Україні не вистачає станцій заряджання акумуляторів електромобілів.

Українці навіть порівняно з розвинутими європейськими країнами дуже активно купують електроавтомобілі. Лише за 10 місяців цього року в Україну завезли 7 тисяч електроавтівок. Але 95% з них - вживані. І вже в Україні їхні власники стикаються з серйозними проблемами, особливо взимку, коли замість обіцяних 180 кілометрів таке авто їде 70.

Про це йдеться в сюжеті програми ТСН.19:30.

Гламурна електрична "американка" прибуває до Києва. На ній ще сольові потьоки океану та пил одеського порту. Минуло лише два місяці, відколи покупець з України на американському аукціоні натиснув кнопку "купити", і от - машина вже на столичній станції.

Незвична картина - машина сама, ще на американській електриці, спускається на українську землю. Зазвичай батарея повністю розряджена і її доводиться реанімовувати. Інша дивина - автівка хоч і не нова, але не бита. Поряд, просто неба стоять інші заїжджі "пташки" з тієї ж таки Америки. Тут і машини простіші, і вже з пошкодженнями.

"Американці, як правило, не хочуть "заморочуватися". Для них авто - як для нас мобільний телефон: розбився – продав. Ця машина обійдеться для власника в 13 тисяч доларів", - говорить засновник компанії з продажу та обслуговування електромобілів Олександр Кравцов.

Ціна приваблива, але й недоліків вистачає, зауважує Олександр. До них нещодавно привезли автівку в гарному стані, але акумулятор - на повному заряді вона змогла проїхати аж 60 кілометрів.

"Leaf" у ремонті найпростіший. Це як "Ланос". Але по акумулятору він найбільше деградує за нашим досвідом. Дуже помітна деградація, приблизно 3% за рік витрачається однозначно", - пояснює Олександр Кравцов.

Відео ТСН дізнавалась, з якими труднощами зіштовхуються українські водії електрокарів

Українці в порівнянні з розвинутими європейськими країнами дуже активно купують ектротрпанспорт. Лише за 10 місяці цього року в Україну завезли 7 тисяч електроавтівок. Але 95 відсотків з них - вживані. І вже в Україні їхні власники стикаються з серйозними проблемами, особливо взимку. Журналіст ТСН придивлявся і принюхувався до авто, які не пускають диму.  

ТСН дізнавалась, з якими труднощами зіштовхуються українські водії електрокарів

Купувати на заморських аукціонах електричні авто - це ще та рулетка, переконує керівник сервісного центру Сергій. Але якщо батарея повністю "вбита" - порятунок є, і коштує він кілька тисяч доларів. Це вартість теж не нового, але в кращому стані акумулятора-донора. Але навіть з хорошим акумулятором узимку проблем не уникнути.

Таксист Юрій Пастовенський під'єднує зарядку і підкурює цигарку. Покурити біля авто йому доведеться 40 хвилин. Потім він потаксує годин зо п'ять і знову приїде сюди заряджатися.

"Узимку в мороз під 20 градусів – вистачає кілометрів на 80. Це дуже мало. Влітку 170-180 кілометрів. Ще один недолік – під'їжджаєш і лише один порт стоїть на швидке заряджання. Мало цих портів", - говорить водій.

Вихід усе-таки є - Юрій від інших таксистів почув про автономну опалювальну систему. Така, як у старому "Запорожцеві". Загалом два літри солярки і в авто буде тепло цілий день. Лише на заправках дивуються, чому до них заїжджає електромобіль. Але, попри всі незручності, таксист Юрій повертатися до бензинового автомобіля вже не хоче. Каже, річ не лише в економії чи екології. Це - інша філософія їзди.

Олександр Загородний

Залиште свій коментар

Вибір редакції